Outlook ja Eudora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Onko tietoa miten näissä saisi niin, että mailit jäisivät serverille ja ne voisi latailla alas sieltä kummalle koneelle tahansa? Mulla on duunissa Eudora ja himassa Outlook, tulee välillä ongelmia kun joku tärkeä maili onkin toisella koneella.

Onko ehdottaa jotain hyvää mailiohjelmaa noiden tilalle, Eudora kun hajosi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite käytän Outlook 2003 kotona ja siihen tulee myös duunin postit. Ja samat postit jää myös serverille että voin lukea ne myös töissä. Asetuksissa (accounts) löytyy täppä "leave a copy of messages on the server". Eli, ei imuroida posteja vaan otetaan ns kopio siitä, jolloin voit lukea saman mailin myös toisella koneella.

HooCee ratko jo ton ongelman, mutta esm Mozilla Thunderbird on hyvä ilmais-ohjelma jossa on roskaposti suodatin yms.. En tiedä onko yhtä hyvä kuin maksullinen Outlook kun en itse käytä kuin perustoimintoja. Mutta parempi ainakin omasta mielestäni kuin ilmainen Outlook Express.

Samaa olisin sanonut kuin bugikin, Thunderbird ja IMAP käyttöön. Laajakaistamultimediainternet-aikakautena ei IMAPin "hitaus" tunnu missään enää. Voihan POP3&leave messages jne. yhdistelmääkin käyttää, IMAPin etuna on mm. se, ettei viestejä merkitä luetuiksi jos niitä ei oikeasti lue (klikkaa sitä viestiä ja katso mitä se sisältää).

Olen setvinyt lukemattomia koneita virus, spyware, trojan jne. ongelmista, ja jokaikisessä näissä on ollut käytössä IE & lookout. Vaihdettuani tilalle firefoxin ja thunderbirdin, ongelmien määrät ovat vähentyneet murto-osaan.

Paras tapaus oli eräs erittäin surkea tapaus, joka ei osannut käyttää konettaan juuri lainkaan, aina sai jotain solmuun. Pari-kolme kertaa viikossa sain olla neuvomassa mitä tehdä, ja huoltaa konetta kuukausittain.
Viimeisimmän virusepisodin kanssa meni hermo, annoin formattia koko levylle ja asensin koneelle linuxin (kysymättä lupaa :D). Yhden ainoan kerran on pitänyt nyt avittaa, kun staattinen ip piti muuttaa dynaamiseksi. Muuten on kuulemma toiminut "tosi kivasti". En olisi uskonut, totta puhuakseni :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom