SUPERCARB 1kg -40%

Painon nousu ja nesteenpoistajat

Ikä
42
Moro!
Oon nyt kohta pari viikkoa käynyt puntilla ja paino on noussut sen aikana pari kiloa.Mistäköhän tämä johtuu?Puntilla käynti kuluttaa mulla kuitenkin saman verran kuten vaikka tunnin aerobicci,jota harrastin ennen punttiksen aloitusta.
Treenaan neljä kertaa viikossa,mielestäni tehokkaalla ohjelmalla ja sopivan kovilla painoillakin...
Nestettä?Ei kai läskiä oo voinu tossa ajassa kahta kiloo tulla?

Olen käyttänyt jo varmaan vuoden verran erilaisia nesteenpoistajia, joita saa luontaistuotekaupoista, nyt Salt Balance Plussaa. Mielestäni ei ainakaan oo niin turvonnut olo ollut...
Siispä onko kellän kokemuksia tai faktaa onko niistä jotain hyötyä tai haittoja?
Olen kuullut kaksipuolista tietoa niistä...Urheilijathan tarvitsevat magnesiumia ja niissä sitä on(myös kaliumia), mutta samalla olen taas kuullut että nesteenpoistajat aiheuttavat magnesium puutosta...?
eli mikähän tieto pitäis paikkaansa?
Kiitoksia jo etukäteen jos joku tietää jommasta kummasta kysymyksestäni jotain!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
menee ehkä hieman arvailuks, joten perehtyneemmät korjatkoon. mutta että oon ymmärtänyt, että lihastreeni nimenomaan saa aikaan nesteen kertymistä lihassoluihin. eli painonnousu johtuisi just nesteistä. tällanen nesteen kerääntyminen ei kuitenkaan tarkota turvotusta (siis sellasta nestepöhöfiilistä), koska neste on nimenomaan lihaksessa, eí solujen ulkopuolella. lihas tarvii nestettä tehdäkseen duunia ja treenistä aiheutuva nesteen lisääntyminen lihassoluissa on näinollen ihan bueno juttu ja kuvittelisin että saa lihaksenkin näyttämään pyöreemmältä/isommalta/paremmalta.

noista nesteenpoistajista en oikein osaa sanoa. itsekin olen käyttänyt joitain antisalt-tabletteja, mutten ole huomannut niiden juurikaan vaikuttavan. melkein paremmin oon nesteitä poistanu tekemällä ylimääräsen aerobisen hikilenkin.. mutta oletko sä siis hyötynyt niistä ihan silminnähtävästi?

mielenkiintoinen kyssäri silti, koska tarviin extra magnesiumia kramppieni poissa pitämiseen sekä ajoittain nesteenpoistajia turvotuksen lievittämiseen. odotan siis minäkin fiksuilta vastauksia..

Joo,siis kuulostaa varmaan tyhmältä(2 vkoa takana punttista), mutta ihan kuin lihakset olisivat jo nyt saanut muotoa ja ehkä muutaman millin kasvanutkin!:p
En oikein osaa sanoa onko nesteenpoistajat toiminut....Ehkä mä oon vaan uskonut niin...Ainakaan nyt niistä ei kahteen viikkoon ollu mitään apua ,jos tää on nestettä tää 2 ylimääräistä kiloa!
Joo, pitäis yrittää työntää sitä aerobista vaan lisää...
Viisaimmat vastailkaa!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Joku apteekin työntekijä sanoi mulle, että noi ilman reseptiä saatavat nesteenpoistajat häviää kyllä tehossa kahville, tiedä siitä sitten.

(ainakin se kovasti pissatta, jos juo monta kuppia kahvia)

Nesteessä?

Elimistön nestevajaus aiheuttaa myös turpoamista, kun elimistö yrittää suoriutua nestevajauksesta keräämällä nestettä ja pitämäällä kynsin hampain kiinni nesteestä jota elimistössä on... Jos kokeilisit parin viikon ajan juoda hiukan runsaammin vettä, ja jättäisit nesteenpoistajat pois?

Ja lihashan painaa enemmän kuin läski. Luin jostain että saliharjoittelua aloitettaessa nousee paino ja sit se harjoittelu lopetetaan siihen kun vaa'an lukema on se tärkein pointti.

niimpä.

mut siis aika yleistä vissiin on, että parin viikon treenitauonkin aikana paino ennemminkin laskee eikä nouse, niinkuin monet pelkäävät. joku sano mulle joskus tänkin johtuvan just niistä lihaksen työskentelyynsä tarvitsemien nesteiden poistumisesta tauon aikana. parissa viikossa itse lihaskudosta tuskin kauheasti ehtii menettää. tosin parissa viikossa itse lihaskudosta tuskin kauheasti ehtii myöskään hankkia..

mut joo, hyvä juttuhan se vaan on, jos salitreenin ansiosta saa vaa'an lukemat hissukseen ylöspäin.

Kyllä mulla ainakin tauon aikana paino nousee ja nimenomaan pelastusrengas vatsan kohdalla kasvaa. Niin kävi kesälläkin, kun oli flunssaa ja itseaiheutettua treenitaukoa.

Nytkin tuntuu olevan jos jonkinlaista tautia liikenteessä, niiltä kun välttyis (kovassa kuumeessa oleva pikkupoikani makaa tuossa vieressä ja sillä on HUONO OLO)

Piti vastata tähän jo pari päivää sitten, mutta jotenkin unohtui. Mä kun oon kova turpoamaan, etenkin kuukautisia ennen. Nesteenpoistajista ei oo yleensä suurtakaan apua turvotukseen, varsinkaan pitkäaikaisessa käytössä, ja ne ei varmasti oo terveellisiäkään sellaisessa käytössä. Toimivimmaksi konstiksi oon havainnut 3-5 kerran kuurin lymfaterapiaa - sillä on pysynyt turvotus poissa yli 6 kuukautta! Lymfaterapeutteja löytyy monilta fysio-asemilta, ja se ei ole mitään "huuhaata" vaan ihan yleisesti käytetty hoitomuoto mm. leikkausten ja urheiluvammojen jälkeen, ja mummoilla joilla turpoilee nilkat pahasti. Ja auttaa tosiaan tällaiseen "yleisturvotukseenkin". Oon käynyt esim. 3 kertaa viikon sisällä ja olo on helpottanut heti ekan käynnin jälkeen.

Mäkin olin tässä viis viikkoa pois salilta sairastelun takia. Kyllähän se pelastusrengas vaan ilmestyi tuohon keskivartaloon, vaikkakin yritin hieman katsoa mitä suuhuni pistin...
On se vaan niin että aineenvaihdunta hidastuu ainakin mulla kun makaa pitemmän aikaa sänkypotilaana. Nyt on taas treenit alkanu kulkemaan ja tämä "ihana" rengaskin alkanut häviämään kuin itsestään vaikka syön taas enemmän...

Ihanaa olla terve!!:D

jep, tähänkin ruhoon kertyy laardia ja lisää painoa, jos tauko venyy liian pitkäks. jotenkin sitä on ehdollistunut tiettyyn safkamäärään. ja sitten kun yhtäkkiä tarve oiskin pienempi, sen määrän vähentäminen vaatis jotenkin ihan erityistä tsemppausta. tosissaan ärrsyttävää. ja sen ajan kun ei olekaan salilla, meitsi treenaa turhankin mielellään jääkaapilla. ilman eityistä huomion kiinnittämistä taatusti söisin taukojen aikana ja lepopäivinäkin enemmän kuin treenipäivinä!

varmaan toistan itseäni(anteeks, älkää hermostuko..), mutta väittävät kuitenkin, että jos kulutus ja energian saanti on tasapainossa, muutaman viikon lihastreenitauon aikana lihasten sis. nesteiden väheneminen vois aiheuttaa painon laskua. onko kukaan huomannut käytännössä?

ja nesteenpoistajista: omat kokeilut rajottuu kahteen viikon mittaseen "kuuriin" näillä reseptivapailla tableteilla. ja syynä on ollut lääkitys, jolla joillakin on taipumusta kerätä ylimäärästä nestettä elimistöön. hyöty nesteenpoistjista oli kuitenkin niin mitäänsanomaton, että vastaisuudessa taidan sijoittaa saman rahan muutamaan bisseen ja luottaa alkoholin nestettä poistavaan vaikutukseen.. ehheh.

Katariina, mistä syystä oot ylipäätään käyttänyt nesteenpoistajia tuolla tavalla pitkäaikaisesti? poijjat näyttävät pohtineen motiivia pitkäaikaiskäytölle tuolla treeni-keskusteluissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom