Tomi sanoi:
It's a tarp, joten sehän siinä on tarkoituskin, että kaikki "onnistuvat" tuossa ja sitten siinä onnen ja adrenaliinin hurmoksessa käyttävät palveluja. Sama toimii myös useiden aikakausilehtien ja whateva-kuponkiuutisten kohdalla. "Jos löydät raaputuspinnan alta 3 kpl 7-päivää-logoja, olet jo voinut voittaa maailmanympärysmatkan!" Ooooh, yllättäen ne kolme logoa löytyy sieltä ja eiku sitten vaan pumpissa lähettämään kuponkia, jolla paitsi osallistuu kilpailuun, mutta saa myös 25 vuoden ajan 12 kg suoramarkkinointikirjeitä kuukaudessa ja ko. lehden elinikäisellä kestotilauksella.
Tosta tuli mieleen alla oleva sähköposti jonka sain.
"Kun saat mainoskirjeitä ,jotka tarjoavat sinulle uutta luottokorttia,
autolainaa tai mitä tahansa, valtaosa näistä kirjeistä sisältää
palautuskuoren, jonka postimaksu on maksettu -tai maksetaan lähettävän
yrityksen puolesta. Miksikäs ei siis hyödyntää moista palvelua ja lähettää
kyseinen mainos sekä muitakin mainoksia jotka ovat jääneet nurkkiin
pyörimään kauniisti kirjekuoressa takaisin lähettäjälle.
Hoitakoot itse paperinkeräyksen!
Voit liittää esimerkiksi yves rocherin mainoskirjeen sisällön
askartelutehtävineen lehtitilausmainoksen palautuskuoreen tai lähettää
vakuutusmainoksen yhteydessä kylläkuoressa myös k-kaupan parhaat
tarjoukset.
Jos ei jäljellä ole mitään ylimääräistä lähetettävää voit lähettää pelkän
kaavakkeen tyhjänä takaisin - ja muutenkin, jos haluat pysyä nimettömänä
voit poistaa paperit jossa on nimesi tai ainakin poistaa nimesi niistä.
Toisaalta voit lähettää pelkän tyhjän kirjekuoren ja jättää kyseisen
yrityksen suremaan tuntematonta mahdollista asiakasta... - hauskaa, vaikka
ei ehkä yhtä hyödyllistä.
Sama juttu kaikkien valittujen palojen tms. kirjeiden kanssa, jotka
lähettävät 20 kirjettä peräjälkeen ilmottaen olevasi valittu voittajaksi...
- laita koko roska palautuskuoressa ja muista käyttää kylläkuorta tai
ruksata kuoren kylkeen "kyllä" niin voit olla varma että kyseinen yritys
lunastaa kirjeesi.
Jonkin ajan kuluttua - jos kaikki kynnellekykenevät osallistuvat tähän
mainostulvan vasta-aaltoon, vakuutusyritykset, pankit, kauppaketjut yms.
alkavat saada takaisin suurimman osan paperisaasteesta,jota he itse
lähettävät. Näin he itsekin arvostanevat sitä oikeassa mittakaavassa! Ja
arvioimaan uudellen sen tarpeellisuutta.
Parasta tässä kaikessa on se että he maksavat itse kirjekuoren ja
postikulut!
Sivussa mainittakoon että näin myös postitoimistot saavat lisää hommia, jos
he ovatkin pelänneet että sähköposti vie heiltä asiakkaat !
Kaiken lisäksi tämä on hauskaa, jos vaan on ylimäärästä aikaa!"