Painijan punttitreenit uusiksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ole mitään järkeä mun kohdalla. Punttitreenillä haen pelkästään mallikasta ja hyvää kroppaa, en mitään muuta. Tässä lajissa voimalla ei sitäpaitsi ole kauhean suurta merkitystä. Eikä mua kiinnosta sen nosto perusliikkeillä. Voimaa tulee keho-tyylisen treenin yhteydessä sivutuotteena just hyvin.

Voimalla on näissä lajeissa todella paljon merkitystä, jos sä meinaat menestyä lukkopainikisoissa/vapaaottelussa niin todellakin kannattaa keskittyä räjähtävään voimaan. Treenaat esim.. yläkroppaa(rinta, hartiat, kädet, yläselkä) normaalisti yhtenä päivänä viikossa. Sitten toisena voima päivänä teet etukyykkyä, rinnallevetoja, tempausta, 60m pyrähdyksiä , tasajalka hyppyjä, aitojen hyppimistä, 400m juoksemista. Loput päivät , mitä et vedä lajeja, keskitä lenkin juoksemiseen. Niin eiköhän ala lajit sujua.

Nythän olisi syytä ensinnäkin tietää mitkä tavoitteet lukkopainiisi liittyy... jos painia tukevaksi punttitreenisi haluat niin koko pakka menee uusiksi. Tällä hetkellä näyttää niinpäin että paini tukee muuta kuntoiluasi

Nyt on asiat sillä mallilla, että lukkopaini on vienyt miehen pysyvästi ja on pakko tinkiä puntista, muuten en enään yksinkertaisesti jaksa, kun paikat on kokoajan niin vitun paskana, että melkein itkettää :curs:

Tähän mennessä olen treenaillut normi 4-jakoisella näin:

MA: Rinta+hauis
TI: Jalat
Ke Lepo
To: Olka+ojentajat
Pe Subbaritreenit
La: Selkä+vatsat
Su: Subbaritreenit

Alkaa tuo yks lepopäivä viikossa vähän painaa päätä ja ajattelin suosiolla siirtyä 3-jakoiseen, mutta ongelma onkin löytää sopivat päivät, sekä sopiva jaottelu. Auttakaa joku! Jaottelussa pitäisi vielä ottaa huomioon, että ennen vloppua tulevat subbaritreenit ei saisi kärsiä puntista (kivuista), kovin paljon.

En kaipaa neuvoja liikkeisiin, tai sarjamääriin, ainoastaan treenien ajoitukseen (viikonpäivät), sekä jaotteluun (rinta, selkä jne...)

Kalma-Allu:

Voisit esimerkiksi ottaa kolmijakoiseksi
Rinta/Selkä
Jalat
Kädet/Olkapäät
esim. ma,ke,pe tai ti,to,la ja kaikkina muina päivinä subbaria jos ei ole mahdollista seuran kanssa niin pyydä joku heebo vaikka sparrailemaan niinä loppuina päivinä.

moro...eli sama homma ois kyseesä. tarkoitus ois thaikun liäksi saada vähän muotoa ja lihasta vartaloon. ja olen suhtnopialla aineevaihdunnala varustettu sälli joten millanen ois hyvä reeni ohjelma et pääsis vähän kookkaampaan kuntoon.

tavoitteena nimen omaa ois lihasmassan lisääminen eikä tosiaankaa vähän lisä painoa ole haitaksi. sen painon voi myöhemmin karsia pois.

tällä hetkelä vedän 2 jakosela ohjelmala vartalon 2 kertaa viikosa läpi 2-3 lajireenin lisäksi

ma: vetävät
ti: lajireeni + työntävät
ke: lepo
to: lajireeni + vetävät
pe: työntävät
la: lajireeni mikäli kykenee

jos on hyviä ehotuksia vaihtoehtoiselle ohjelmalle nii olisin kiitollinen. tuntuu et
tulosta ei pahemmin tule.

ja eniten tässä nyt ehkä haen sitä että millä porukka on oikeasti saanu eniten tuloksia? jonku verran näitä foorumeita selaittua olen päätyny siihen et parhaimmat vaihtoehot on juuri 2 tai 1 jakonen...millasiin tuloksii ootte näilä päässy ja kumpaa suosittelette?

Pakko sanoa etten kauheesti suostittele tätä treeniä jos aikoo tosissaan vetää jotaan kamppailulajia. Itellä enemmänki harrastustasolla, enkä aio siis missään vaparikisoisa käydä vaan enemmänki subbaria ja brassia huvin vuoksi.

Eli nyt vedän kaksjakosella.

Ma - Jalat, ala- ja yläselkä (ois fiksuinta tehdä noi kaks eri päivinä mutta ku selkä vittuilee ni sitte se on vaan alkuviikosta kipee), vinot vatsat ja haukkari. Teen kutosen toistoja.
Ti - MMA
Ke - Kickboxing
To - Subbari
Pe - Pysty ja mattosparri
La - Penkki, ojentaja, pystypunnerrus ja vatsat. Taas kutosia.
Su - Lepo

Tein ennen kasin sarjoja, mutta vaihdoin kutosiin ja tuntuu paljon paremmalta ku paikat ei ole yhtä jumissa. Suuret lihakset yritän tehdä räjähtävästi.

Ja mitä nyt tuloksiin tulee niin ole salilla käyny nyt syyskuun alusta taas aktiivisesti. Ennen sitä en ollu käyny puntilla yli vuoteen ja esim. penkkimaximi on noussu semmoset 35kg ja voimaa on tullu jalkoihin ja selkäänki ihan kivasti lisää, tosin en oo kauheesti kovilla painoilla tehny just ton selän takia.

Ja pitää tosin lisätä että en mä 6 kertaa viikossa ole kertaakaan treenannu syksyn/tammikuun aikana, aina jää joku treeni pois koulukiireiden takia. Mutta yleensä sitä käy sen 5 kertaa salilla ja lajitreeneissä. Ja lihastakin on tullu ihan tarpeeksi lisää! Olin tossa syksyn alussa semmonen pullamössöpoika taas vaihteeksi mutta nyt on painoa tullu 2kg lisää syksystä ja läskit lähteny aika hyvin.

hmm...oletko koskaa koittanu sellasta rytmitystä että ottait 2 reeniä samale päiväle muutamana päivänä viikosa (esim puntti ja joku laji) ja siten saisit usiamman kunnon vapa päivän...vai onko tuo rytmitys mikä sinulla on nii parempi? (melkee joka päivä 1 joku reeni)

En ole vielä kokeillu. Mutta olen miettinyt että tekisin selät ja jalat potkunyrkkeily tekniikka päivänä koska sillon löytyy kumminski ihan jonkun verran energiaa vielä (ei sparrata ku joku 10-15minuuttia). Tämä tosin sen takia että sais yhden potkunyrkkeilytreenin lisää maanantaille.. Mutta se menee vähän liiallisuuksiin kun ei nyt todellakaan ole tähtäämässä ammattailaiseksi siirtyminen... :lol2: Mutta kyllä mulla olis tarkotus joku kerta ainakin kokeilla tota.

Ite ainakin viihdyn kun on joka päivä jotaan tekemistä, ei tule ainakaan aika pitkäks. Ja kyllä mä joskus käyn vaan salilla ja sitte pari kertaa lajitreeneissä jos siltä tuntuu. Kyllä sitä joskus pitää ottaa vähän rauhallisemminki.

Itse olen treenaillut 2-jakoisella 2. kertaa viikoossa punttia. Muita treenejä on sitten ollut 3-5 kpl viikkoon(laji & aerobinen).

Homma on toiminut hyvin mielestäni, kunhan muistaa olla ottamatta kaikkia sarjoja loppuun asti.

Olen treenannut myös paljon kaksi kertaa päivässä. Aamupäivästä puntti/aerobinen ja illalla lajitreeni, sekä välillä toiste päin. Alkuun tuntui aika raskaalta, varsinkin lajitreenit, mutta siihen on tottunut kun on tehnyt niin joka viikko.

Tykkään että viikossa on ainakin kaksi lepopäivää, yksi ei oikein riitä, varsinkin jos silloin on vielä töissä. :)

Nyt on ollut mielessä pudottaa punttitreenit yhteen kertaan viikossa. Vähän pistää mietityttämään, koska koko kroppa kerralla on pirun raskas tehdä. Tällä haen sitä, että saisin lisää lajitreenejä ja aerobista lisättyä viikkoon. Ehkä kannattaisi jaksottaa, mielipiteitä? Punttia on kuitenkin takana jo kymmenen vuotta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on asiat sillä mallilla, että lukkopaini on vienyt miehen pysyvästi ja on pakko tinkiä puntista, muuten en enään yksinkertaisesti jaksa, kun paikat on kokoajan niin vitun paskana, että melkein itkettää :curs:

Tähän mennessä olen treenaillut normi 4-jakoisella näin:

MA: Rinta+hauis
TI: Jalat
Ke Lepo
To: Olka+ojentajat
Pe Subbaritreenit
La: Selkä+vatsat
Su: Subbaritreenit

Alkaa tuo yks lepopäivä viikossa vähän painaa päätä ja ajattelin suosiolla siirtyä 3-jakoiseen, mutta ongelma onkin löytää sopivat päivät, sekä sopiva jaottelu. Auttakaa joku! Jaottelussa pitäisi vielä ottaa huomioon, että ennen vloppua tulevat subbaritreenit ei saisi kärsiä puntista (kivuista), kovin paljon.

En kaipaa neuvoja liikkeisiin, tai sarjamääriin, ainoastaan treenien ajoitukseen (viikonpäivät), sekä jaotteluun (rinta, selkä jne...)
Hohhoijaa,äijä reenaa punttia pääasiassa ja puhuu et subbarireenit vieneet.......

Nyt on ollut mielessä pudottaa punttitreenit yhteen kertaan viikossa. Vähän pistää mietityttämään, koska koko kroppa kerralla on pirun raskas tehdä. Tällä haen sitä, että saisin lisää lajitreenejä ja aerobista lisättyä viikkoon. Ehkä kannattaisi jaksottaa, mielipiteitä? Punttia on kuitenkin takana jo kymmenen vuotta.

Itekkin miettiny vähän tota, mutta luulen että jos olet kymmenen vuotta käyny salilla ni se yks kerta viikkoon vaan hidastaa sun tuloksien tippumista kunnes ne jämähtää paikoilleen.

Ite vedin ennen 3 kertaa punttia ja 3-4 kertaa brassia. Kun nyt sitte syksyllä kun alotin punttailu uudestaan, ni kyllä toi kaks kertaa on jopa tuottanu parempia tuloksia kun aikasempi 3krt/vk, tosin veikkaan että fiksumpi ruokavalio ja yks lepopäivä on vaikuttanu asiaan aika paljon myös.

Joten mun pointti nyt oli se että jos sua ei kiinnosta ne lihat jotka olet kymmenessä vuodessa saanu aikaan, ni sillon kävisin vaan sen yhden viikossa salilla. Muuten pitäisin ton 2-jakosen. (mä olen ite ihan kauhuissani peilin edessä ku oon panostanu nyt voimaan, kuvittelen että kaikki lihakset on kadonnu, heh)

jos tosissaan harrastaa bjj/lukkopainia ni se 1-2x kuntosalia riittää ! lajivoima kunniaan !!

punttitreeni ja lukkopaini

Olen punttitreeniä harrastanun semmoset 3-4 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti ja voimaa ja massaa on ihan kivasti tullut sinä aikana.nyt olen alkanut harrastaa myös lukkopainia johon tykästyin ja aattelin alkaa panostaa enemmän siihen.Eli nyt täytytisi ilmeisesti muuttaa puntti treeeniä.olen nyt käynyt neljä kertaa viikossa puntilla ja se täytyisi varmaa muuttaa kahteen tai kolmeen kertaan,kaksi kertaa viikossa olis varmaa hyvä.mutta se että miten treenata? nykyisellä treenisysteemillä paikat on niin jumissa että painimisesta ei meinaa tulla mitään,lajissa on kumminkin tärkeää olla notkea.varsinkin kovan penkki ja jalkapäivän jälkeen paikat ovat hyvinkin kankeat ja kipeät,otan kyllä hyvät alku lämmöt ja venyttelen usein mutta ei vaan auta.pääliikkeet teen tällä hetkellä pääasiassa 8-6-4 pyramiidi systeemillä pakkotoistoina.apuliikkeet semmosina 10 toiston sarjoina.nykyinen jako on 1.rinta,hauis 2.jalat 3.olkapää,ojentajat 4.selkä.liikket ovat aikas perus punttireeni liikkeitä,rinnallevetoja en tee lainkaan.pitäskös alkaan vaan tekeen enemmän toistoja vai ei vaan tehdä ihan niin tiukkoja sarjoja kuin ennen vai molempia ja pitäiskös joitakin liikkeitä karsia kylmästi pois esim.ns.apuliikkeet ja tehdä enemmän koko vartaloliikkeitä ja ottaa vaikkapa rinnalleveto mukaan.. onko kellään kokemusta/antaa vinkkejä?

et vedä jokaista punttia ihan loppuun saakka ja eikä mitään max 1-3 toistoja vaan 8-12, itellä ei ainakaan oo ollu mitään ongelmia, ainut mikä thaissa on tullu niin hartiat tahtoo olla vähä turhan lukossa välillä nyt kun ei oo käyny taas mutta kyllä ne siitä sitten lähtee irtoilee kun siellä vaan jaksaa käydä. Ja lukkopaini jo itessään pitäis olla aerobista treeniä mikä avaa / notkistaa paikkoja, malta vaikka hetken viellä kattoo että miten käy vanhan treeni menetelmän kanssa ja sitten alat vaihtelemaan.

Olen punttitreeniä harrastanun semmoset 3-4 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti ja voimaa ja massaa on ihan kivasti tullut sinä aikana.nyt olen alkanut harrastaa myös lukkopainia johon tykästyin ja aattelin alkaa panostaa enemmän siihen.Eli nyt täytytisi ilmeisesti muuttaa puntti treeeniä.

Näitä on sen verran käsitelty et tässä muutama linkki johon tutustua ainakin:

Suosittelen kaksjakoseen tutustumista

Linkkejä kamppailulajeihin & voimaharjoitteluun

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom