Pölypallerot pois koneesta TAI kotivakuutus kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
On monimutkaisempi kuin pöytäkone, ja monesti takuu raukeaa jos menet sitä koppaa availemaan....

Kiitos asiallisesta ja (oletettavasti ;)) asiantuntevasta vastauksesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta minä en ole enää tenava ja istunut kohta 20 vuotta erilaisten koneiden äärellä. Nyt alkaa vaatia käyttömukavuutta ja helppoutta sen takia että pyykitkin pitää pestä ja ruokaa laittaa.

Meehän expertille ja kanna kotiin upouusi AEG:n kuivausrumpu, pesukone ja astianpesukone! Ruoanlaittoon nainen. Noin, nyt on taas aikaa imuroida :D

mä oon pistäny imu kohtiin ohutta suodatinvaahtoa (5-8mm), oon huomannut ettei kerää niin paljoa pölyä sisään. itse imuroin 2-3 kertaa vuodessa tai sillon kun avaa ja lisää komponentin tai useamman.

Noista läppäreistä.

Jos pelkää että takuu menee, turha tehdä mitään muuta kuin imuroida ilmanottojen ritilät puhtaaksi, ja ehkä sihauttaa varovasti airdusterilla siitä sisään. Saa vähän pölyjä liikkelle ja kenties ilmavirran kierrätettäväksi ulos. Kenties...

Heti takuun jälkeen kone auki ja huolellinen puhdistus. Oma Amilo aukesi samantien kun sokerimehut sinne kaadoin, ja palautus huollosta tuli lapun kera, että sokerit sisällä, takuu ei korvaa enää emolevyn ja siinä olevien komponenttien vikoja... Joten kone auki, ja pölyjä lähtikin sitten aika reippaasti. Kovasti hiljeni ja jäähtyi kone. Tuntui melkein uudelta.

Voiko näppiksen heittää pesukoneeseen (en tarkoita pyykkisellaista)?

Ei kannata, menee vettä piirilevynä toimivien kumimattojen väliin ja johtimet ruostuvat.

Ruuvit auki, näppäinpuoli lähtee yleensä helposti irti. Sitten vain fairya ja tiskiharjaa.

Ei kannata, menee vettä piirilevynä toimivien kumimattojen väliin ja johtimet ruostuvat.

Itse pesin yhden toivottoman tapauksen astianpesukoneessa (ilman mitään pesuaineita), pistin sen kaappiin kuivumaan varmaan kuukaudeksi ja ihan hyvin se on toiminut. Ei kyllä varmaan kestä useampaa pesua.

Eipä paljon ole muita kodinkoneita, jotka on pakko puhdistaa.

Kurkkaapa huviksesi muutama vuosi vanhan putkitelkkarin sisälle :eek: Eihän niitä kovin moni putsaa, mutta ilmeisesti staattinen varaus vetää sinne eläimelliset määrät pölyä vuosien varrella. Paloriski sekin.

Kurkkaapa huviksesi muutama vuosi vanhan putkitelkkarin sisälle :eek: Eihän niitä kovin moni putsaa, mutta ilmeisesti staattinen varaus vetää sinne eläimelliset määrät pölyä vuosien varrella. Paloriski sekin.
Lisätään nyt tähän väliin vielä pieni varoitus, että älkää välttämättä menkö sinne telkkarin sisään sorkkimaan jos ette tiedä mitä teette. Siinä kuvaputkessa kulkee todella kova jännite, ja siihen ei tarvitse edes koskea kun sieltä indusoituu näppeihin nätti valokaari joka tiputtaa kyllä pakkislaisenkin. Tietysti sen jännitteen voi purkaa siitä, ja se puretaankin aina ennen huoltoa, mutta tuollaisia juttuja en suosittele yksin kotona 3 promillen humalassa tekemään.

Suositut

Back
Ylös Bottom