Pääseekö joku käsiksi SFS-Standardeihin?

Ikä
37
Elikkä tilanne on se, että tarvitsisin opinnäytetyötä varten yhden SFS:n standardin, mutta itse en pääse niihin käsiksi kun koulun verkon kautta, ja matkaa sinne on 100km. Eli jos joku pakkislainen pääsee noihin standardeihin ilmaiseksi käsiksi, esim työpaikan tai koulun kautta, niin voisi ilmoittaa minulle, ettei minun tarvitsisi lähteä toiselle paikkakunnalle ajelemaan yhden tiedoston takia :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi et pääse? :P

Eikös noi ole maksullisia dokumentteja? :)

Meillä ainakin on joitain noita e-aineistona, ja pääsee käsiksi mistä vain.

Siis käsittääkseni minun pitää ensin kirjautua koulun koneelle omilla tunnuksillani, ja koululla on jonkunlainen sopimus SFS:n kanssa että koulun koneiden/verkon kautta voi ladata sitten noita standardeja omaan käyttöön.

Ja kyllä ne on maksullisia standardeja ainakin yksityisille ja nimenomaan ajatus tässä oli se, että jos joku niihin ilmaiseksi pääsee käsiksi (kuten itsekin normaalisti pääsisin jos olisin opiskelupaikkakunnalla) niin pienellä vaivalla säästäisi minulta parin tunnin ajomatkan...

Eikö teillä ole esim. Athensia tai vastaavaa käytössä? Meidän yliopistossa on ainakin niin, että oppilaat pääsevät omilla tunnuksillaan yliopiston maksamiin tiedostoihin ja artikkeleihin mistä koneelta tahansa. Pitää vaan käyttää Athens/Sibboleth loginia.

Tuntuu vähän hassulta että oppilaita pakotetaan paikan päälle koululle.

Eikös sen pitäisi toimia nimenomaan jonkun VPN yhteyden kautta? Niin se muistaakseni TTY:llä toimi.

Meillä on Citrix käytössä, ja siten kaikki e-aineistot sekä verkkolevyt käsillä mistä vain. Luulis kaikilla olevan joku vastaava ellei sama.

No perhana, itsellekin tuli ekana kyllä mieleen, että pitäisihän sitä päästä samoilla tunnuksilla mistä tahansa koneelta, mutta ainakin joskus kun yritimme kaverin kanssa hänen koneelta päästä tuonne niin eipä onnistunut. Pitääpä yrittää sitten koulun sivujen kautta vielä

EDIT: Palvelua voi käyttää PKAMK:n verkossa olevilta koneilta (ei etäkäyttöä). Suomen Standardisoimisliitto SFS ry

Just. Mitä helvetin väliä sillä olisi... jos olisi oikea etäkäyttö, eli kuten Citrixin kautta aukeava koneen verkossa toimiva Mozilla Firefox niin järjestelmät ei edes tunnista missä olet.

Teillä ei ilmeisesti tuollaista etäkäyttöä ole.

Eihän niitä tuolla NELLI portaalissa ole, ainakin teillä on se käytössä ja verkkoaineistoja saa selata sieltä etänä. Sivuilla löytyi muutenin maininta että "kirjaston tietokantojen etäkäyttö", mutta noi SFS on sitten aivan eri paikassa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom