Outo juova rinnassa?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juho
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt en sitten ole aivan varma kuuluuko tämä tänne:

Eli tänään tuossa iltapäivällä huomasin rinnassani oudon, vaalean juovan. Se alkaa kaulasta, ja jatkuu kaulan ihon sävyisenä n. 20cm alaspäin. Näyttää siis aivan kuin tuon juovan alueella pintaverenkierto olisi jotenkin heikentynyt. Se on n. puoli senttiä leveä. Mahtaakohan jollakin olla aiheesta mitään tietoa? onko kyseessä siis verenkiertohäiriö vai mikä??

Kohmelo sanoi:
Nyt en sitten ole aivan varma kuuluuko tämä tänne:

Eli tänään tuossa iltapäivällä huomasin rinnassani oudon, vaalean juovan. Se alkaa kaulasta, ja jatkuu kaulan ihon sävyisenä n. 20cm alaspäin. Näyttää siis aivan kuin tuon juovan alueella pintaverenkierto olisi jotenkin heikentynyt. Se on n. puoli senttiä leveä. Mahtaakohan jollakin olla aiheesta mitään tietoa? onko kyseessä siis verenkiertohäiriö vai mikä??
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=23656

Juu kyllä joskus on ollu raskausarpia jenkkakahvojen kohdalla ja tiedän siis miltä ne näyttää. ( ja ovat muuten hävinneet kokonaan, vaikka joku on kirjotellu tänne etteivät ne häivä) tähän hätään en saa kuvia kun porukat on reissussa ja kamera nillä, mutta ei tuo kyllä raskausarpi ole.

Mulla oli 2 pyöreetä täplää (halkasija 1cm) tossa rintojen välissä... piti kans tänne kirjotella. Ne kuitenkin on nyt hävinnyt. Vielä 1kk sitten ne oli siinä. Yhteensä ne oli 1-2vuotta. En nyt muista.

Luulis että joku ihottuma tai joku hämärä käy lääkäris sielä tiedetään.

Joo tuskimpa tuo mitään vakavaa on, ja lääkäri on mulle sellanen paikka(ja sairaala) missä olen elämästäni niin kauan viettänyt, että sinne ei jaksais tällasen pikkuasian takia lähteä. Täytyy seurata tilannetta ja jos tulee muutoksia niin sitten pohdin uudestaan tota lääkärille menoa.

Nyt voi kyllä mennä sitten ohikin. Mutta sanoit, että tämä alue on siis normaalia vaaleampaa ihoa? Jos se on sellaista ihan täysin rusketuksetonta niin kyseessä voisi mahdollisesti olla pigmenttihäiriö. Tällöin iho näyttäisi tältä kohdin siis lähes valkoiselta (ei nyt miltään ihan lumenvalkoiselta mutta kuitenkin). Isälläni on tälläistä häiriötä käsissä ollut jo pidemmän aikaa ja tämän poistamiseksi ei tietääkseni voi tehdä mitään. Isälleni tämä tuli ihan tuosta vaan, kun taas eräs ystäväni sai tämmöisen häiriön polveensa kaaduttuaan pyörällä.

RoMuLuu, yleensä muutenkin ihon vaurioituessa tuolla tavalla sillä kestää aikansa kunnes se alkaa "päivettymään". Näin kävi myös minulle kaatuessani... Oli muuten vähän vaalea iho pitkän aikaa nilkasta polven yläpuolelle :)

Mutta itse ketjun aloittajalle, kuten tässä on jo mainittu niin tod. näk. pigmentti häiriö eli varsinaisesti mitään ihmeellistä.

jarhu sanoi:
RoMuLuu, yleensä muutenkin ihon vaurioituessa tuolla tavalla sillä kestää aikansa kunnes se alkaa "päivettymään". Näin kävi myös minulle kaatuessani... Oli muuten vähän vaalea iho pitkän aikaa nilkasta polven yläpuolelle :)
Juu varmasti pienemmissäkin vammoissa kestää aikansa ennen kuin iho alkaa päivettymään, mutta esimerkiksi tässä ystäväni tapauksessa se tuskin tulee koskaan enää väriä ottamaan. Noin tennispallon kokoinen täysin valkoinen läntti hänelläkin on ollut nyt jo yhdeksän vuotta siis ja minkäänlaista muutosta ei ole tullut, myös lääkäri/terveydenhoitaja kuulemma sanoi, että tuskin koskaan muutosta tuleekaan. Samoin isälläni ollut jo reilusti yli kymmenen vuotta ja ei ole tapahtunut muuta kuin sen vaalean alueen laajenemista. :(

RoMuLuu sanoi:
Juu varmasti pienemmissäkin vammoissa kestää aikansa ennen kuin iho alkaa päivettymään, mutta esimerkiksi tässä ystäväni tapauksessa se tuskin tulee koskaan enää väriä ottamaan. Noin tennispallon kokoinen täysin valkoinen läntti hänelläkin on ollut nyt jo yhdeksän vuotta siis ja minkäänlaista muutosta ei ole tullut, myös lääkäri/terveydenhoitaja kuulemma sanoi, että tuskin koskaan muutosta tuleekaan. Samoin isälläni ollut jo reilusti yli kymmenen vuotta ja ei ole tapahtunut muuta kuin sen vaalean alueen laajenemista. :(

No täytyy minun myöntää että vaikka aikaa on jo kolme vuotta niin polvessa on vielä punertava läikkä ja vähän valkoista sen ympärillä...

Back
Ylös Bottom