Paino ei putoa- missä vika?

Naisten pitäis muutenkin treenata tiheemmällä frekvenssillä ku miesten.. Toi 1-jakonen vois olla hyvä piristysruiske sun kropalles. Se, mikä vois myös tehä hyvää on se että pudottaisit toistomääriä ainakin puoleen.
Ja syö sitä kalaöljyä reilusti, huomaat eron aika nopeasti, muuallakin kuin rasvaprossassa.

Mihin tämä muuten perustuu että naisten pitäisi treenata tiheämmällä treenifrekvenssillä? Tämä oli mule uusi tieto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota se kyykky vaan mukaan, sillä on parhaat hormonaaliset vaikutukset.
Karsi kaikki pec decit ja muut pois. Sillon ku treenaat kerralla/kahella koko kropan ni liikevalikoima tulee tärkeeks.

Olet näköjään todella anti-kyykky, joten ala tekemään sitä, vuorottele etu- ja takakyykyn kanssa. Muista että ne harjoitukset mitä vihaat eniten, kehittää sua eniten.
Tää on tää sama mantra mikä aina, ota ne liikkeet mitkä rasittaa eniten sun kropan kokonaislihasmassasta. Noilla ohjelmilla voit IMO vaikka sytyttää takkaa..
Ja tärkeätä ei ole se että teetkö just vinopenkin vai pystypunnerruksen, pääasia että jokaiseen suuntaan tulee voimaa.

Kylli:Jotain tekemistä hormonien kanssa luulen. Ehkä miehet palautuu hitaammin, koska voivat treenata isommalla määrällä sarjoja naisiin verrattuna, joten tarve treenata useammin pienenee. kiinalaiset treenauttaa naispainonnostajia tiheemmällä tahdilla ku miehiä.
Ja juuri androgeenien vähäisyyden takia treenikertasen voluumin pitäs olla pienempi ku miehillä.

Ota se kyykky vaan mukaan, sillä on parhaat hormonaaliset vaikutukset.
Karsi kaikki pec decit ja muut pois. Sillon ku treenaat kerralla/kahella koko kropan ni liikevalikoima tulee tärkeeks.

Olet näköjään todella anti-kyykky, joten ala tekemään sitä, vuorottele etu- ja takakyykyn kanssa. Muista että ne harjoitukset mitä vihaat eniten, kehittää sua eniten.
Tää on tää sama mantra mikä aina, ota ne liikkeet mitkä rasittaa eniten sun kropan kokonaislihasmassasta. Noilla ohjelmilla voit IMO vaikka sytyttää takkaa..
Ja tärkeätä ei ole se että teetkö just vinopenkin vai pystypunnerruksen, pääasia että jokaiseen suuntaan tulee voimaa.

Joo, tuntu toi sillonkin aika ihmeelliseltä ohjelmalta. Liian löysältä. Mutta kai sen tekijä sillon aatteli, että kun en o aikasemmin salilla käynyt niin helpolla alotetaan. Enkä mä sillon ollut veilä erityisesti lihasta hakemassa. Täytyy heti ens viikolla alottaa yksjakosella ja hankkia mahdollisimman pian sitä kalaöljyä. Harmi vaan, etten enää käy salilla, jossa vois rasva% -mitata :(

Mikä olisi sitten hyvä yksijakoinen?

Löysin ohjelmat, joka mulle tehtiin silloin kun 2006 alotin salitreenin:

Treeni1:
- jalkapärssi -> prässiä ei nyt käytössä, joten askelkyykky taaksepäin ?
- polven koukistus
- pohkeet istuen -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- kulmasoutu
- dippi
- peck deck
- selän ojennus

Treeni2:
- askelkyykky
- pohkeet seisten -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- avustettu leuanveto -> ei mahdollisuutta tehdä enää, ylätalja tän tilalle?
- vinopenkki
- pystysoutu
- vatsat
- sivutaivutus

Mitä mieltä olette? Pitäis varmaan olla "isompia" liikkeitä?

Ei nämä nyt niin huonoja liikkeitä ole. Minä tekisin niin että käyttäisin noita eristävämpiä liikkeitä (kuten polven koukistus) bodyviikolla jolloin teet enemmän toistoja (10-15) mutta kuitenkin raskailla painoilla. Tarkoituksena ei siis ole tehdä kevyesti vaan tehdä loppuun asti eli lihakset maitohapoille. Tässä voit siis käyttää vaikka aluksi samoja painoja mitä nyt käytät kun teet 10 toistoa.

Sitten taas kun treenaat voimaa, niin otat ne isot liikkeet käyttöön (esim. jaloille kyykky polven koukistuksen yms. pikkuliikkeiden sijaan). Tällöin voit pudottaa toistomääriä 6-9 paikkeille ja käytät reilusti niin isoja painoja kuin menee. Näissä isoissa liikkeissä avustavat lihasryhmät tulevat hyvin käyttöön ja ne rasittavat siksi koko kroppaa.

Mä en kyllä oikein näe ideaa siinä että tekisi pelkästään voimaliikkeitä 1-jakoisella. Voihan sitä kokeilla pari kuukautta mutta loppujen lopuksi liian yksipuolista treeniä. Mikään ei myöskään estä tekemästä vaikka sellaista jakoa että voimaviikolla treenaat 1-jakoisella ja bodyviikolla pilkot kahteen osaan.

Mä en kyllä oikein näe ideaa siinä että tekisi pelkästään voimaliikkeitä 1-jakoisella. Voihan sitä kokeilla pari kuukautta mutta loppujen lopuksi liian yksipuolista treeniä. Mikään ei myöskään estä tekemästä vaikka sellaista jakoa että voimaviikolla treenaat 1-jakoisella ja bodyviikolla pilkot kahteen osaan.

Joku omaohjaajista sanoi joskus, että treeniohjelmaa pitäisi muuttaa 5-8 viikon välein, jotta kehitystä tapahtuisi.. eli sitä ajatellen, ei varmasti olisi huono idea.

sit kannattaa vaihtaa viimeistään ku et oo vahvempi ku edellisellä kerralla. Sikshän sä sinne salille meet, kehittymään. vaikka 2,5 kiloa tai yks toisto on kehitystä, ja se riittää pitämään sitä yllä.

sit kannattaa vaihtaa viimeistään ku et oo vahvempi ku edellisellä kerralla. Sikshän sä sinne salille meet, kehittymään. vaikka 2,5 kiloa tai yks toisto on kehitystä, ja se riittää pitämään sitä yllä.

Sä et oo vieläkään vastannut mun kysymykseen aiheesta naiset ja treenifrekvenssi.... :whip: mä en saa unta jos joku ei selvennä tätä asiaa...

Mikä olisi sitten hyvä yksijakoinen?

Löysin ohjelmat, joka mulle tehtiin silloin kun 2006 alotin salitreenin:

Treeni1:
- jalkapärssi -> prässiä ei nyt käytössä, joten askelkyykky taaksepäin ?
- polven koukistus
- pohkeet istuen -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- kulmasoutu
- dippi
- peck deck
- selän ojennus

Treeni2:
- askelkyykky
- pohkeet seisten -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- avustettu leuanveto -> ei mahdollisuutta tehdä enää, ylätalja tän tilalle?
- vinopenkki
- pystysoutu
- vatsat
- sivutaivutus

Mitä mieltä olette? Pitäis varmaan olla "isompia" liikkeitä?

Suosittelen jättämään kaikki laitteissa ja hilavitkuttimissa tehtävät liikkeet pois ja keskittymään vapailla painoilla tehtäviin liikkeisiin. Oman kehon painolla saa myös tehtyä TODELLA tehokkaita ja rankkoja treenejä jos osaa tehdä ne oikein.

Tässä esimerkkiohjelma sulle mikä itsellä on nyt käytössä:

Lämmittelyliikkeitä (omalla painolla): Prisoner Squat, punnerrus, askelkyykky, mountain climbers

Lämmittelysetti:
Maastaveto kp 12 toistoa

1 Supersarja
Maastaveto kp 10, 12
Penkkipunnerrus/Vinopenkki kp 8, 10

2 Supersarja
Pystypunnerrus kp 8, 10
Kulmasoutu kp 9, 10

3 Supersarja
Hauis kp 8, 9 tooooosi hitaasti ja hallitusti
Ojentajapunnerrus 8, 10

5 Supersarja
Askelkyykky kp 10, 10
Leuanveto 10, 10

Sarjojen välissä aina 1 min. tauot, ei enempää jotta treeni pysyy intensiivisenä. ;)
Lopuksi vatsaliikkeitä esim. lankku ja vinolankku, stability ball jack knife
En tee juurikaan koskaan mitään perusrutistuksia. Pallolla tehtävät vatsaliikkeet on ihan parhaita
Jotkut nimet on englanniksi kun en tiedä suomenkielisiä nimiä. Netistä kyl löytyy liikkeiden suoritusohjeet jos jaksaa etsiä.

Näillä treeneillä oon saanu tahkottua lihasta kroppaan nopeammin kuin koskaan ja menetelmiä oon kokeillu vaikka kuinka monia. Tää on paras! :rock:

Tsemppiä treeneihin sulle.

Ja jos koko kropan treeniä tekee aina niin 4:n viikon välein ois aina hyvä muuttaa ohjelmaa. Joka treenissä aina yrittää tehdä parhaansa, joko lisää toistoja tai enemmän painoja. :)

Ja jos koko kropan treeniä tekee aina niin 4:n viikon välein ois aina hyvä muuttaa ohjelmaa. Joka treenissä aina yrittää tehdä parhaansa, joko lisää toistoja tai enemmän painoja. :)

Mihin tämä perustuu? entä arnoldin kuusikko? sitä tehdään 12viikkoo?

starfish, kiitos! Täytyykin kokeilla tuota :) Ja nuo englanninkieliset liikkeetkin löyty hyvin googlettamalla. Ja jumppapallo on kyllä varsin tehokas apu vatsojen kanssa, kokeiltu on!:rock:

Joillekin ihmisille yksi parhaimmista ohjeista on syödä joskus, varsinkin dieetin aluksi yksi päivä niin paljon kun pystyy. Vielä kun sen tekee suhtkoht laadukkaasta ravinnosta niin...kannattaa kokeilla, jo pelkästään senkin takia, että huomaa miten kamalaa se syöminen voi olla. Ja päivän ylisyömisellä ei kukaan liho, vaan juurikin laihtuu. Kilpikonnan ja matelijoiden aineenvaihdunnan tasolle itsensä vetäneet eivät rasvaa juuri polta. Kokeile piruuttasi syödä itsesi hengiltä ja juo nestettäkin enemmän kuin koskaan! Kokeile meneekö 4000 kcal kuinkakin mukavasti alas..........

Sitten tämän jälkeen kun aletaan noudattamaan tarkkaa dieettiä, niin pitää myös keskittyä aineenvaihdunnan pitämiseen virkeänä. Pitää olla koko ajan ns. veto päällä, kuin ralliautolla soratiellä mutkassa.......mutta liikunnallinen yliaktiviteetti ei myöskään ole hyvästä, tietty ei sohvaperunailukaan. Unta ja rentoutumista myös peliin.

Oon tehnyt nyt kolme kertaa tuon Starfishin ehdottaman yksijakoisen ohjelman. Ja samalla muistin, minkä takia aikaisemmin meni hermot yksijakoiseen ohjelmaan: se ei tunnu missään!
Painoja on riittävästi, että kyse ei ole siitä. Ainoastaan rintalihaksissa tuntuu treenin jälkeisenä päivänä, ja sekin johtuu siitä, että aikaisemmin tein penkin käsipainoilla, nyt tangolla ja levypainoilla.
Nyt on treeniä seuraavian päivinä olo "ai, olinko mä eilen salilla??", kun ei missään tunnu. Treenatessa kyllä hiki virtaa ja syke pysyy ylhäällä paremmin kuin aikaisemmin.. mutta eikö sen pitäisi jossain tuntua?

Eikös se ole hyvä merkki, että lihakset kipeytyvät -> silloin myös siellä tapahtuukin jotain?

Kolmijakoisella ohjelmalla kun treenasin, niin esimerkiksi käsissä tuntui heti kunnon sykkiminen (ehm :P ). Ja seuraavana päivänä käsissä selvästi tuntui treeni. Nyt yksi eristävä hauis- ja ojentaliike tuntuu siltä kuin ei olisi mitään tehnyt.

Olisiko järkevää kuitenkin palata takaisin kolmi- tai kaksijakoiseen ohjelmaan, joissa isojen liikkeiden lisäksi tekisin myös eristäviä liikkeitä....?

Lihasten ei tarvitse kipeytyä, jotta lihakset voisivat kasvaa. Itse suosin kaksijakoista ohjelmaa, koska yksijakoisella ohjelmalla itselläni tuntuu olevan hieman sama ongelma. Ei tunnu tulevan riittävästi ärsykettä lihaksille. Kolmi- ja neljäjakoiset alkavat taas olla IMO sellaista hinkkaamista, että ohjelmat koostuvat suuremmaksi osin eristävistä liikkeistä ja hyvät perusliikkeet jäävät tekemättä/pienenmpään rooliin. Nämä kuitenkin vain minun mielipiteeni.

Kannattaa ehdottomasti palata entiseen systeemiisi, jos se kerran on toiminut. "Sellaista joka toimii, ei kannata mennä korjaamaan, tai kohta se onkin rikki". Ihmetyttääkin miksi vaihdoit treenisysteemiäsi, jos kehitystä tuntui tulevan vielä vanhalla systeemillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom