Paini + puntti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Devin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Devin

Banned
Olen shootfaitinkii ja thai-boksinkii harrastanut useamman vuoden, mutta nyt olen kovaa vauhtia vaihtamassa lajia. Eli painiin. Normaalisti pyrin punttaamaan sen 3-4 kertaa viikossa, mutta toi painihan on sen verran kovaa hommaa et saattaa puntti pudota 2-3 kertaan. Onko pakkotoistossa painijoita jotka voisivat omista paini + puntti sopeutuksistaan kertoa?

OIkeassa olet

Saat kyllä tosissaan pudottaa puntin määrää tai sitten alkaa syömään ja ku hevonen ja kuluttamaan enrgia juomia kahdella kädellä...

Itse yritin jonkun vertaa pitää puntin jossain 4 kerrassa mut ei millään. :itku:
väsy tuli liikaa vaikka yritin kuinka
:zzzz:

noh mut 2-3 kertaa on kuule aivan tarpeeks jos vielä jaksat vääntää sen 1.5 tuntia painia samalla.

Mulla esim tuli painin mukana semmosta kestävyyttä ja kiinteyttä lihaksiin mitä en pitkillä sarjoilla saanut että siinämäärin paini on kyllä ehkä suositeltavin laji ip/tälläsistä lajeista puntin ohelle.
:D
meinasitko mitä painia?
Kreikkalais-Roomalaista, freestyle vai Subbaria vai mitä?

Originally posted by Devin
Olen shootfaitinkii ja thai-boksinkii harrastanut useamman vuoden, mutta nyt olen kovaa vauhtia vaihtamassa lajia. Eli painiin. Normaalisti pyrin punttaamaan sen 3-4 kertaa viikossa, mutta toi painihan on sen verran kovaa hommaa et saattaa puntti pudota 2-3 kertaan. Onko pakkotoistossa painijoita jotka voisivat omista paini + puntti sopeutuksistaan kertoa?

Oon tässä viimeset 2 vuotta vetäny lukkopainia ja BJJ:tä puntin ohella, treenejä tulee kaikenkaikkiaan 5-6viikossa, puntit mukaan lukien. Olen pyrkinyt jaksottamaan treenaamista niin , että välillä punttiä (1-3) kertaa viikossa, välillä painia (2-4) kertaa viikossa, sitten 1 aeroobinen/pysty/venyttely-treeni siihe johonki väliin ja 1 päivä vähintää kokonaan lepoa.

Kaikki riippu siitä , että mihin särkee, kuinka paljon ja kuinka väsynyt on. Kovien painien jälkeen yleensä aina särkee jostain, vähintään perus ruhjeita ympärikehoo. Että painimista on pakko jaksottaa, mutten hajoittaa itsensä lopullisesti. Puntti tulee siinä sitten hyvänä "täyte-treeninä" kovana paini-jaksona.

Välillä on hyvä vähentä painin määrää, liika paini rupeaa tuntumaan pidemmän päälle puulta. Olen huomannut, että pystyn omaksumaan vain tietyn määrän tekniikkaa tietyllä aika välillä. Siksi onkin hyvä käydä välillä puntilla enemmän , että ajatukset taas "aukeaa" uusille tekniikoille.

Jos on myös kiinnostunut lihasten kasvatuksesta, niin kovalla painijaksolla, voimat häviävät varmasti, puntti ei vain kulje. Muutenkin kaikki paikat on niin kipeänä , että on pakko varoa, ettei mikään paikka mene rikki.

Lyhyesti jaksotus on mun mielestä paini+puntti treenin ydin.

Itse olen kanssa sitä mieltä että jos ei ole pikkukakarasta asti liikuntaa asenteella harrastanut niin on vaikeaa palautua kunnon punttitreeneistä ja painista samalla viikolla. Itselle 3 paini kertaa viikossa ja 3 punttia on ihan liikaa. Testattu on. 3 paini kertaa, 2 puntti ja pari aerobista vielä menee hyvin.

Nykyään olen alkanut tekemään salilla kolmeen eri tyyliin vähän jaksotellen: pari hermotus, pari nopeusvoima kestävyys treeniä ;)(kuntopiiriä pienillä painoilla räjähtävästi, isot liikkeet) ja pari perusvoima treeniä 3 viikkoon. Sitten lisäksi kolmen viikon aikana 3 kertaa aerobista ja hieman pilatesta. Pilatesta kannattaa ehdottomasti kokeilla jos on selässä minkäänlaisia vaivoja, huono venyvyys tai huono koordinaatio. Mulla on ainakin tosi positiivisia kokemuksia. On ikävä kyllä nuo pilates kurssit vain perkeleen kalliita. :(

kyllä se onnistuu, ellet iha 2,5 tunnin tapporeenejä paini. 3 painireeniä ja 3 punttia ni ehtii kyllä palautua kunhan vaan syö ja juo palauttavia. ja muistaa pittää yhen lepopäivän viikossa ja vaik joka 4jäs viikko puntiton..

Aikamoinen threadin henkiinherättäminen; viimenen reply 22.01.2004 ja threadin alottaja vielä bannattukin kaiken lisäksi. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom