Paini + HMD ja punttis

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tilanne on tämä, että harrastan painia, Han Moo Do:ta ja punttista niin olisiko jollain ehdottaa järkevää punttiohjelmaa.
Voimaa olen hakemassa, sillä sitä tarvitsen.
Painia ja han moo dota harrastan molempia kahdesti viikossa ja ne menevät juuri hyvin eri päivinä jolloin ma-to menee niiden parissa.
Ylikunnon vaaraa ei mielestäni ole, sillä minulla on hyvä kunto, sillä olen koko ikäni kovasti liikkunut ja hmd olen harrastanut jo 3,5 vuotta ja punttista pian vuoden.
Painin aloitin mahtavasti vasta kaksi viikkoa sitten, mutta kyllä se tuntuu jo omalta ja vetäjä kehuu niin pirusti kun heittelen kuulemma kuin vanha tekijä ja kordinaatio on kymmenen kertaa parempi kuin tavallisesti aloittelijalla :D
Painikisoissa debytoin yhden ja puolen kuukauden päästä ja nyt paino menee mukavasti alle 70kg, joten se ei saisi nousta ja ehkä voisin laskea jopa alle 65kg. Kahtoo ny.

Mutta niin punttiohjelma hakusessa. Voimaan aika rajusti painottuva olisi hakusessa. Jalta on hyvässä kunnossa, mutta muut ei niin kovassa kuin voisi haluta, tosin ovatko ne koskaan tarpeeksi hyvät :D

Hmm,ekana tuli mieleen 1-jakoinen 2x viikossa esim perjantaina ja sunnuntaina?
Raskaita perusliikkeitä ja lyhyitä sarjoja ja sitä rataa.

Toisaalta en tiiä miten se ton painin kanssa menee, ehkä painivalmentaja osaa antaa jonkun ohjelman.
Tai ton Han Mo Do:n kanssa, eikös siinä vyökokeissa ainakin oo jotain lihaskuntohommia tyyliin 200 vatsaa jne?

Sinänsä toi on hankalaa, kun 2x punttia on aika vähän, 2x han mo do:ta on aika vähän ja 2x painia on aika vähän viikossa. Kannattaa miettiä mihin haluu panostaa ja mennä sen mukaan.

Lähetin voimaharjoittelusta jokin aika sitten viestiä Tuomo Karilalle (MM ja EM-hopeaa miehissä kreikkalais-roomalaisessa painissa), ja Tumppi vastasi minulle seuraavasti:

Perusasiat minun voiman hankinnassa pohjautui seuraaviin:

Pääliike: Rinnalleveto (isot romut kyykkyyn 140-160kg ja pienet raakana) & tempaus – sarjojen kesto (5)4-1 toistoa. Samoin pystysoutu ja alasoutu (kulmasoutu).

Kaikki nuo pääliikkeet tein lyhyinä sarjoina voiman tuoton maksimoimiseksi niin ettei tulisi lihasmassaa. Lihasmassaa kasvattavat toistomäärät ovat 8-3. Maksivoima kehittää hermotusta & voimantuottoa.

Sitten erikseen oli voimakestävyys harjoitteet: leuka, dippi, vatsa ym.

Hmm,ekana tuli mieleen 1-jakoinen 2x viikossa esim perjantaina ja sunnuntaina?
Raskaita perusliikkeitä ja lyhyitä sarjoja ja sitä rataa.

Toisaalta en tiiä miten se ton painin kanssa menee, ehkä painivalmentaja osaa antaa jonkun ohjelman.
Tai ton Han Mo Do:n kanssa, eikös siinä vyökokeissa ainakin oo jotain lihaskuntohommia tyyliin 200 vatsaa jne?

Sinänsä toi on hankalaa, kun 2x punttia on aika vähän, 2x han mo do:ta on aika vähän ja 2x painia on aika vähän viikossa. Kannattaa miettiä mihin haluu panostaa ja mennä sen mukaan.

HMDn vyökokeissa on vasta mustalla kuntotestiä ja niissä on suht paljon liikkeitä, mutta tosin kaikkia niistä ei pakko ole suorittaa vaan saa valita sieltä mieluisat ja niistä pitää päästä. Tosin en muista montako piti mennä.
2x punttia on kyllä vähän mielestäni, mutta kai parempi kuin ei mitään ja painia + hmd kahdesti on tarpeeksi ja enempää ei ole edes tarjolla.
Painivalmentajalta olen kysynyt jo ja ei hän liiemmin osannut. Pitänee odottaa ehkä kunnes tulee toinen vakituinen valmentaja joka on ehkä parempi auttamaan, mutta eiköhän se ole koko kropan kattava reenaus paras.

Eli kaksijakoinen voimareenaus is way to go ? Muuhun ei kai oikein pysty.

Edit: Tuli mieleen että toinen vetäjä on menestynyt myös suomenmestaruustasolla, joten kysyn nyt ainakin häneltä jos hän vaikka ensi viikolla olisi paikalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom