Päiväajovalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
2 584
Huomasin juuri tuossa ajellessa, että auto vaihtaa automaagisesti perus ajovalojen ja päiväajovalojen kesken riippuen valoisuudesta. Päiväajovalojen mennessä päälle ei takana pala mitään. Edessä sitten pikkuhalogeenit sohii. Tämäkö on tosiaan haluttu logiikka? Itse olen tottunut että takapäässä aina joku valo sojottaa ja antaa näkyvyyttä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ööö.. mitkä helvetit on päiväajovalot?
Tuollaiset:jahas:
9508307-big.jpg
 
Tuollaiset:jahas:
En tiennyt että ne tuollaiset ovat! :D

Luulin että olisi ihan normi ajovalojen paikalla olevat toiset polttimet.

Luulin pitkään jo että onpas moni pappa ruvennut pitää sumareita päivisin "koska ne on cool". :lol2: Aikoinaanhan sumareita pidettiin huvikseen, ja poliisi niistä sitten avautui.
 
Huomasin juuri tuossa ajellessa, että auto vaihtaa automaagisesti perus ajovalojen ja päiväajovalojen kesken riippuen valoisuudesta. Päiväajovalojen mennessä päälle ei takana pala mitään. Edessä sitten pikkuhalogeenit sohii. Tämäkö on tosiaan haluttu logiikka? Itse olen tottunut että takapäässä aina joku valo sojottaa ja antaa näkyvyyttä.

Riippuu autosta. Esim. Volkswaginoissa valoautomatiikka taitaa mennä niin, että ajovalokatkaisimen 0-asennossa auto vaihtelee noita päiväajovaloja ja normivaloja, ja 1-asennossa takavalot palavat ja muuten toiminta on samanlaista. Itse takavalojen ei nyt taida uuden lainsäädännön mukaan tarvia palaa päiväajovalojen kanssa.

Päiväajovalot tulevat EU:ssa kuitenkin tälle vuodelle pakollisiksi. Noiden tarkoitus on vähentää polttoaineen kulutusta pienemmän tehontarpeen takia, mutta parantaa näkyvyyttä eteenpäin leveämmän ja korkeamman valokeilan avulla.
 
Riippuu autosta. Esim. Volkswaginoissa valoautomatiikka taitaa mennä niin, että ajovalokatkaisimen 0-asennossa auto vaihtelee noita päiväajovaloja ja normivaloja, ja 1-asennossa takavalot palavat ja muuten toiminta on samanlaista. Itse takavalojen ei nyt taida uuden lainsäädännön mukaan tarvia palaa päiväajovalojen kanssa.

Päiväajovalot tulevat EU:ssa kuitenkin tälle vuodelle pakollisiksi. Noiden tarkoitus on vähentää polttoaineen kulutusta pienemmän tehontarpeen takia, mutta parantaa näkyvyyttä eteenpäin leveämmän ja korkeamman valokeilan avulla.

Juuri tätä hain mutta en tosiaan muistanut mikä tuo säädös oli noiden takavalojen kanssa, kiitos. Opelissa ainakin toimii kuten VAG kohdassa 0. En ole sitten varma käyttäytyykö vielä erilailla toisessa valo-asennossa jolloin takavalotkin palaisivat. Pitää näemmä totutella noihin jos automatiikkaa meinaa käyttää. Kai ne muut sitten päivällä näkevät puskurin...
 
Missäs on sitten sumarit tuossa volkkarissa? Oon luullut noita taksien suosimia alempana olevia valoja sumuvaloiksi. En ite pidä koskaan päällä, koska kytät sakotti kerran kun oli päällä. Sain ihan siis sakkoa siitä. Oli suu moilasena, että onko tää nyt vittu ihan totta.
 
Aika paljon nykyään näkyy eurooppalaisia autoja, joissa edessä palaa jotkut ledit tms. ja takana ei sitten mitään. Mahtavaa energiansäästöä! EU:lleko tästä pitäisi taas antaa sulka hattuun?

Moottoritiellä kun kuiva lumi pöllyää auton takana, ei tuollaista autoa meinaa huomata takaapäin ollenkaan. Takana kun palaa vain rekisterikilvenvalo. Onneksi sentään jotkut osaavat laittaa sen takasumarin päälle, kun näkyvyys on heikko.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missäs on sitten sumarit tuossa volkkarissa? Oon luullut noita taksien suosimia alempana olevia valoja sumuvaloiksi. En ite pidä koskaan päällä, koska kytät sakotti kerran kun oli päällä. Sain ihan siis sakkoa siitä. Oli suu moilasena, että onko tää nyt vittu ihan totta.

Ei taida tuossa volkkarissa olla sumareita, en tiedä hoitaako nuo päivävalot sitten sumareiden virkaa olosuhteissa?

Ja tuosta sumareiden päällä pitämisestä kirkkaalla säällä voi kyllä saada sakot, on meinaan käynyt muillekkin :D
 
Luulin pitkään jo että onpas moni pappa ruvennut pitää sumareita päivisin "koska ne on cool". :lol2: Aikoinaanhan sumareita pidettiin huvikseen, ja poliisi niistä sitten avautui.
Viimeks pari viikkoa sitten meinas vaimo saada sakot moisista valoista.

On noita muuten hienomminkin toteutettu kuin nuo VW-konsernin järkyttävän kamalat ledinauhat, vaikkapa baijerilaisessa:

f1_autohaus_oss_designs_bmw_e90_e92_e93_m3_led_angel_eyes_-_angle_shot.jpg

http://photos.e46fanatics.com/data/...90_e92_e93_m3_led_angel_eyes_-_angle_shot.jpg

Itse ajelen aina noi päällä ja vastaantulijat lumpsuttelevat valojaan. Ihme idiootteja.
 
Tuo sumuvalojen käyttö Suomessa tuntuu tosiaan olevan pahimpia rikoksia. Tuskin uskallan etu tai taka sumareita kytkeä päälle ennen kun lehmiä sataa ettei vaan ketään vahingossakaan häiritse.
 
Aika paljon nykyään näkyy eurooppalaisia autoja, joissa edessä palaa jotkut ledit tms. ja takana ei sitten mitään. Mahtavaa energiansäästöä! EU:lleko tästä pitäisi taas antaa sulka hattuun?

Moottoritiellä kun kuiva lumi pöllyää auton takana, ei tuollaista autoa meinaa huomata takaapäin ollenkaan. Takana kun palaa vain rekisterikilvenvalo. Onneksi sentään jotkut osaavat laittaa sen takasumarin päälle, kun näkyvyys on heikko.

Hyvin harvat....
 
Hyvin harvat....

Sakothan siitä saa jos turhaan pitää. Raiskaaja (+tummaihoinen) pitäisi olla niin ei saisi tuomioita, liikennerikkomus ja veropetos ovat pahimpia asioita mitä voi Suomessa tehdä.

*En kyllä ymmärrä millä perusteella E61-bemarillakin voi sakot saada sumareista jos tuo alkupään volkkari ei saa noista "päiväajovaloistaan"?

4142645232_13dd516fa8.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2657/4142645232_13dd516fa8.jpg

Ketä tuo oikeesti haittaa?
 
Eipä noi sumut oo kyllä ikinä ainakaan mua haitannu. Eikä varsinkaan nykyään pitäis haitata ketään muutakaan sen jälkeen kun vastaantulijan xenonit on vienyt kaiken näkökyvyn pimeällä tiellä. Ainakin jos xenonien valokeilat on lähtöisin audista tai skodasta. En ymmärrä miks ne on tehtaalta tullessa niin ylös suunntatut ja/tai liian kirkkaat, eipä niissä taida korkeussäätöäkään olla.
 
Ketä tuo oikeesti haittaa?
Oikein suunnatut sumuvalot eivät juurikaan häikäise, mutta silloin kun ne on suunnattu "lisälyhkäisiksi", silloin häikäisevät. Lippispäät tuntuvat usein suuntaavan noi sumarinsa ihan mihin sattuu, niiden vakioumpioihin asennettujen xenonien kanssa.
 
Itelleni ei oo ainakaan ikinä tullu semmosta autoa vastaan, minkä sumuvalot ois jotenkin häikässy mua. En muutenkaan koko aikaa tuijota vastaantulijoiden valoja, vaan katon mielummin tiehen.
 
Zone-sarja -42%
Päiväajovalot tulevat EU:ssa kuitenkin tälle vuodelle pakollisiksi. Noiden tarkoitus on vähentää polttoaineen kulutusta pienemmän tehontarpeen takia, mutta parantaa näkyvyyttä eteenpäin leveämmän ja korkeamman valokeilan avulla.

Onko ne sen pykälän mukaan pakko olla juurikin jotkut tuollaiset 15v-amiskarjun mielestä tyylikkäät Biltemaledit? Vai voiko pykälät vielä täyttää sillä että lähivalot palaa aina väkisin?

On meinaan noi ledimakkarat niin paskan näköisiä ettei mitään rajaa. Järkihän tässä lähtee jos tulee kaikille merkeille tuollaiset pökäleet keulalle.
 
Kyllähän joidenkin autoissa sumarit on niin pitkin vittua että ne häikäisee vastaantulijaa. Ja vaikka ei häikäisekään niin en käsitä miksi ne päällä pitäisi ajella jos ei kerran ole sumua? Vissiin samasta syystä kun pitää jättää bemariin parkit päälle siksi aikaa kun mennään abc:lle kahville..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom