painon pudotus saunomalla??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wessel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
paljonkohan täälä on kisoissa käyvää porukkaa, mutta ne jotka nyt ovat tiputtaneet esim johonkin kisoihin painoa saunomalla (nestettä haihduttamalla kehosta)..niin tuli tosin semmonen mieleen että kuinka paljon saunomalla voi painoa hetkellisesti pudottaa..en nyt tarkota että siellä itteään kuiviin vetää..mutta onko esim 1-2kiloa kovan istumisen takana??? :hyper:

Kyllähän painoa saa saunassakin alas, mutta itse en ole tiputtanut niin kuin ihan viimeiset puoli kiloa, kilon jos on ollut pakko. Mieluummin pistää vain reilusti vaatetta ja hikoilee painot alas jumppaamalla, kaksi kiloa kun lähtee suht helposti, eikä ole läheskään niin nääntynyt olo kuin pitkän saunomisen jälkeen. Eli ainakin mulle painon pudottaminen saunomalla on aika vastenmielistä. :(

_

aidan sanoi:
Kyllähän painoa saa saunassakin alas, mutta itse en ole tiputtanut niin kuin ihan viimeiset puoli kiloa, kilon jos on ollut pakko. Mieluummin pistää vain reilusti vaatetta ja hikoilee painot alas jumppaamalla, kaksi kiloa kun lähtee suht helposti, eikä ole läheskään niin nääntynyt olo kuin pitkän saunomisen jälkeen. Eli ainakin mulle painon pudottaminen saunomalla on aika vastenmielistä. :(

_

nojoo..oon tiputtanu jonkun verran jo painoo kyl.. ehkä 2-3kg mut enää ei tunnu tippuvan vaikka mitä yrittää..183,5/65 ja pitäs alle 64kg päästä eli eiköhän maha saunas lähtee

Wessel sanoi:
nojoo..oon tiputtanu jonkun verran jo painoo kyl.. ehkä 2-3kg mut enää ei tunnu tippuvan vaikka mitä yrittää..183,5/65 ja pitäs alle 64kg päästä eli eiköhän maha saunas lähtee

Mikä laji ja miten kauan aikaa sulla on nyt punnitukseen? Sillä eihän kilo nyt ole yhtään mitään, koska jos otat viimeisenä iltana painon saunomalla/jumppaamalla n. 64,5 niin se puoli kiloa lähtee kyllä yön aikana. Ja painoa on juuri ennen punnitusta vielä liikaa niin sitten vain tuulipuku päälle ja pieni hiki päälle ja se on siinä.

_

Wessel sanoi:
mutta onko esim 1-2kiloa kovan istumisen takana??? :hyper:

Jos kehossa on normaali määrä nestettä niin 2 kiloo lähtee ilman mitään tuskaa... viimeks tais olla noin 3 kiloo ylimäärästä ja se läks alle tunnin saunomisella joka ei ollut edes yhtäjaksoista vaan kävin vilvoittelemassa välillä etc. henkilökohtainen pahin tiputus oli 79.8 - 71 kiloa maanantai-sunnuntai akselilla... tossa ei ollut tosin saunaa käytössä, mutta viimeinen nestetiputus onnistui kylpyammeessa :)

aidan sanoi:
Mikä laji ja miten kauan aikaa sulla on nyt punnitukseen?
_

Nyrkkeily on laji ja se on viikon pääst..mut eiköhän näil vinkeillä ja saaha painoa alemmaks..kiitos vinkeistä..joskus tosin voi tulla tiukempia hetkiä niin hyvä saaada vinkkejä tulevaisuuteen ...kiitokset

Wessel sanoi:
paljonkohan täälä on kisoissa käyvää porukkaa, mutta ne jotka nyt ovat tiputtaneet esim johonkin kisoihin painoa saunomalla (nestettä haihduttamalla kehosta)..niin tuli tosin semmonen mieleen että kuinka paljon saunomalla voi painoa hetkellisesti pudottaa..en nyt tarkota että siellä itteään kuiviin vetää..mutta onko esim 1-2kiloa kovan istumisen takana??? :hyper:

Olin 1/2 tuntia lasketteluhaalarit päällä saunassa jossa oli lämpöä n. 70 astetta... Seuraavana aamuna paino oli pudonnut 1.7kg... 68.5-->66.8kg Saunan jälkeen en syönyt enkä JUONUT mitään... Kylä oli kiva fiilis...

Jos saunominen ja muu ylenmääräinen hikoileminen alkaa tökkiä, niin ainahan voi tyhjätä pakoputken ennen puntaria. Kokeile esim. Microlaxia. Miinusmerkkinen vaikutus painoon on muutamasta sadasta grammasta jopa yli 1/2 kiloon.

Pertsa Ukkola,jonka kirjan juuri luin,pudotti
painimalla saunassa tuulipuvussa 6kg viikossa(toivottavasti muistin oikein).
Oli kova äijä, reenaskin 3 kertaa päivässä ja juoksi cooperia 4100m :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Karila luennoi joskus, että ns "kuivattamalla" saa n. 2-3 % painosta pois. Eli helpointa ottaa loput kilot vex saunomalla. Muistaa vain pukea niin että on vatteiden aukot ummessa ja vaihtaa alempia vaatekertoja välillä.

Nesteitä on turha vetää liiaksi, jos ei ole ensin vähentänyt ruuanmäärää pitemmällä ajanjaksolla. Hiilarit ja protskut ravintolisistä ja vitamiinit kankkuun tai pillereinä.

Kovan nesteytyksen järjellisyyttä kannataa kysenalaistaa jos punnitus on kovin lähellä kilpailisuoritusta tai jos punnitus tehdään ennen jokaista kilpailu suoritusta. Joskus kannattaa suosiolla vaihtaa ylempään sarjaan. Painonpudotus ei saa olla se suurin haaste kilpailuissa.

Itse saunonut kilpailupäivän aamuna/yöllä useasti. Välillä lyönyt varjoa saunassa 20 min ennen kuin alkanut edes vähän hiki irrota. Aika kuivakka olo. Mutsi kävi välillä katsomassa että oon tajuissani. Onneksi puntarin jälkeen "riittävästi" palautumis aikaa.

tos kyl kannattaa olla varovainen...yks mun matsi peruuntu ku vastustaja oli pudotellu painoo saunassa ja veti vähä liian pitkälle.
olin noussu jo kehään ku jampan valmentaja tuli sanomaan et jätkä onksentelee :urjo: vessassa eikä taida kehään nousta.

ryökäle sanoi:
tos kyl kannattaa olla varovainen...yks mun matsi peruuntu ku vastustaja oli pudotellu painoo saunassa ja veti vähä liian pitkälle.
olin noussu jo kehään ku jampan valmentaja tuli sanomaan et jätkä onksentelee :urjo: vessassa eikä taida kehään nousta.

Toi ei ole kyllä saunan vika vaan tankkaus tehty liian hätäisesti ja väärillä nesteillä. Jos puntarin ja matsin välillä ainoastaan muutama tunti, jättäisin saunan pois. Päivää ennen punnitsemiset on :rock: Saa rauhassa bulkata .

Jumppaope sanoi:
Toi ei ole kyllä saunan vika vaan tankkaus tehty liian hätäisesti ja väärillä nesteillä. Jos puntarin ja matsin välillä ainoastaan muutama tunti, jättäisin saunan pois. Päivää ennen punnitsemiset on :rock: Saa rauhassa bulkata .

ehä mie sitä väittänykkää et se sauna olis sen jampan sinne väkisin vieny ja et saunaa pitäis siitä syyttää...meinasin vaan et kyl tossakin pitäis tietää mitä on tekemässä ja hoitaa valmistelut sen mukaan.

ryökäle sanoi:
ehä mie sitä väittänykkää et se sauna olis sen jampan sinne väkisin vieny ja et saunaa pitäis siitä syyttää...meinasin vaan et kyl tossakin pitäis tietää mitä on tekemässä ja hoitaa valmistelut sen mukaan.

Juuri näin. :kippis1:

Jumppaope sanoi:
Juuri näin. :kippis1:
kannattaa vaa muistaa et jos puotat nesteistä tee se mahdollisimman myöhään ja yhellä kerralla ettei kuivu koko mies. ja mixrolax/ metalax o iha hyvä apu, jos mennee tiukille. niillä saa sen puoli kiloa ainaki vaik et ois parrii päivää syönykää..

:offtopic:

Anteeksi, että tulen häiriköimään, mutta voikohan kukaan kertoa, miten saisin pudotettua n.1-2kg huomiseen punnitukseen mennessä? Saunassa olin juuri äsken, putosi n. 800g :thumbs:

En tiedä asioista sen enempää kuin mitä oon lukenu ja kuullu mutta kyllä se saunominen ja kiinteän ruoan & liian nesteen välttäminen pitäisi aika pitkälle viedä. Vaatetta paljon päälle, päälimmäiseksi kerrokseksi joku semmonen joka ei paljoa hengitä ja sit ku alimmat kerrokset litimärkiä ni vaihdat ne kuiviin ja eikun takaisin. Ja jos kunto kestää ni teet siellä saunassa jotain kevyttä jumppaa vielä siihen päälle.

Toivottavasti sulla on vaan punnituksen jälkeen aikaa nesteyttää itses kunnolla (12-24h? . riippuu tosin myös menetetyn nesteen määrästä). Nesteytykseen punnituksen jälkeen esim. apteekista sitä jotain hiton liuosta jota juotetaan ripulipotilaille, en muista nimeä mut saa kun kyselet sellaista veteen sekoitettavaa jauhetta joka palauttaa nestetasapainon mahd. tehokkaasti ja mainitset sanan ripuli niin pitäis niiden tietää.

Tästä painon vetämisestä kisoihin ei sit oo pätkääkään omaa kokemusta joten kokeile omalla riskillä :)

EDIT: Jos sulla tosissaan on enää 1,2 kg vedettävänä ni aivan varmasti se lähtee saunomalla mikäli oot ollu normaaleissa nesteissä ennen sitä 800g pudotusta.

Muskelitipu sanoi:
Anteeksi, että tulen häiriköimään, mutta voikohan kukaan kertoa, miten saisin pudotettua n.1-2kg huomiseen punnitukseen mennessä? Saunassa olin juuri äsken, putosi n. 800g :thumbs:

No miten kävi? Mitäs tuo tuommoinen noin 1-2 kiloa meinaa? Eikös yleensä ne painorajat oo aika selkeät? :rolleyes:
Täältä löytyy vastaisen varalle painonvedosta juttua. Osmosal on se yllä mainittu liuos.

Painon vetäminen saunassa on muuten ihan kamalaa.

vanhana painijana voin kertoo, että tota saunomista on tullu harrastettuu jonninverran.

jollain rätillä on aina hyvä pyyhkee välillä hikiä pois, suihkussa ei kannata käydä, ku ihohuokoset imasee sen veden takasi sisää ja tulee helposti juotua sitä vettä siinä samalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom