Painavin kahvakuula mitä olet heilutellu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axe man
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on painnavin kahvakuula mitä olet perusheilautuksessa heilutellu? Siis jalkojen väliin ja suoraan eteen.
Mulla on painavin kuula 24kg, mutta olen ajatellu hommata 50 kg:n kuulan.
Tommosissa parinkymmenen toiston HIIT tyypisessä heiluttelussa 24kg on liian kevyt.
Onkohan viidenkympin kuulan heiluttelu kuitenkin hiukka priskaabelia.
Siinä tulee alavaiheessa ainakin aikamoisia rasituksia alaselälle.

Meinaan vaan että rikkookohan sillä ittensä pitemmässä juoksussa.

kunhan tekniikka pysyy kunnossa nii eipä tuossa paikat hajoa. 32,36,40,44kg kuulia on mielestäni olemassa myös, jos tuo pomppaus 50kiloiseen tuntuu liian suurelta.

40 suurin mitä oon heilutellu. Ei ongelmia, jos tekniikka hallussa. Tempaus ei onnistuisi, rive ehkä.

50 ei ole perinteinen koko, muttta kai niitäkin löytyy. 48 (eli 3 poodia) löytyy helpommin.

48kg kuula löytyy multa ja se on kyllä suht kevyt heilautteluun. Helposti menee 20:n toiston sarjaa hartioiden korkeudelle enkä todellakaan ole mikään vahva tyyppi. Kahta kättä käyttäen siis, yhdellä kädellä tulee gripin kanssa ongelmia lujateräskuulalla kun hikoilu vähentää kitkaa pirusti. Heilautteluunhan voi helposti käyttää isoa painoa. Suosittelisin kuitenkin hommaamaan 32kg kuulan ennen pomppaamista 48:an kiloon.

2x32 kiloisilla, pääosin rinnallevetoa jos heiluripohjaisista liikkeistä puhutaan. Yhdellä 32 kiloisella kuulalla sitten tempausta. Enpä minä noita voimatreeneihin käytä (2x32 kiloisilla työntely vielä on voimatreeniä), sitä varten tarvitsee sen verran raskaan kuorman että levytanko on käytännössä ainoa vaihtoehto... Tai no on minulla 4 senttistä huonekaluputkea ja siihen lataan kahvakuulia tarvittavan määrän, toimii maastavetoon ihan jees.

On kallista treeniä kun etuheiluria varten pitää ostaa useita satoja euroja maksava kuula, jolla ei sitten tee käytännössä muuta kuin etuheiluria. Järkevämpiä vaihtoehtoja on muutamia:

-Opettelee tempaamaan niin 24 kiloinenkin riittää joksikin aikaa ja kun alkaa käydä keveäksi niin ostaa 32 kiloisen... Voin vannoa ja vakuuttaa että ihan heti ei käy keveäksi. Kannattaa sitten opetella tekniikka kunnolla.
-Ostaa kaksi 24 kiloista ja opettelee tekemään kahdella kuulalla. Rinnalleveto on hyvä liike, samoin työntö. Kovat jätkäthän tekee kahden kuulan tempausta. Ja opetellaan se tekniikka sitten KUNNOLLA ennen kuin edes yritetään tätä.
-Jos raha ei ole este niin ostaa suorilta 2x24 ja 2x32 kuulat. Noilla voi tehdä aika monenlaista liikettä, joko yhdellä tai kahdella kuulalla.
-Hommaa levytangon.

2x32 kiloisilla, pääosin rinnallevetoa jos heiluripohjaisista liikkeistä puhutaan. Yhdellä 32 kiloisella kuulalla sitten tempausta. Enpä minä noita voimatreeneihin käytä (2x32 kiloisilla työntely vielä on voimatreeniä), sitä varten tarvitsee sen verran raskaan kuorman että levytanko on käytännössä ainoa vaihtoehto... Tai no on minulla 4 senttistä huonekaluputkea ja siihen lataan kahvakuulia tarvittavan määrän, toimii maastavetoon ihan jees.

On kallista treeniä kun etuheiluria varten pitää ostaa useita satoja euroja maksava kuula, jolla ei sitten tee käytännössä muuta kuin etuheiluria. Järkevämpiä vaihtoehtoja on muutamia:

-Opettelee tempaamaan niin 24 kiloinenkin riittää joksikin aikaa ja kun alkaa käydä keveäksi niin ostaa 32 kiloisen... Voin vannoa ja vakuuttaa että ihan heti ei käy keveäksi. Kannattaa sitten opetella tekniikka kunnolla.
-Ostaa kaksi 24 kiloista ja opettelee tekemään kahdella kuulalla. Rinnalleveto on hyvä liike, samoin työntö. Kovat jätkäthän tekee kahden kuulan tempausta. Ja opetellaan se tekniikka sitten KUNNOLLA ennen kuin edes yritetään tätä.
-Jos raha ei ole este niin ostaa suorilta 2x24 ja 2x32 kuulat. Noilla voi tehdä aika monenlaista liikettä, joko yhdellä tai kahdella kuulalla.
-Hommaa levytangon.

Mulla on reenihommelit käytännössä himassa. Levytankoja ilman laakerointeja löytyy ja painoja 160kg asti.

En ihan bonjannu mitä tempaaminen kuulalla tarkottaa, mutta eiköhn se netistä löydy?
Eli siis yhden käden tempaus suorille kahvakuulalla?
http://www.youtube.com/watch?v=7u9wEBmp0UM (edit)

Lähinnä tuota perusheiluttelua olen tehny pikkasen eri variaatioilla.
Hyppynarua ja kahvakuulaa vuorotellen kun haluun airobisempaa hiit tyyppistä reeniä.
Punttihommelit on sitten erikseen.

Se mikä löytyy kotona, eli 30 kg. Yhden käden heilurit onnistuu hyvin, kahdella kädella pidemmissä sarjoissa ote väsyy. Heilutus on kyllä suht helppo liike teknisesti, ja voi käyttää isoja rautoja, mutta jos hankit 50 kg:n kuulan heilutukseen, niin eipä sillä sitten muita perusliikkeitä (varmaankin) pysty tekemään. Secondin neuvoja noudattaisin, jollei ole pakonomainen tarve juuri heiluttaa mahdollisimman isoa kuulaa.

48kg kuulalla etuheilautuksia ja rinnallevetoa vauhdista. En oo kans vahvimmasta päästä, mutta kyllä tolla menee heilautukset yhdellä ja kahdella kädellä melko helposti. 2x36kg kuulilla etuheilautukset tuntuu vähän ikävältä alaselässä johtuen mulle epäluonnollisen tuntuisesta leveästä haara-asennosta.

En mä usko, että noilla isoilla kuulilla mitään ongelmia tulee. Vaikeinta on saada se kuula liikkeelle, joten sarjan tekeminen on helppoa. Veikkaisin, että ladderit toistovälillä 1-10 on haastavimpia, koska kuulaa joutuu melko usein laskemaan maahan ja täten aloittamaan liike aina paikaltaan.
24 kilosta 50 kiloon on kyllä melkoinen hyppy, mut jos on tekniikat kunnossa niin menoks vaan.

Mun mielestä kun kuula menee jo niin isoksi, että se menee jo voimanpuolelle niin suosittelen hankkimaan levytangon.
Tietty kaikilla ei ole mahdollista, mut salille tekemään riveä ja tempauksia jne.

40 kiloista kokeilin kaupassa. Ihan lämmittelemättä lyhkäsen sarjan tein kokeeksi kahden käden heiluria. Ei vielä tarvetta niin painavalle, teen sitten vaikka yhdellä kädellä kevyemmällä kuulalla. Ittellä kotona 30 kg painavin kuula.

Back
Ylös Bottom