Päänsärky/huimaus

Mulla on ollu jo jonkun aikaa lievää päänsärky ja huimausta, jotka eivät rajoita normaalia elämää, mutta ovat erittäin ärsyttäviä. Olen netistä lukenut ja oireita vertaamalla huomannu sen olevan jännityspäänsärkyä. Joka johtuu niskan ja hartian seudun lihasten jumittumisesta. Oireisiin helpottaa kun pysyy liikkeellä, esim. urheilu,työnteko ja vennyttely. Mutta se ei poista sitä kokonaan, eli onko teillä jollain ollu samoja oireita ja miten ootte hoitanu niitä? Varmaan fysioterapeutti auttais, mutta ei oikeen oo tietoo hyvistä paikoista pääkaupunkiseudulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käväsepäs hierojalla, suosittelen :thumbs:

Mulla vastaavaan vaivaan auttoi juuri hieronta ja lihasrelaksantti kuuri.

Ja vielä kuntonyrkkeily. Kannattaa pitää riittävästi taukoja päätteellä ja autoa ajaessa. Mitään lääkkeitä ei kannata tohon vetää vaikka lekurit suositteliskin. Sopiva liikunta on parempi lääke.

123jippo sanoi:
Ja vielä kuntonyrkkeily. Kannattaa pitää riittävästi taukoja päätteellä ja autoa ajaessa. Mitään lääkkeitä ei kannata tohon vetää vaikka lekurit suositteliskin. Sopiva liikunta on parempi lääke.

Toisinaan voi niska mennä niin jumiin että liikkumaan ei pääse ja silloin on lääkitys ihan paikallaan. Mie en ainakaan päässyt yhtään minnekään kun oli niin kammottava jumi päällä, siihen ei sitten tehonnut enää mikään muu kuin relaksantit, kipulääkkeet ja varovainen hieronta.

EDIT: mulla koko vaiva johtui muuten ihan selän rakenteesta (oikoryhti) ja saattaapi uusiintua aina silloin tällöin.

Tottakai joo jos tilanne on päässyt liian pahaksi niin saattaa tarvii lääkettä. Tarkoitin sanoa että hoitona mieluummin sitten jatkossa (kunhan pahimmasta siis on ensin selvinnyt jos niin pahaksi on mennyt) liikuntaa ennemmin kun lääkkeitä. Kysyjällähän ei mistään pahasta tilanteesta ollut vielä kyse. Ja tosiaan niitä taukoja jos tekee jotain mikä aiheuttaa sinne hartioihin jännitystä. :)

Kysyin juuri siksi, että peruskeinoja on jo kokeiltu eli liikuntaa (aerobista 4 kertaa viikossa ja salia saman verran). Varasin tänään ajan lääkärille ,ehkä se sit selvii.

Olen kärsinyt pahasta lihasjännityspäänsärystä useita vuosia. Oireita: kovat päänsäryt, huimaus, pyörryttävä olo, pahoinvointi. Syyt: suuret rinnat, huono työasento ja luontainen yläselän/lapojen/niskan jäykkyys.

Itse teen lihashuoltona hierovalla suihkulla yläkropan, etenkin hartia- ja niskalihakset useasti viikossa, aiemmin suhteessa eläessäni entinen puoliso hieroi lähestulkoon joka ilta päänahan/niskan ja kallon tukilihakset ja hartiat, joskus myös lavat, 3-15min riitti oikein hyvin että sai veren kiertämään. Salitreenien lisäksi venyttelen taukojumppana useamman kerran päivässä töiden lomassa ja pyrin joogaamaan ja tekemään erilaisia lihasrentoutusjuttuja 2-3krt viikossa.

Lääkäriltä olen saanut ressuja erilaisiin kipulääkkeisiin ja lihasrelaksantteihin, pyrin käyttämään mahdollisimman vähän mutta joskus pakko. Hieronnassa käyn 2-4krt kuukaudessa. Tähän mennessä pääosin fysioterapeutilla ja myös kiropraktikolla rusahtelemassa välillä mutta ajattelin siirtyä salini urheiluhierojan asiakkaaksi.

Ärsyttävä vaiva mutta selkeä apu on salilla käyminen yms venyttelyt ja hieronnat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom