Painon seuraaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leenam
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Olen käyttänyt painoindeksi.net-sivua vuoden alusta saakka, ja kehuisin sitä vähän tässä. Ensiksikin huomaa hyvin havainnollisesti, miten paino heittelee päivästä toiseen jopa yli kilonkin, vaikka vaa'assa käy aina samaan aikaan tai siis heti herättyä (voi olla parin tunnin ero). Toiseksi saa lasketuksi viikkopainot ja kuukausipainot, ne tasaavat tuota kauheaa hypiskelyä, ja näkee, onko paino tosiaan laskenut. Olen mennyt kuukausipainojen mukaan 64,1 kg:sta 62,8 kiloon tammikuun alusta. Tämä kannustaa elämään samalla tavalla vielä kunnes lähestyn haluamaani 60 kiloa.

Ennusteen mukaan olen siinä tavoitteesssa toukokuun lopussa. Ei hassumpaa!

Mäkin jossain vaheessa käytin tota saittia... Järkyttävintä oli huomata, kuinka jojo sitä todellisuudessa onkaan.

leenam sanoi:
Olen käyttänyt painoindeksi.net-sivua vuoden alusta saakka, ja kehuisin sitä vähän tässä. Ensiksikin huomaa hyvin havainnollisesti, miten paino heittelee päivästä toiseen jopa yli kilonkin, vaikka vaa'assa käy aina samaan aikaan tai siis heti herättyä (voi olla parin tunnin ero). Toiseksi saa lasketuksi viikkopainot ja kuukausipainot, ne tasaavat tuota kauheaa hypiskelyä, ja näkee, onko paino tosiaan laskenut. Olen mennyt kuukausipainojen mukaan 64,1 kg:sta 62,8 kiloon tammikuun alusta. Tämä kannustaa elämään samalla tavalla vielä kunnes lähestyn haluamaani 60 kiloa.

Ennusteen mukaan olen siinä tavoitteesssa toukokuun lopussa. Ei hassumpaa!
Ihan hyvä juttu varmasti jos tavoitteena on tosiaan jokin tietty paino, johon pyrit..mutta muuten toi painoindeksi on aikas syvältä. Tällä tarkoitan sitä, että BMI ei ota huomioon MITÄ se kehon paino sisältää eli onko se 60kg lihasta vai läskiä vai nestettä tai jotain mahdollisesti muuta ainetta.. Minua ei saa uskomaan painoindeksiin tai ainakaan näihin asteikkoihin, joissa määritellään tietyn pituisen henkilön "ihanne-paino". Kyllä ne asteikot useasti menee metsään.
Mutta koska se painonpudotus motivoi sua jatkamaan, niissä sivuissa on pakosta jotain hyvääkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom