Painoliivejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääköhän kukaan mistä saisi hyviä painoliivejä suht halvalla? Painoa olisi kiva voida laittaa niihin noin 10kg asti ja ne painot saisi mielellään olla myös irrotettavia, jolloin painon säätäminen olisi mahdollista. Pikainen googletus löysi pelkästään fysiolinen nettikaupasta sellasen ja hintaa oli hulppeat 200€ ja se on musta aika ryöstöhinta noinkin yksinkertaisesta vaatekappaleesta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Netistä löytyy firmoja jotka myy eri maiden armeijojen ylijäämäkamppeita halvalla, saisiko tetsarista jotenkin modattua painoliivin?

En lähtis ollenkaan tollasta Anttilan painoliiviä hankkimaan, ainakin ne mitä olen Anttilassa nähnyt on ollut aika leluja. Kokeilin sen verran sitä että hyppiessä tuntu yhtä mukavalta kun olis kiviä taskuissa.

Tärkeintähän tossa liivissä on se että sen saa mahdollisimman tukevasti päälle. Sen pitää istua kun pakkopaita. Noi kunnolliset maksaa kyllä ihan pirusti. Joskun olisin saanut 80€:lla yhden urheiluliikkeen loppuunmyynnistä tuollaisen kunnollisen liivin, muttei sillon ollut opiskeljia budjetilla varaa siihen. Oli kyllä loistavan tuntunen päällä.

joo emmäkää niit anttilan liivei suosittele. Ite sellaset ostin enkä oo tykänny yhtää. Tosi huonot päällä ja liivien kiinnitys levähtää koko ajan, mut oli ainaki halvat :D

Silloin joskus

Meikäläinen teki joskus itse painoliivit (siis suunnittelin, ompelija neuloi ja minä painotin) ammoisina aikoina. Tuli muuten ihan hyvät. Ongelmaksi muodostui painojen lisääminen ja vähentäminen. Painoja oli vaikea lisätä ja poistaa ilman että hermot meni. Kyselin lyijyhauleja ja ne olis maksanut omaisuuden, joten sulatin autonrenkaiden tasapainottamiseen käytettyjä lyijyjä ja valoin ohuita levyjä (ai että sitä onkin tullut tehtyä kaikkea urheilun eteen) niistä.

Toinen ongelma, joka itse asiassa on se isoin, on liivien istuvuus. Jos on iskuttavia harjoitteita pakkaa liivit ruveta hyppimään päällä ja se ei tunnu hyvältä.
Muistelisin, jostain valmennuskirjallisuudesta, että liivien paino ei tartte olla kun 5 % omasta painosta ja 10% ylitykset ei ole järkeviä enää -pikavoimaa ja räjähtävyyttä niillä haetaankin.
Kaverini ratkaisi liiviongelman joskus mopon sisärenkaalla. Täytti hiekalla ja solmi vyöksi lantiolle. Painot taisi olla 3 kg eli ei paha. Halpahan se oli (pölli vielä renkaan naapurin moposta?) ja palveli aikansa.

Missähän muuten mun liivit on nykyään? En ole tarvinnut 15 vuoteen. Sais muuten halvalla!

Prismasta ostin joskus tollaset säädettävät painoliivit, painon voi säätää 2-10 kg:een. Maksoi muistaakseni alennuksessa jotain 10E normaalihinta oli jotain 20E:n hujakoilla :)

Ittelläni on toi fysioshopin liivi ja on muuten hyvä. painot on 250g ja niitä voi lisätä ja poistaa aina 0-9kg. tosi mukavaa joustavaa/venyvää materiaalia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom