Pätkäpaasto mallia 5:2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matzu
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Kerava
Terve.

En tiedä onko tästä jo olemassa oma threadi, mutta ajattelin josko tästä tekisi oman eikä sotkisi sitä tuon IF threadin kanssa.

Jos modet pitää turhana niin saa poistaa myös.

Onko joku pakkislaisista joka käyttää tämmöistä tai on kokeillut joskus? Olisiko antaa tuloksia tms?

Niille jotka ei tiedä, niin ideana on viikon sisällä paastota kaksi päivää jolloin nautitaan vapaavalintaiseen aikaan yksi ateria josta tulisi noin 600kcal, sen jälkeen paastota seuraavaan aamuun jolloin syöminen on vapaata, mitä tahansa siis saa syödä jos siltä tuntuu. Paastopäivätkin saa valita itse.
Ylen prisman dokkarissa tutkijanainen sanoi, että alkuun luultiin ihmisen syövän reippaasti yli oman kulutuksen paastopäivän jälkeen, mutta ilmenikin, että ihminen söi palttiarallaa 110% päivänsaannista, eli vain hieman enemmän kuin normaalisti.

Kuinka hyvin lihat pysyy jos diettaa tämmöisellä? Perus voimapainotteista treeniä kyytipojaksi 3krt/vko ma-ke-pe ja paastot ti-to. Paastopäivinä tuon 600kcal voisi muodostua vaikka 500g rahkaa, mysliä ja mehukeittoa. Tulis vähän yli 50g prodea...

Wikipedian artikkeli aiheesta

Hirveästi en löydä mitään laajoja artikkeleita aiheesta, onko niitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En usko että on optimaalista bodailuun, vaikkakin yleis-terveelliseen elämään varmasti hyvä vaihtoehto. Tosin muistelen että tuossa dokkarissa suositeltiinnimenomaan että perättäiset 2 päivää paastotaan? No oli miten oli.. Nuo kaksi erillistäkin paastopäivää osuu sinänsä todella paskasti, että molemmat olisi treenin jälkeisiä päiviä, jolloin palautuminen ja uuden lihan rakennus on vauhdikkaimmillaan. Tuosta varmasti kärsii moni lihaskasvussa oleellinen osa-alue.
Leangains on kuitenkin jo kehitetty nimenomaan bodailua ylläpitäväksi tavaksi käyttää paastoa kehonkoostumuksen parantamiseen.

Mua kiinnostais 5:2 bulkki!

Eli viikossa oltais 5pvä normisti plussilla ja sit kaks normisti -500kcal miinuksel, onko kokemuksia?

- - - Updated - - -

Ja mä en nyt myöskään yhen tv-dokkarin perusteel tekis mitään suuria linjauksia mihinkään suuntaan, minkään suhteen...

Mua kiinnostais 5:2 bulkki!

Eli viikossa oltais 5pvä normisti plussilla ja sit kaks normisti -500kcal miinuksel, onko kokemuksia?

- - - Updated - - -

Ja mä en nyt myöskään yhen tv-dokkarin perusteel tekis mitään suuria linjauksia mihinkään suuntaan, minkään suhteen...

Ylensyönti toimii, jotain 30% tulee pihviä jos kaiken tekee oikein, loput läskiä. Eli on erittäin suuri mahollisuus kerätä vitulliset rasvat ja vähäsen lihasta, toisin kuin jos tekee maltillisilla plussilla pidemmän jakson välidieeteillä ja kovimpien treenien ympärillä lievät ylensyönnit.

Herää kysymys: Miksi näin päin?

Hauska vertauskuva se auton tankkaus, ja miten et varmaan tankilla seisoessa "ylitäytä" bensatankkia, bensa kun on kallista ainetta...

Jos olisi jotain järkeä paastota niin söisin kuin leijona, eli tekisin sen seuraavasti.

Päivä ilman ruokaa, treenit iltapäivällä ja treenien jälkeen kilo pari lihaa + iso annos papuja/riisiä ja loppu ilta sulatellaan.
Tasaisesti hiilareita ja hitaasti imeytyvää proteiinia koko treenin jälkeisen kiihtyneen proteiinisynteesin ajan(~6h) ja muulloin ei juoda kuin vettä.

Tuskin katabolia kerkeää hirveemmin iskeä paastopäivänä, kun treenipäivänä saa tankata kunnolla protskua ja hiilaria? Palautuminen saattaa olla vaivalloista.
Itse toteutan 16/8 IF:ää tällähetkellä ja ajatuksissa vaihtaa tuohon kesän jälkeen jos tarvii vielä dieettailla läskejä pois.

En henkilökohtaisesti tykkää noista koko päivän paastoista. Nukun huonommin ja seuraavana päivänä treenit tökkii. IF toimii kuin junan vessa, joten mitään muuta ei tarvitse edes harkita.

Tuskin katabolia kerkeää hirveemmin iskeä paastopäivänä, kun treenipäivänä saa tankata kunnolla protskua ja hiilaria? Palautuminen saattaa olla vaivalloista.
Itse toteutan 16/8 IF:ää tällähetkellä ja ajatuksissa vaihtaa tuohon kesän jälkeen jos tarvii vielä dieettailla läskejä pois.

Hiilihydraattien runsas saanti on tärkeää nimenomaan treenien välipäivinä, jolloin lihassolujen glygogeenivarastot täytetään.
Treenipäivinä varsinkin treenien jälkeen on proteiinien saanti tärkeämpää kun ruokitaan treenien jälkeistä kiihtynyttä proteiinisynteesiä.

T NATION | The 5/2 Fat-Loss Diet for Lifters

Ohessa t-nationin mielipide. Itse päätin kokeilla, tänään ensimmäinen päivä.
Söin 10 aikaan aamulla 200g kananrintaa+100g parsakaalia+10g oliiviöljyä sekä 2 dl maitoa.(400kcal)
10 aikaan illalla ajattelin syödä 500g maitorahkaa+10g öljyä.(400 kcal)

Ajattelin kuukauden vähintään kokeilla kyseistä tapaa. Jos mitään ei tapahdu, lopetan siihen pisteeseen. Mikäli edes hiukan läskiä lähtee niin kokeilen muutaman lisäkuukauden. Välipäivinä olen maltillisilla plussilla, puhtaasti syöden.

Mulla on dieetti siirtynyt kanssa tähän 5:2 suuntaan ihan puolivahingossa. Yhteen väliin tein IF:ia, muttei toiminut mulla vuorotyön takia. Nyt oon yleensä noi paastopäivät lusinu yövuoroissa. Syön ekan kerran kun herään ja muut perheenjäsenet syö silloin yleensä lounasta/päivällistä. Toisen safkan vedän yöllä töissä. Toi on mulle hemmetin helppoo tolleen. En muutenkaan pysty syömään hirveesti yövuorojen aikaan, saatikka treenaamaan. Paino on mulla maltillisesti pudonnut kilon 3-4 viikkoon. Hidas tahtihan toi on, mutta ei mulla mihkään oo kiirekkään. En oo laskenu noitten paastopäivien kaloreita. Oon vaan vetäny kaks pienehköö ateriaa n. 12 tunnin välein. Putois paino varmaan nopeemminkin, jos vähän viilais tota. Mutta vanha sanonta pätee tässäkin; miksi mennä korjaamaan asiaa, jos se ei oo rikki.

Mulle on tullu idea jos lisäis yhden paastopäivän viikkoon jolloin yhdellä aterialla nauttis 500kcal ja loput kuusi päivää toteuttaisi 16/8:sia.

Mulle on tullu idea jos lisäis yhden paastopäivän viikkoon jolloin yhdellä aterialla nauttis 500kcal ja loput kuusi päivää toteuttaisi 16/8:sia.

Kyllä mä ennemmin tekisin joko puhtaasti 16/8 mukaan, tai sitten tolla T-nationin artikkelin kuvaamalla tavalla.

Oon ite nyt koko kuluvan kalenterivuoden pätkäpaastonnu LG.n mukaan, ja voisin nyt huvikseen kokeilla tota 5/2, nimenomaan niin että lepopäivinä olisi tuo paasto. Tosin senkin toteuttaisin varmaan kiinteiden aterioiden sijaan kaseiini/hera kombodrinkeillä.

Kyllä mä ennemmin tekisin joko puhtaasti 16/8 mukaan, tai sitten tolla T-nationin artikkelin kuvaamalla tavalla.

Oon ite nyt koko kuluvan kalenterivuoden pätkäpaastonnu LG.n mukaan, ja voisin nyt huvikseen kokeilla tota 5/2, nimenomaan niin että lepopäivinä olisi tuo paasto. Tosin senkin toteuttaisin varmaan kiinteiden aterioiden sijaan kaseiini/hera kombodrinkeillä.

Jees. Kerro miten sulla lähtee pelittämään niin josko itsekin hyppäisin samaan kelkkaan. Saia vaihtelua tähän berkhamin versioon :) on tätä vuos tullu jo tehtyä.

T NATION | The 5/2 Fat-Loss Diet for Lifters

Ohessa t-nationin mielipide. Itse päätin kokeilla, tänään ensimmäinen päivä.
Söin 10 aikaan aamulla 200g kananrintaa+100g parsakaalia+10g oliiviöljyä sekä 2 dl maitoa.(400kcal)
10 aikaan illalla ajattelin syödä 500g maitorahkaa+10g öljyä.(400 kcal)

Ajattelin kuukauden vähintään kokeilla kyseistä tapaa. Jos mitään ei tapahdu, lopetan siihen pisteeseen. Mikäli edes hiukan läskiä lähtee niin kokeilen muutaman lisäkuukauden. Välipäivinä olen maltillisilla plussilla, puhtaasti syöden.

Toimiko?

Suositut

Back
Ylös Bottom