Päässä naksuu

Tänään se tapahtui taas! Alkoi päässä naksumaan treeneissä. Tohon ei liity mitään huonoa oloa, eli en sen takia ole huolissani. Ihmettelen vain, että mistä se johtuu???

Minkälaisesta naksumisesta on kyse? Voisko johtua korvista? Salilla kun ponnistelee niin paine simpukassa kasvaa ja se paineen vaihtelu voi aiheuttaa naksumista! Simpukan pyöreä ikkuna voi jopa repeytyä salilla rehkiessä..(luennolla kuultua...)

En mä oikein osaa sen kummemmin selittää, minkälaista tuo naksuminen on. Kovin kauan se ei kestä, tuntuu tosiaan jossain tuossa korvien kohdalla, molemmilla puolilla. Mitään varsinaista haittaa siitä ei oo, muuta kuin, että se häiritsee, kun ei tiedä, mistä se johtuu...

Minullakin on silloin tällöin, tosin lähinnä kävely- ja juoksulenkeillä jonkinmoinen "naksumaongelma". Nyt ei kyllä pitkään aikaan ole päästä kuulunut ääniä :D , mutta silloin kun kuului, se oli enemmän takaraivossa päin. Ja mitenkäs sitä ääntä kuvailisi... Niinkuin sinitarraa vetäisi sormien välissä, suurinpiirtein! :lol2: En ole varma alkuperästä, mutta luultavasti aiheutui siitä kun kaaduin kunnolla pari vuotta sitten laudalla...

Ei siis ihan sama ongelma minulla kuin Sulimaanilla, mutta naksuntaa kumminkin!

Originally posted by Cherry
Minullakin on silloin tällöin, tosin lähinnä kävely- ja juoksulenkeillä jonkinmoinen "naksumaongelma". Nyt ei kyllä pitkään aikaan ole päästä kuulunut ääniä :D , mutta silloin kun kuului, se oli enemmän takaraivossa päin.
Mulla sama! Juostessa rupee "ylätakaraivossa" napsumaan. Nyt tosin on just oikea korva ruennut napsumaan heti kun vähänkään ponnistelee.Ei tarvi kun lattialta kumartua ottamaan jotain,niin jo napsuu :) Olen jo melko lailla tottunut,joskus vähän häiritsee tuo korvan napsuminen .Tulee mietittyä että onko vaarallista ja pitäiskö lääkärille jne.. :)

Siis tommonen korvien naksuminen ei oo vaarallista. Se ääni tulee tärykalvon liikkuessa paineen vaihteluiden mukaan, joita esim. ponnistelu voi aiheuttaa. Itellä mulla naksuu korvat jatkuvasti ja oon ihan tottunut siihen! Tohon XairaXin takaraivonaksumiseen en osaa kyl ottaa kantaa...

Originally posted by XairaX
Mulla sama! Juostessa rupee "ylätakaraivossa" napsumaan. Nyt tosin on just oikea korva ruennut napsumaan heti kun vähänkään ponnistelee.

Mulla oli tuota ihan samaa viime kesänä mutta jostain syystä ei enää. Aina juostessa alkoi kuulua epämääräistä naksumista eikä siitä päässyt eroon niin mitenkään. Lopulta siihen tottui niin hyvin että ihmetteli jos sai juoksennella ilman että päässä naksui. Ei sattunut joten en tehnyt asialle mitään.

Joskus jalkaprässiä tehdessä päässä ei naksu vaan napsahtaa...
ja sillon koskee paljon.Sen jälkeen voi mennä viikkoja niin että pienikin ponnistelu laukaisee hirveän päänsäryn

Suositut

Back
Ylös Bottom