Painon nousu tyssäsi - mikä avuksi?

Nyt kaipaisin hyviä, simppeleitä painon nostattamis vinkkejä. Olen 44.5kiloinen 156cm pätkä mimmi. Reilu pari kk salia 2-3x viikossa takana, nyt 3h välein koittanut syödä ilman minkäänlaisia rajoituksia ja kohtuu määrä herkkujakin, mutta saanut kilon verran painoa ylös ja totaalinen tyssääminen tuli kk sitten.
Paino siis laskee herkästi luonnostaan ja salitreeni (pelkkää voimatreeniä) tietenkin kuluttaa kohtuullisesti.

Millä siis lihottaa itsensä ettei kehitys tyssää hyvän ja onnistuneen startin jälkeen??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä lisäilen rypsäriä monelle aterialle/suoraan pullosta kun muuten tulee vähärasvaista ruokaa vedettyä. Rohkeesti vaan ruokalusikallisia välipalaan/lämpimään ruokaan.Helppoja hyviä kaloreita

Kyllä mäkin lähtisin siitä liikkeelle että söisin enemmän. Sitten taas dietillä tekisin toisinpäin eli söisin vähemmän. Kaloreita voi sitten ottaa sellaisista lähteistä mille on eniten tarvetta, rasvalla, proteiinilla, hiilareilla tai kaikkea sopivassa suhteessa. Laske piruuttas ne nykyiset kalorit, siinä samalla selviää kätevästi että mitä se nykyinen ruoka sisältää niin osaa sitten lisätä oikeanlaista ruokaa.

Millä siis lihottaa itsensä ettei kehitys tyssää hyvän ja onnistuneen startin jälkeen??

Tuskin jenkka kahvoja tahdot??

Lisää proteiinin ottoa koneeseesi, elä sitä rasvaa ja hiilaria nauti älytöntä määrää, läskistä ei mitään hyötyä ole.
Miten paljon liikut noin niinku yleensä kuntosalin lisäksi?
Jos poltat paljon kaloreita, niin sekin voi olla syynä miksi kehitys loppuu.
Jos lihasmassaa pelkästään tahdot, niin joudut aerobisestä luopumaan, ainakin jos sitä paljon harrastat, ainakin vähentämään.
Proteiinia voit huoletta 2-2,5g per painokilo nauttia, mutta tuon yli on jo turhaa.
Hiilarit ota pitkäketjuisista tuotteista, kuten tumma riisi, pasta peruna ja ruisleipä, vehnäjauho on puhdasta p...aa.

Tuskin jenkka kahvoja tahdot??

Lisää proteiinin ottoa koneeseesi, elä sitä rasvaa ja hiilaria nauti älytöntä määrää, läskistä ei mitään hyötyä ole.
Miten paljon liikut noin niinku yleensä kuntosalin lisäksi?
Jos poltat paljon kaloreita, niin sekin voi olla syynä miksi kehitys loppuu.
Jos lihasmassaa pelkästään tahdot, niin joudut aerobisestä luopumaan, ainakin jos sitä paljon harrastat, ainakin vähentämään.
Proteiinia voit huoletta 2-2,5g per painokilo nauttia, mutta tuon yli on jo turhaa.
Hiilarit ota pitkäketjuisista tuotteista, kuten tumma riisi, pasta peruna ja ruisleipä, vehnäjauho on puhdasta p...aa.

Joo ei kiitos läskiä...
Mun arki on todella aktiivista 2 ja 1v poikien kanssa, lisäksi vielä imetän joskin se ei enää pahemmin kuluta kuten vauva-aikana. Aerobista en oo nyt harrastanut ollenkaan vaan nimenomaan pelkkää voimaa salilla. Pienten lasten kanssa ruokarytmi on helppo ylläpitää ja ruoka on pakko olla monipuolista mutta vielä en oo lähtenyt mitään laskemaan. Se olis sitten seuraavana vuorossa.

Eilen aloin lukea lahjaksi saamaani tony halmeen kirjaa ja lukaisin luolamies dieetti osion läpi. Se kyllä anto aika hyvin ideaa syömisen kannalta.
Lisäks tietenki rajottaa jonkun verran esim. Se etten lehmänmaitoa pysty käyttämään ja tälläkin hetkellä mun puddingini lojuu kaapissa, koska soijamaidon kanssa se ei toiminut alkuunkaan...

Osta tehosekoitin ja veä tällänen setti kerran tai pari päivään nii varmasti saat kalorit kasaan.

Maitorahka 250g
Neljänviljanhiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Soketoimaton mehukeitto 1dl

Edit: ravintoarvot vielä: P:53g HH:100g R:8,4g = n. 700kcal :)
Edit2: jaa nyt vasta luin tuon ettet pysty lehmänmaitoa käyttään, no kokeile soijamaitoa tuoho jos onnais

Osta tehosekoitin ja veä tällänen setti kerran tai pari päivään nii varmasti saat kalorit kasaan.

Maitorahka 250g
Neljänviljanhiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Soketoimaton mehukeitto 1dl :)

Maitorahka+mehukeitto ahaaelämyksen sain tuosta kirjastakin - miksi mä olen unohtanut mehukeiton olemassa olon!? Maito tosiaan ei toimi, mutta muuten hyvä setti. Puuro maistuu aamupalaksi, mutta taidan vetää kuituni muuten kuin kuivista hiutaleista :DD

Pähkinät on kans käteviä, hyviä ja tulee pirusti energiaa pienestäki annoksesta.

Pähkinöitä voi tuunata myös paremmin imeytyvään (ja maistuvaan) muotoon liottamalla niitä n. 3 tuntia vedessä, huuhtelemalla ja sitten syömällä. Liottaminen vaikuttaa mm. pähkinöiden sisältämiin entsyymitoimintaa estäviin yhdisteisiin ja toki myös pähkinän omaan entsyymituotantoon koska se alkaa "elää". Itse tykkään valmistaa manteleita tällä tavoin ja jotain kotikokeita tehnyt sellaisella tuloksella että nälkä lähtee paremmin liotetuilla vs. kuivatetut. Liottamisessa on kuitenkin hyvä huomioida mahdollinen mykotoksiinien muodostuminen joten kannattanee saman vuorokauden aikana liotetut pähkinät syödä, ellei halua alkaa uudelleen kuivattelemaan. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom