Painon pudotus pysähtynyt

Tervehdys

Olen nyt dieetillä viidettä viikkoa ja paino on pysynyt samoissa lukemissa yli viikon. Viime pe 75,5kg, eilen 75,4kg ja tänään 75,7kg. Vyötärönympärys on kasvanut viikossa ehkä 0,5cm (nyt 82cm). Pituutta 179cm ja painoa oli alussa 79kg. Teen työkseni varastohommia ja urheilen tämmöisellä kierrolla: lihaskuntotreeni, välipäivä, uinti, välipäivä, lihaskuntotreeni, välipäivä, uinti, välipäivä... lihaskuntotreeni on noin 45min kotona tehtyä harjoittelua tangolla, käsipainoilla ja omalla painolla. Uinti kestää saman verran. Tässä syömiseni:

222kcal jauheliha 9,5% 133g
87kcal vihanneksia 200g
69kcal raejuusto 100g

167kcal kana 150g
90kcal vihanneksia 300g
69kcal raejuusto 100g

80kcal omena 200g
130kcal banaani

167kcal kana 150g
75kcal vihanneksia 167g
173kcal tumma makaroni 50g

150kcal rasvaton rahka 250g
58kcal mustikka 100g

216kcal kaurapuuro 60g
63kcal margariini 10g
92kcal kevytmaito 200g

150kcal oliiviöljy 17g

1928kcal

Treenipäivinä olen syönyt lisäksi:

114kcal protskujauho 30g
150kcal banaani

2192kcal

Treeni/uinti on aina ensimmäisen aterian jälkeen. Väliä aterioilla on 2-3,5 tuntia.

Paino tuntui tippuvan ihan ok alussa ja sain ohjeen nostaa kaloreita joten lisäsin tuon rahka/mustikka setin ruokavalioon pari viikkoa sitten. Sen jälkeen painon tippuminen onkin sitten hidastunut. Pitäisikö kaloreita vähentää esim välipäiville vai miten tuota kannattaisi viilata / missä vika?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Välipäivinä rasvaa 52g ja proteiinia 172g. Jos kaloreita joutuu pudottamaan niin kannattaako jättää esim tuo rahka/mustikka setti pois vai banaani ja omena? Protskua näyttää kuitenkin olevan ihan tarpeeksi.

Rasvaprosenttia en tiedä, mutta neljän ylimmän vatsalihaksen ääriviivat näkyvät vain jännittämällä, oikeassa valaistuksessa ja kroppa oikeassa kulmassa (osittain sivuttain) peiliin päin.

Mielestäni voisit syödä jopa enemmän, jos teet kerta fyysistä työtä sekä rasvoja voisit nostaa kans esim. kourallisella pähkinöitä. Jos paino ei tipu niin pidä vaikka tankkauspäivä, eli mätät hiilaria vaan nassuun. Näin saat lihaksiin hiilaria ja aineenvaihduntakin kiihtyy.

Mielestäni voisit syödä jopa enemmän, jos teet kerta fyysistä työtä sekä rasvoja voisit nostaa kans esim. kourallisella pähkinöitä. Jos paino ei tipu niin pidä vaikka tankkauspäivä, eli mätät hiilaria vaan nassuun. Näin saat lihaksiin hiilaria ja aineenvaihduntakin kiihtyy.
Oon pitäny joka lauantai semmosen päivän että oon tehny ihan muita ruokia laskematta kaloreita niin että mutulla ainakin yli 2000kcal menny, mutta ei kuitenkaan ylenmäärin ahmien.

Vois varmaan kokeilla tuota pähkinöiden lisäämistä ensi viikon ajan. Jos paino pysyy vielä samoissa tai nousee niin täytyy koittaa pienemmillä kaloreilla sitten.

Lidlissä muuten edullisia ranskiksia 2kg säkeissä, rasvaa about 3% ja se auringonkukkaöljyä.
Samasta paikasta premium kananugetteja ja kaveriksi Sweet chili sauce.
Testivoittaja wishyä sitten kyytipojaksi.

Anyway... jos syöt just samaa settiä viis viikkoa, niin olet kyllä erikoisen sinnikäs kaveri.
179/alle76kg mihin Auswitch kuntoon olet itseäsi vetämässä?
Tämä mukaan http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksilaskuri olet jo merkittävän alipainoinen.

Liitteet

• Screenshot 2017-03-02 21.57.44.png
    Screenshot 2017-03-02 21.57.44.png
    42,8 KB · Katsottu: 265
Painoindeksi on 179/76 statseilla 23 eli ihan terveissä lukemissa. Siihen en ota kantaa onko tuosta kannattavaa enää laihduttaa vai kuinka. E: Too slow.

Voisit myös harkita harjoittelun tehostamista (volyymi, intensiteetti, frekvenssi), joka omalta osaltaan lisäisi kulutusta, mutta ennen kaikkea parantaisi kehonkoostumusta, koska tuota ylipainoa ei tosiaan ole.

Mitähän lukuja oot mahtanut käyttää?
Heh, taisi tulla näppisvirhe. Siis painoindeksi on normipaino.

Jätetään sitten (jos ei muuten vain maistu), ne ranskikset ja kananugetit pois :D

Joka tapauksessa ruokavalio liian yksipuolinen.
Jos sixpack ei näy, vika ei välttämättä rasvassa, vaan vika voi olla ettei lihasmassaa vain ole vatsassa tarpeeksi.

Joka tapauksessa ruokavalio liian yksipuolinen.
Jos sixpack ei näy, vika ei välttämättä rasvassa, vaan vika voi olla ettei lihasmassaa vain ole vatsassa tarpeeksi.
Navan kohdilla sormi uppoaa läskeihin ehkä 1,5cm. Aika isot palat pitää olla että tuon alta erottuu. Tuntuu että melkein kaikki läskit mahassa on tuossa navan seudulla, muuten maha on kohtuu suora, tuon alavatsan kummun kun vielä saisi pois. Muualla kropassa läskiä on kyllä tarpeeksi vähän.

Viimeksi muokattu:
Navan kohdilla sormi uppoaa läskeihin ehkä 1,5cm. Aika isot palat pitää olla että tuon alta erottuu. Muualla kropassa läskiä on kyllä tarpeeksi vähän.
No, miehillä se läski tahtoo keräytyä just keskivartaloon.
Kokeilin just itsellä ja ei sormi uppoa yhtään navan yläpuolella.
Monesti ihmisillä erillainen tuo nahan kireys yms.
Palataan aiheeseen, olet kuitenkin täällä foorumilla niin hoikka poika, että sinulla voi olla hyvin treenatut vatsalihakset, mutta ei niissä massaa ole.
Sitten on on erillaisia anatomioita vatsalihasten suhteen, kaikki eivät vain saa sitä "bodarien" sixpackiä millään konstilla näkyville.

Kannattaa tehdä ihan lihaskasvuun tähtäävää treeniä sinne palikoille jokunen kuukausi ja samalla vaikka sit kevyellä miinuskaloreilla oleskelua.

Kävin ite joulukuussa inbodymittauksessa 183cm/90kg mitoilla ja vatsat ei erottunu mitenkään, edes jännittäessä/posettaessa, vaikka suonet paistaa forkuissa ja säikeet rinnassa ja olkapäissä jännittäessä. Nyt näin pari viikkoo sitte ekan kerran vatsapalikkani vaikka paino pari kiloo enemmän mitä joulukuussa. Ennen tein perus pitkiä sarjoja vatsoille + tietysti epäsuorat rasitukset kyykystä ymsyms. Nyt muutaman kuukauden ajan tehny pudotussarjoja istumaannousuissa ja lyhyttä sarjaa voimapyörää lisäpainoilla muunmuassa ja yks kaunis päivä aamulla kun heräsin, niin vatsat pilkotti näkyvillä. Rasvat oli inbodyn mukaan 13,9% tuollon joulukuussa.

Mun mielipide siis, että paukuttele lyhyttä sarjaa vatsoille ja samalla kevyttä miinuskaloria. Isommat palikat erottuu paremmin joka tapauksessa, oli sitä rasvaa enempi tai vähempi.

Itse käytän mittanauhaa ja ihan silmämääräistä peilikuvaa indikaattorina painon kanssa. Jos paino jumittaa, kannattaa tsekata nuo. Sieltä voi löytyä positiivinen yllätys kadonneen sentin tai parantuneen lihaserottuvuuden muodossa.

No, miehillä se läski tahtoo keräytyä just keskivartaloon.
Kokeilin just itsellä ja ei sormi uppoa yhtään navan yläpuolella.
Monesti ihmisillä erillainen tuo nahan kireys yms.
Palataan aiheeseen, olet kuitenkin täällä foorumilla niin hoikka poika, että sinulla voi olla hyvin treenatut vatsalihakset, mutta ei niissä massaa ole.
Sitten on on erillaisia anatomioita vatsalihasten suhteen, kaikki eivät vain saa sitä "bodarien" sixpackiä millään konstilla näkyville.
No sanotaan asia toisella tavalla, ehkä tuo sixpäkin näkyminen oli väärä kuvaus päämäärästä. Eli tarkoituksena on saada vatsa tasaiseksi. Palojen näkyminen on toissijainen juttu. Eli maha on tasainen tisseistä napaan asti, mutta navasta 5cm alaspäin on tommonen 1,5cm korkeampi kohta läskiä. Tuo alavatsan kumpu pitäisi siis saada pois.

Itse käytän mittanauhaa ja ihan silmämääräistä peilikuvaa indikaattorina painon kanssa. Jos paino jumittaa, kannattaa tsekata nuo. Sieltä voi löytyä positiivinen yllätys kadonneen sentin tai parantuneen lihaserottuvuuden muodossa.
Lihaserottuvuus on parantunut kyllä hiukan kaikkialla muualla kuin tuossa alavatsassa, mutta vyötärönympärys on samoissa mitoissa kuin pari viikkoa sitten.

Mulla(tosin vedän testoa) kävi niin päin, että paino on noussut 2kk aikana yli 5kg samalla kun olen selvästi kiristynyt ja lihaserottuvuus parantunut. Ilman testoilua huomasin viime vuonna ilmiön siinä muodossa, että paino ei oikeastaan muuttunut suuntaan eikä toiseen melkein puolen vuoden aikana mutta lihaserottuvuus parani.

No sanotaan asia toisella tavalla, ehkä tuo sixpäkin näkyminen oli väärä kuvaus päämäärästä. Eli tarkoituksena on saada vatsa tasaiseksi. Palojen näkyminen on toissijainen juttu. Eli maha on tasainen tisseistä napaan asti, mutta navasta 5cm alaspäin on tommonen 1,5cm korkeampi kohta läskiä. Tuo alavatsan kumpu pitäisi siis saada pois.
Se on ns. vyösyntrooma :D Eli huosunvyötärö ja/tai vyö painaa just siitä kohdasta vatsaa. Se estää aineenvaihduntaa alavatsassa ja samalla mekaanisti työntää sen läskin just sinne alavatsaan.
@nikrei oli hyviä vinkkejä, kokeile niitä. Minä lisäisin jalkojen noston. Vaikka siinä leuanvetotangossa, jos ei ole, niin niitä ovikarmimalleja saa muutamalla eurolla. Se on tehokas mutta raskas liike alavatsaan. Sitten leuanveto on hyvä liike saamaan selkälihat kuntoon.

Uskon että näillä opeilla toukokuun alkuun mennässä sixpak on esillä ja alamahan "pallero" poissa.
Mutta ota hyvä mies hiukan vaihtelua tuohon ruokavalioon, kalorit on kyllä tarpeeksi alhaalla.
Ruokavalion monipuolistamisen ohessa lisäisin proteiinin määrää = treenipäivävä 2-3 x se annos (onko lidln?:)) ja vaparina se yksi.

Tuossa ei ollut mainittu juomisten kaloreita lainkaan.
Liikunnan määrä on kuitenkin aika vähäinen mutta jos tehot on ainakin kerran pari viikossa kovat niin riittävä.

Tervehdys

Olen nyt dieetillä viidettä viikkoa ja paino on pysynyt samoissa lukemissa yli viikon. Viime pe 75,5kg, eilen 75,4kg ja tänään 75,7kg. Vyötärönympärys on kasvanut viikossa ehkä 0,5cm (nyt 82cm). Pituutta 179cm ja painoa oli alussa 79kg. Teen työkseni varastohommia ja urheilen tämmöisellä kierrolla: lihaskuntotreeni, välipäivä, uinti, välipäivä, lihaskuntotreeni, välipäivä, uinti, välipäivä... lihaskuntotreeni on noin 45min kotona tehtyä harjoittelua tangolla, käsipainoilla ja omalla painolla. Uinti kestää saman verran. Tässä syömiseni:

222kcal jauheliha 9,5% 133g
87kcal vihanneksia 200g
69kcal raejuusto 100g

167kcal kana 150g
90kcal vihanneksia 300g
69kcal raejuusto 100g

80kcal omena 200g
130kcal banaani

167kcal kana 150g
75kcal vihanneksia 167g
173kcal tumma makaroni 50g

150kcal rasvaton rahka 250g
58kcal mustikka 100g

216kcal kaurapuuro 60g
63kcal margariini 10g
92kcal kevytmaito 200g

150kcal oliiviöljy 17g

1928kcal

Treenipäivinä olen syönyt lisäksi:

114kcal protskujauho 30g
150kcal banaani

2192kcal

Treeni/uinti on aina ensimmäisen aterian jälkeen. Väliä aterioilla on 2-3,5 tuntia.

Paino tuntui tippuvan ihan ok alussa ja sain ohjeen nostaa kaloreita joten lisäsin tuon rahka/mustikka setin ruokavalioon pari viikkoa sitten. Sen jälkeen painon tippuminen onkin sitten hidastunut. Pitäisikö kaloreita vähentää esim välipäiville vai miten tuota kannattaisi viilata / missä vika?
Onko sulla nälän tunteita?? Miten treeni tehot on pysyny yllä?? Miten nukut? Miten on muuten energiaa??

Vaihtoehtoja voi olla kaloreiden lasku, pieni refeed, liikunnan lisääminen tai kevennys treeniin. Noi kehon signaalit pitäis kertoa siitä et mikä vois olla sopiva vaihtoehto. Pitää myös muistaa, ettei se paino tule lineaarisesti alas, että mielummin odottaa hetken kuin, että tekisin mitään liian nopeeta ja radikaalia muutosta.

Minulla nyt oli painoa paljon enemmän, mutta jotenkin tuo ruokavalio silti kuulostaa varsin yksitoikkoiselta. Ja minä söin kuiten 2200...2700 kcal edestä, vaikka välillä niitä stoppeja painon pudotuksessa tulikin. Mutta monesti silloin auttoi että lepäsi vähän ja söi monipuolisesti.

Entäs jos kokeilet pitää välillä parikin lepopäivää ja syöt vähän enemmän? Jos mikään ei ole esteenä niin peruna ja ihan vaalea leipä antaa energiaa, mitä ainakin minä tarvitsin. Ja en itsestäni mitään väsymyksen merkkejä ollut löytävinäni ja yötkin mukamas nukuin ihan hyvin. Mitä nyt ajoittain saamaton olo vaivasi.

Olen nyt dieetillä viidettä viikkoa ja paino on pysynyt samoissa lukemissa yli viikon. Viime pe 75,5kg, eilen 75,4kg ja tänään 75,7kg. Vyötärönympärys on kasvanut viikossa ehkä 0,5cm (nyt 82cm). Pituutta 179cm ja painoa oli alussa 79kg.

Sulla on tippunut alle neljässä viikossa nelisen kiloa. Painon pudotus ei ole pysähtynyt, vaan se putoaa aivan helvetin hyvää tahtia, ole tyytyväinen ja jatka samalla linjalla! Se on ihan normaalia että dietillä paino voi junnata useammankin viikon vaikka tekisi kaikki oikein.

Suositut

Back
Ylös Bottom