Pain Of Salvation "Scarsick"

Odottelin kauhun sekaisin tuntein Pain Of Salvationin uutukaista lähinnä lukemieni tylyhköjen arvioiden vuoksi. Ja kuinka kävikään. Gildenlöw on jälleen kerran työstänyt hienon albumin josta voi jo muutaman kuuntelunkerran jälkeen tulla hyvälle mielelle. Scarsick, Cribcaged, Disco Queen, Kingdom Of Loss ja Idiocrazy toimivat ainakin ihan kympillä. Uskon levyn palkitsevan vielä lisää yksinkertaisesti lisäämällä kuuntelukertojen määrää. Kokonaisuus vaikutta toimivalta, eikä täytebiisejä ole toistaiseksi juurikaan osunut korvaan. Musiikki voisi olla aavistuksen suoraviivaisempaa, jolloin (tässä tapauksessa) soittajien ammattitaito pääsisi vielä paremmin esille..

Tässä vaiheessa ainakin näin..
:4:

Muita kommentteja levystä?

Sama homma täällä. Jännitti ensikuuntelu, kun monet vanhoista levyistä pitävät tyypit arvostelivat tämän suorastaan paskyksi tekeleeksi. Ihan uskomattoman kova levy taas! En vielä osaa sano nouseeko jopa kärkeen, ohi Perfect Element ykkösen ja Remedy Lanen.

Tällä hetkellä suosikeiksi nousee spitfall, cribcaged, disco queen, kingdom of loss ja flame to the moth. :rock:

Maailman kovin progebändi ja bändi yleensäkin

Imperiumin arvostelu:
http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=5750

Ei ollut minkäänlaisia odotuksia tämän albumin suhteen, koska se oli ensimmäinen tuotos Pain Of Salvationilta johon tutustuin. Mitäs tästä albumista voisi sanoa? Ei yksinkertaisesti iske meikäläiseen. Ihan liian kevyttä minulle kaikkine discohumputuksineen (Disco Queen) jne.

Ei ollut minkäänlaisia odotuksia tämän albumin suhteen, koska se oli ensimmäinen tuotos Pain Of Salvationilta johon tutustuin.

Suosittelen tutustumaan bändiin Perfect Element I:n kautta, josta voi siirtyä Remedy Lanen pariin. Huomattavasti biisit parhautta ja mukana rankkuutta. Kaksi uusinta, Be ja Scarsick, on noihin kahteen verrattuna niin käsittämätöntä kuraa ettei mitään rajaa. Ei noista neljästä voi samana päivänä edes puhua. Vanhaan koulukuntaan iskevää vertausta käyttääkseni: POS:lle kävi kuin Quuensrychelle aikoinaan Operation:Mindcrimen ja Emprien jälkeen. Tosin itse pidän kovasti vielä Promised Landistakin.

No kura on kuulijan korvissa. Minulle edelleen Scarsick toimii helvetin hyvin.. Spitfall ja Kingdom of loss on bändin kovimpien biisien joukossa. BE-albumi meni mulle liian "taiteelliseksi" tai konsepti varasti liian suuren roolin, vaikka löytyy siitäkin hienoja musiikillisia juttuja.

Loppuun pari videota bändin vanhemmasta tuotannosta:

Ashes: http://www.youtube.com/watch?v=M-5cn4o5oDY

ja loistava Foreword! :http://www.youtube.com/watch?v=JokTFd4EU0U&mode=related&search=

^Video imee, mutta biisi on silkkaa rautaa.

Harvoin tänne itse kirjoittelen, mut näin POS:n suurena fanina harmittelen että monet tyrmäävät bändin yhden kuuntelu kerran jälkeen ja POS aluksi tuntui itsestäkin kuralta mutta rupesin seuraamaan sen lyriikoita ja niiden sisältöä, niin yllätyin kuinka hienosti kappaleiden yhteensovittamisessa ollaan joissain biiseissä onnistuttu. Sekä lyriikat että musiikki tukevat hyvin toisiaan ja ei vaan olla ajateltu että "no tehään nyt biisi ja keksitään lyriikat sit jälkeenpäin" niinkuin valtaosalla massabändeistä tuntuu olevan.

Ja voidaan varmaan yhdellä kädellä laskea tämän päivän bändit jotka laulavat poliittisista kysymyksistä ja yhteiskunnan huonovointisuudesta, ainakin minun kunnioitusta bändiä kohtaan on tämä tieto lisännyt.

Tulis nyt vaan suomeen kyseinen bändi joskus!!!

Loppuun kuitenkin pakko lisätä että eipä se minulta ole pois että muut eivät kuuntele, omat kiksithän mä tästä saan :rock:

...voidaan varmaan yhdellä kädellä laskea tämän päivän bändit jotka laulavat poliittisista kysymyksistä ja yhteiskunnan huonovointisuudesta...
Pain of salvationiin sen kummemmin tutustumatta tuo kirjoittamasi teksti särähti minuun ja pahasti. Mistäs se punk-musiikki säi lähtönsä? Ja tehdäänhän sitä kantaaottavaa ja poliittista musiikkia tänä päivänä helvetin paljon oikeasti, ei riitä monenkaan henkilön yhden käden sormet niiden laskemiseen.
Esim. grindcorehan on hyvin kantaaottavaa yleensä (toki gore-mässäilyäkin löytyy), punkin perintöähän siinä jatketaan. Sanotaanpa nyt vaikka Napalm Death näin esimerkkinä, vaikka vanha bändi onkin, mutta edelleen aktiivinen ja voimissaan oleva yhtye se on. Kyllä niitä bändejä on, enempää esimerkkejä multa ei irtoa koska sanoitukset ei ole mulle se tärkein asia, sävellykset on se mikä merkitsee, hyvät lyriikat on vain plussaa siihen.

Pain of salvationiin sen kummemmin tutustumatta tuo kirjoittamasi teksti särähti minuun ja pahasti. Mistäs se punk-musiikki säi lähtönsä? Ja tehdäänhän sitä kantaaottavaa ja poliittista musiikkia tänä päivänä helvetin paljon oikeasti, ei riitä monenkaan henkilön yhden käden sormet niiden laskemiseen.

Onhan se kyllä totta että niitä bändejä varmasti löytyy miljoonia, mutta jos halutaan vielä puhua musiikista samassa yhteydessä niin sit luku pienenee :piis:
Ehkä olis pitänyt tarkentaa että musiikkia joka kuulostaa musiikilta + sanoitus jossa on oikeasti ajateltu asioita, eikä vaan "pakollinen" kapinasanoitus imagon vuoksi.
Mut otan mielenkiinnolla vastaan bändejä joille sekä musiikki ja sanoitus kohtaavat! :rolleyes:

Onhan se kyllä totta että niitä bändejä varmasti löytyy miljoonia, mutta jos halutaan vielä puhua musiikista samassa yhteydessä niin sit luku pienenee :piis:
Ehkä olis pitänyt tarkentaa että musiikkia joka kuulostaa musiikilta + sanoitus jossa on oikeasti ajateltu asioita, eikä vaan "pakollinen" kapinasanoitus imagon vuoksi.
Mut otan mielenkiinnolla vastaan bändejä joille sekä musiikki ja sanoitus kohtaavat! :rolleyes:

Musiikkia joka kuulostaa musiikilta? Vähän outo lausahdus mutta tarkoittanet että kaikki musiikki ei ole sinun mielestä "oikeaa musiikkia"? Vähän elitististä sanoisin mutta jääköön :offtopic: tähän omalta osaltani.

Musiikkia joka kuulostaa musiikilta? Vähän outo lausahdus mutta tarkoittanet että kaikki musiikki ei ole sinun mielestä "oikeaa musiikkia"? Vähän elitististä sanoisin mutta jääköön :offtopic: tähän omalta osaltani.
No joo, turhaahaan se on puuttua makuasioihin.

Ja vielä, raha ratkaisee miksi menestyneet bändit eivät yleensä halua puuttua arkoihin asioihin, ainakaan osoittamalla sormea tiettyjä henkilöitä kohti, kuten PoS tekee.
Mutta tottakai voin olla väärässä, en mä nyt niin aktiivisesti seuraa kaikenmaailman musiikkilajeja että voisin sanoa sen olevan faktaa, mutta ainakaan näin oman musiikkimaun saralla (proge, metal, rockpoks ) ei ole vielä vastaavaa löytynyt.
Ja tottakai, en ole kuullut kaikkia maailman progebändejäkään, jos nyt vielä siihenkin löytyy tarvetta puuttua.

kannattaa käydä lukemassa amerikkalaisten kommenttia uusimmasta levystä PoS:n sivuilta...

Back
Ylös Bottom