otteluklippi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vibrator
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
aidan sanoi:
Eikö tätä taistelua lajien herruudesta ole tarpeeksi jo siinä tosimahtavassa (ja onneksi jo melkein unohdetussa) kung-fu -miehet UFC:ssä tms. ketjussa..

Tästä väännöstä kun ei kuitenkaan tule ns. lasta ei p*skaa.. :zzzz:

Jeps, laittakaas ninjat vielä terävät havainnot tähän, ennen kuin Joni herää ja vääntää tän threadin solmuun.

Joka lajista varmasti löytyy tämä sama asetelma: laji X vs. MMA

Wintikka sanoi:
Tosin MMA:ssa ei kaiketi kukaan pärjää ns. yhdellä lajilla?!

Jos tota Prideä katsotaan niin onhan siellä ainakin Hunt(K1) ja Yoshida(judo) ihan puhtaita one dimensional fightereita.

Eikä tuo Nog:kaan(BJJ) mikään pystyihme ole, vaikka huomattavasti monipuolisempi onkin kuin kumpikaan edellämainituista.

Tää otetaan varmaan nyt sitten provona, mutta mulle tuli tuosta uutisesta ekana mieleen, että paljonkohan korealaiset ovat maksaneet fedorille tuosta lausunnosta?

En vaan tajua miksi se aloittaisi taekwondon treenailun nyt? Ei sillä että kwondossa olisi lajina mitään vikaa.

LoLLukka. (Näin ekaa kertaa ton pätkän vasta nyt)

Voiko jenkit olla noin innoissaan luonnostaan, vai näyttikö muistakin siltä, että tälle luikerolle ois tiputettu urheilujuomaan gemmin pommi?

Voi herran jestas mä sanon tätä ainaista taistelua näistä lajeista....:D :thumbs:

Sen verran tiedän TKD:sta, että olen ottanut leikkimielisen matsin säännöillä, jossa MINÄ lupasin olla lyömättä ja potkimatta ja TKD:tä suomea MM- kisoissa edustanut mies sai vetää mua turpaan tai potkia jos pystyy ( ! ) ennen kuin mä vien sitä mattoon. Siis käytännössä shoottaus-treeni... mutta matossa oltaisiin ns. omilla vahvuuksilla ilman iskujen vaihtoa, eli puhtaasti painien.

Noh...

Pääsin heti viemään sen alas, ei mennyt ku alle 10sek pyörien siinä matolla ympyrää niin mä shoottasin aika läheltä jalkoihin. ( Vaikken tosiaan oo lähelläkää alasvientien tasossa suomen pro miehiä , esim rupponen joka vie sitten jo täysin eri kaliberin miehetkin mattoon... )
Matossa pyörittiin minuutin verran ja sain tosi helpon kuristuksen takaa.

Että näin.

En ota mitään kantaa itse keskusteluun KUN se on taas luokkaa mikä laji on paras siinä ja siinä...

Stemppiä vaan kaikille ninjoille saleilla oikeasti, tää on vaan salilla sattunutta komiikkaa eikä siinä sen kummempaa.

Ketkä eivät asiaa usko, voivat privana jatkaa keskustelua kanssani.

Vai paras laji, vai pitäisikö sanoa tehokkain lähitaistelulaji??

Tietääkö kukaan sellaista lajia kuin Wing Tsu (en ole nimestä aivan varma onko juuri noin)

No, tämän kyseisen lajin mestari, oli ottanut matsin juuri tuon vapaa tappelun maailmanmestarin kanssa. Homma oli mennyt siihen että tämä vapaa tappelija oli juossut kehää ympäri karkuun :D

Kyse ei ole mistään karatesta, vaan enemminkin tappelu -lajista. Kaveri joka asuu saksassa on harrastanut sitä useita vuosia ja on kertonut minulle ja näyttänyt perusasioita. Kyse on siitä että puolustus on samalla hyökkäys ja toisinpäin. Tässä lajissa ei ole mitään varsinaisia kilpailuja, koska liikkeet ja iskut ovat oikeasti jopa kuolettavia ja otteluiden kestot muutamia sekunteja. Tämä on taistelulaji jota Bruce Leekin pääosin sovelsi. Paljoa enempää en siitä tiedä, kuin että se on oikeasti se kovin laji.:david:

trainee4you sanoi:

Tietääkö kukaan sellaista lajia kuin Wing Tsu (en ole nimestä aivan varma onko juuri noin)

No, tämän kyseisen lajin mestari, oli ottanut matsin juuri tuon vapaa tappelun maailmanmestarin kanssa. Homma oli mennyt siihen että tämä vapaa tappelija oli juossut kehää ympäri karkuun :D

Kyse ei ole mistään karatesta, vaan enemminkin tappelu -lajista. Kaveri joka asuu saksassa on harrastanut sitä useita vuosia ja on kertonut minulle ja näyttänyt perusasioita. Kyse on siitä että puolustus on samalla hyökkäys ja toisinpäin. Tässä lajissa ei ole mitään varsinaisia kilpailuja, koska liikkeet ja iskut ovat oikeasti jopa kuolettavia ja otteluiden kestot muutamia sekunteja. Tämä on taistelulaji jota Bruce Leekin pääosin sovelsi. Paljoa enempää en siitä tiedä, kuin että se on oikeasti se kovin laji.:david:

Puhut Jeet kune do:sta. Bruce Lee otti vaikutteita roimasti Wing Tsunista.

Ois hauska nähdä jotain clippiä tosta, kun "vapaa tappelija" juoksee kehässä karkuun. Ainoat Wing Tsun suoritukset kehässä mitä olen nähnyt päättyivät Wing Tsun-mestarin pään pomppimiseen maton ja toisen ottelijan kyynärspään välissä. Aikaa meni noin 30 sekuntia.

Haluaisin nähdä Wing tsun-mestarin harjaa-harjaamassa (pak-sao) 100-kilosta äijää ku se shoottaa jalkoihin.

Vielä tuosta eka clipistä: Johan tuon näki kättelyssä, että taekwondo poika oli kyllä sieltä pöljimmästä päästä. Jo alkulämmittely oli jollain tapaa tragi-koominen juttu. Eikä tuo heitto mitenkään pahalta näyttänyt, pentuna judomatolla tuttua kauraa. Tietenkin jos ei osaa tulla alas niin voi tulla pipi.

kukakohan tää "vapaa tappelun maailmanmestari" oikein on? :D vaikee kuvitella fedorin juoksevan ketään(mitään) karkuun :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo se tosin voi olla tuo Jeet kune do, kaveri puhui myös win tsusta jotain englanniksi niin voi tulla väärinkäsityksiä, joten älkää ottako niin vakavasti. Kuitenkin kun ajattelee että jos ne tosissaan taistelee 100% iskun voimalla, niin vaikka mikä karvanaama korilla on, niin kyllä se putoaa kun kurkunpää on murskana ja silmät puhki... :hyper:

;)

trainee4you sanoi:

Nyt aletaan taas olemaan asian alkulähteillä elikkästä ytimessä...

Voi Karjalan Aunus... Mistä näitä :david: riittää???

Itse olen 6 vuotta tkdtä harrastanut ja voin ton perusteella sanoa että ei varmasti ole ihan sieltä hyödyllisimmästä päästä tositilanteissa. Ottelu sen sijaan on se mikä mua tkdssä viehättää.
Jos tositilannetta varten jotain pitäisi treenata aika tehokas vois olla voimanoston ja painin/judon/krav magan/nyrkkeilyn harrastaja

Väsyttää. Iha sama vaikka ruokkisin trollia.

trainee4you sanoi:

Vapaa tappelu? Mitä se on? Jos tuo kyseinen ottelu on käyty kehässä tai häkissä tai millä "alustalla" vaan sääntöjen sallimissa rajoissa ja tuomarin läsnäollessa niin mun mielestä on kyse ottelusta. Tappelu on sitä jota näkee 04:00 grillijonossa lauantaiaamuna. En tiedä oletko otteluita tai tappeluita ikinä edes nähnyt, mutta kun näet niin luulisin, että huomaat eron.

Oletan nyt et tuolla vapaa tappelulla tarkotetaan vapaaottelua, jossa ei kyllä varsinaista maailmanmestaria ole. Eihän lajissa ole mitään MM kisoja edes.

trainee4you sanoi:
Kyse ei ole mistään karatesta, vaan enemminkin tappelu -lajista.

Eli ne harjottelee tappeleen siellä grillillä. Voin kuvitella kuinka haastavaa on tapella niitä juoppoja vastaan ja sitä hommaa varten kannattaa harjotella. Laskeeko ne recordia itelleen. Niiden sensei/sifu/tähti on varmaan 400-0 recordilla varustettu kuolematon kone, joka on hakannu enemmän kännisiä ku kukaan muu.

trainee4you sanoi:
Tässä lajissa ei ole mitään varsinaisia kilpailuja, koska liikkeet ja iskut ovat oikeasti jopa kuolettavia ja otteluiden kestot muutamia sekunteja. Tämä on taistelulaji jota Bruce Leekin pääosin sovelsi. Paljoa enempää en siitä tiedä, kuin että se on oikeasti se kovin laji.:david:

Miten ne voi harjoitella nuita liikkeitä ja iskujaan jos harjotuskaverit kuolee? Miten osaat soveltaa tekniikkaa tosielämässä jos et ole ikinä tehnyt sitä tosissaan ja täysiä? Eihän tuota lajia voi edes harjoitella.. paitsi joo, onko niiden harjoitusväline 9mm? Se on kyllä kovin laji sitten ikinä ja ymmärrän kyllä ettei kisoja järjestetä.
Mut jos ny ajateltais et niillä on esimerkiksi kuolettavia lyöntejä, niin jos ajattelisin että kuolettava lyönti vois olla kurkkuun kohdistuva, joka ei kyllä välttämättä sekään helpolla tapa ellei jostain puun takaa vedä. Miten nämä supersamurait lyö ja mihin (vaikka siinä ihaillussa katutappelussa, jossa hienomotoriikka on lapsen tasolla ja hyvä jos seinään osuu), että iskusta tulee kuolettava, kun yleensä perustaviskin osaa edes vähän sitä nyrkkiä varoa.

En kyllä keksi miten mikään laji voi olla liian vaarallinen kilpailemiseen ellei siinä sitten vedetä oikealla puukolla keuhkoon tai ammuta päähän.

Kiai.

trainee4you sanoi:
Joo se tosin voi olla tuo Jeet kune do, kaveri puhui myös win tsusta jotain englanniksi niin voi tulla väärinkäsityksiä, joten älkää ottako niin vakavasti. Kuitenkin kun ajattelee että jos ne tosissaan taistelee 100% iskun voimalla, niin vaikka mikä karvanaama korilla on, niin kyllä se putoaa kun kurkunpää on murskana ja silmät puhki... :hyper:
;)

Kovin on taas epämääräistä höpötystä että ei tuosta erkkikään selvää. Jutut on juttuja ja silleen. Haiskahtaa vahvasti trollilta.. mutta mikäpä se siinä, ei tämä niin vakavaa ole.
ps. Muistu mieleen yksi Jet Li:n leffa jossa oli couturet ja muut huiput mukana. Jet totesi että leffassa hän kyllä vetelee pataan.. mutta oikeasti hänestä tulisi pottumuusia. Ja tämän varmaan tajuaa heikkoälyisinkin :D

Olikohan toi super Wing Chun mies Emin Boztepe? Joskus jostain Black beltistä luin, että hänen mukaan oma recordi olis jotain 300-0. Sitten se oli haastanut Ken Shamrocin ja Royce Gracien otteleen sitä vastaan. Tämä siis silloin kun Ken ja Royce oli huipulla. Ken ja Royce suostui otteluun ja Emin vetäytyi koko ideasta. Tästä taisi olla aika paljonkin juttua netissä ja lehdissä. En sitten tiedä mikä on täysin totta.

Myönnetään en tiedä lajeista, otteluista tmv. hevon paskaa :D Ja enkö kirjoittanut että ottako niin vakavasti! No kaveri tosiaan sanoi että treeneissä kyllä käytetään täyttä kontaktia, mutta vain ehkä 10% voimalla ja arkoihin paikkoihin ei isketä. Tosisaan harjoitellessa, eli kun isketään täysiä, käytetään puunukkeja. kaveri näytti mulle clippiä lajista, mutta en nyt muista mistä se löytyy.

HarryG sanoi:
Puhut Jeet kune do:sta. Bruce Lee otti vaikutteita roimasti Wing Tsunista.

Ois hauska nähdä jotain clippiä tosta, kun "vapaa tappelija" juoksee kehässä karkuun. Ainoat Wing Tsun suoritukset kehässä mitä olen nähnyt päättyivät Wing Tsun-mestarin pään pomppimiseen maton ja toisen ottelijan kyynärspään välissä. Aikaa meni noin 30 sekuntia.

Haluaisin nähdä Wing tsun-mestarin harjaa-harjaamassa (pak-sao) 100-kilosta äijää ku se shoottaa jalkoihin.

Tuo JKD, ainakin se tyylisuunta mitä itse treenasin, on melko lähellä MMA:n treenaamista. Erona on se että mattoa on vähemmän, asetekniikoita mukana ja vähemmän fyysistätreeniä esim. kuntopiirejä jne... mutta noista ns. IP-lajeista varmaan paras vaparia ajatellen.

Joo, näytöstää että kyse on ollut tästä Boztepesta. Ihan mielenkiinnolla googletin ja löytyi juttua. Ei mikään turhan vaatimaton kaveri; tuossa lainaus eräältä sivulta:
"Lopuksi siteeraan Emin Boztepe lausumia sanoja, jotka hän sanoi anti-groundfighting seminaarinsa aluksi 2.10.1995:

Anti-groundfighting on ottelun neljännen etäisyyden lajina vähiten tärkeä etäisyys Wing Tsunissa. Käymissäni noin 300 sadassa todellisen elämän ottelussa en koskaan ole joutunut tappelemaan maassa."

Mutta puhuminen on helppoa, tekeminen jo paikoitellen vaikeampaa.

jos palataan taas tredin alkulähteille, niin tuo klippi sai 11 vuotta tkd:tä harrastaneen kaverin erittäin hiljaiseksi, kun oltiin siinä iltaa viettämässä

En pidä taekwondoa ip-lajina, silti tunnustettava katkerana, että 3 vuotta joskus lajin parissa vietin.

Ja sain lopulta tuon harrastaja kaverinkin tunnustamaan (sm.10 joukossa, omassa painoluokassa) että näytöslaji loppujen lopuksi on kyseessä

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom