Paidan kokeilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tänään ensimmäistä kertaa kokeiltua penkkipaitaa (inzer ehphd). Mites seuraavalla kerralla saattaako nousta paljonki enemmän? Niin ainaki mun ope (itekki nostaja ja oli messissä) lupaili.

Ps. Kraftwerkille kiitokset siitä sheikon ohjelmasta.En ottanu maksimia ilman paitaa, joten en tiiä paljonko olis noussu tulokset, mutta varmasti jonkin verran. :worship:

Pss. Ei oo mitää herkkuu toi pukeminen ja nostaminen paita päällä, mut kyl jo toisella nostolla kipu vähän heltisi. :evil:

Matsku sanoi:
Paljonko tuommoinen penkkipaita maksaa?
Onko mahdollista käyttää kisoissa?
Ja jos on niin miksi?

Hinta riippuu ostopaikasta
on ja ei
jepjep

Normaali hinta on 80-170e
normaalisti saa käyttää kisoissa, eri liitoilla on kuitenkin eri säännöt koskien paitoja, RAW kisoissa ei käytetä penkkipaitaa
ja paidan käyttö on mahdollista siksi kun säännöt on niin tehty

mazah, paidan saa kaupasta, mutta pitää muistaa että siitä on todellakin hyötyä vain kisoissa. viisaalla treenillä ja normaaleilla treenipainoilla ei paitaa tarvitse olkapäiden säästelyyn ym.

auttaahan se, paidasta riippuen tietenkin.

Hei zeizei, sähä voisit lähtee mun kaa nostaa tonne Etelä Suomen läänin mestaruuskilpailuihin 16.10. Olis vähä jees. :whip: Ja jos ei sulla paitaa oo ni mitä välii, ku jotenki muistelisin et sul olis iha kovat tulokset rawina.

tulokset (varsinkaan penkki) eivät ole mitään kauhean kovina, joku 3-4 vk sitten nostin 115 kg penkistä, maastavedossa en maximia tiedä, mutta näpit ne on jotka ei kestä, eli ei muuta ku voimaa ja kestävyyttä forkkuihin ja/tai remmit käyttöön :) tavallista taka kyykkyä en oo tehny aikoihin, kyykkyä teen lähinnä hackissa, 140 kg x 7-8, pohjaan saakka.

no anywai, vaikka tuossa 115 kilon nostossa tekniikka ei ollut huono, perse ei noussu ja pompautusta ei tullut, en silti usko, että olisi mennyt kisoissa läpi. Voisin luulla, että kisoissa jaksaisin nostaa tällä hetkellä Rawina, enintään 105-110 (ihan arvaushan tuokin vain on).

aikasintaan ajattelin mennä kisaamaan (jos siis koskaan edes menisin, kehonrakennus kiinnostaa _paljon_ enemmän kuin voimanosto) joskus tuolla 16 vuotiaana, jos talvella (keskellä hyvää massakautta :) ) tulisi joku hyvä kisa eteen ja tulokset olisivat nousseet tarpeeksi.

Jos kisaaminen voimanostossa kiinnostaisi, alkaisin varmaan aika pian treenaamaan voimapainotteisella tyylillä, kun tähän asti oon treenaannu bodya vaan.

kuiteskin, seuraavat 2 vuotta tulevat olemaan tärkeätä aikaa treenauksen kannalta, sillä niiden aikana tulen näkemään onko, esim. mahdollista/kannattavaa mennä kenties kokeilemaan nuorissa kisaamista bodauksessa tai vaikka voimanostossa kisaamista.

ps. tuli vähän sekava viesti :david:

edit: katos prkl, nuo kisathan olisivat perjaattessa aika sopivaa aikaa. Voisitko tommih antaa jonkun linkin tai vain ilmottaa tänne, minkälaisia tuloksia tuolla nostetaan.

no anywai pitäisi kuiteskin varmaan saada tulokset tuohon mennessä jollekkin tällaiselle tasolle, jos kisaamaan haluisin mennä: pp: +140 kg, mv: +200 jk: +160, jos siis menisin kokonaistulosta hakemaan.

Meet www.suomenvoimanostoliitto.fi --->kisoja--->rullaat alaspäin ni sielt löytyy. Siis ne oli pelkät penkkarit. Itellä ei tuu ny varmaa sitte koskaa voimanostoo vedettyy ku selkä ei kestä enää mavea (vedin syksyllä paskaks). Ainakaa vielä.

Mul on tällane suunitelma et koulujen loppuun asti ja siit pari viikkoo pientä diettii. Sit pari kk massaa ja voimaa treenataan sekasin ja sit pari kk hermostusta ja sit olis kisat. Kato täs olis kunnol aikaa reenaa niihi. Ja sit ens kevään sm:hin olis tulosraja tehty valmiiks.

Ku sanoit, että oot enemmän bodi miehiä (niin mäkin) ni kato reenaisit penkkii varte jonku aikaa voimaa ja muille lihaksille massa treeniä. Iha hyvin toimii tollaiki.

Noista tuloksista mitä oon kattellu ni löytyy siitä (sarjat 75-yli90) 105-140kg:n väliltä. Lukuunottamatta jotain hullua joka otti tän kevään Sm kisoissa 165kg :hyper:

Mutta jos sellasen 120kg punnertaa ni ei joudu naurunalaseks.

PS. Jos zeizei kesäl hommaan itteni vipiks ja pistän omat foto ni laitatsä kans? :)

tommih laitan sulle heti fotoo kun saan kuvat otettua, vaikka mailiin :)

edit: painon olen nostavamassa ensi talvella kuiteski +100 kg, eli kyllä luultavasti pystyn sillon ainakin jotain 125-130 kg rawina punnertaa.

Toi sun suunnitelma on suht samanlainen ku mun paitsi, että mä en ollu ajatellu tota hermotusta tehä (ainakaan tätä ennen). Mielummin haluisin kyl tehä yhteistulosta, tai ainakín penkkii ja mavee, koska penkki on kuitenkin suhteessa huonoin mulla :( . Missäpäin muuten asut?

edit2: niin eli stadissa asut, kun tajusin profilesta kattoa. mihis sarjaan itte tähtäät?

Yks ongelma saattaa olla, että en aio hankkia mitään paitaa, mutta en kyllä haluisi punnertaa ilmankaan jos muut punnertaa paidalla.

82,5:siin. 75kg:n sarja on meinaan ihan liian alhane. Elikkä nyt vedän itteni jonnekki 80kg:n et voi kesällä vähä syöpötellä. Sitte jos sinne kevään sm:hin asti jaksais pitää painon siinä alle 82,5kg:ssa. Mut viimeistään sen jälkeen paino takas yheksäänkymmeneen kiloon koska bulkkaus=kivaaaaa! :hyper:

Ainii, pistin privaa. Vois melkeen alkaa siellä keskutelee, koska kaikkii varmaan kiinnostaa vitusti meijän keskustelut.

tommih sanoi:
82,5:siin. 75kg:n sarja on meinaan ihan liian alhane. Elikkä nyt vedän itteni jonnekki 80kg:n et voi kesällä vähä syöpötellä. Sitte jos sinne kevään sm:hin asti jaksais pitää painon siinä alle 82,5kg:ssa. Mut viimeistään sen jälkeen paino takas yheksäänkymmeneen kiloon koska bulkkaus=kivaaaaa! :hyper:
Pitää katsoa jos menis itsekin nostaan 75:ssä..

battleaxe sanoi:
mitäs selittelyjä toi kaipaa??? Must toi on jo aikas kova tulos :hyper:

Jos en ihan väärin muista (ja en varmaan muistakkaan väärin) niin mun kaveri penkkas jalat penkillä 15 vuotiaana 105kg....... Ei oo mun mielestä ainakaan huonosti.....

Back
Ylös Bottom