Ottelijoiden haukkuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

AndyS

Mode
Olisiko mahdollista tehdä mitään tälle ongelmalle joka vaivaa palstaa jatkuvasti? Eli kun kirjoittaja ei pidä toisesta kirjoittajasta, hän ryhtyy haukkumaan tämän fanittamaa ottelijaa alatyylisesti. Yleensä tapana on erityisesti nimitellä ottelijaa pelkuriksi. Tämä siitä huolimatta että kyseessä on ihan maailmanluokan tähti, joka on kohdannut ja voittanut miehiä joiden kanssa haukkuja itse tuskin uskaltaisi edes sparrata.

Mielestäni tämä on sekä erittäin törkeää ja alhaista käytöstä että tekee palstasta täysin lukukelvottoman, kun ottelijoiden ja tapahtumien ketjuissa kinastellaan jostain näihin täysin liittymättömistä ottelijoista.

Olen kirjoitellut suomalaisille kamppailufoorumeille jo noin 15 vuotta enkä ole millään muulla foorumilla nähnyt näin kummallista käytöstä. Se on myös Pakkiksella yleistynyt vasta ihan viime vuosina, joten se ei nähdäkseni ole mikään varsinainen luonnonlaki, jolle ei mitään voisi. Käsittääkseni tätä harrastavien henkilöiden määräkin on kohtuullisen pieni, mutta kun sitä tehdään melkein joka ketjussa.

Tervetuloa internettiin juu, mutta kyllähän tuollainen alatyylinen fighter bashing on pistetty kuriin monilla isoillakin foorumeilla, joten miksi ei myös täällä voisi ottaa vähän tiukempaa moderointilinjaa. Tuollainen paskapuhe lähes aina suistaa myös keskustelun raiteiltaan ja jäljelle jää vaan älyvapaa kinastelu.

Joo, muilla suomalaisilla kamppailufoorumeilla saanut lähinnä tottua siihen kuinka toimitsijoita ja liiton jäseniä haukutaan alimpaan helvettiin.
Kamppailulaji osiossa tuntuu olevan pakkiksella yhdenlainen moderointityhjiö kun pääpaino on kuitenkin noissa keholajeissa ja moderaattoreita vähän suhteessa käyttäjämäärään. On välillä hankala määritellä missä vaiheessa normaali arviointi muuttuu haukkumiseksi mutta eritoten jälkeenpäin itseä oksettaa katsella jotain giffejä ottelijan x naamasta osumahetkellä ja naureskelua perään ala aste tyyliin että "hähhäh tässä pelle saa turpaan". Tuntuu että monelle täällä on pienempi ilo nähdä oman suosikkinsa voittavan kun päästä mässäilemään vastustajan häviöllä. Tästä vaan jotenkin niin paistaa se ettei itse olla siellä nuoratussa neliössä peruskurssin jälkeen pyöritty.

Olisiko mahdollista tehdä mitään tälle ongelmalle joka vaivaa palstaa jatkuvasti? Eli kun kirjoittaja ei pidä toisesta kirjoittajasta, hän ryhtyy haukkumaan tämän fanittamaa ottelijaa alatyylisesti. Yleensä tapana on erityisesti nimitellä ottelijaa pelkuriksi. Tämä siitä huolimatta että kyseessä on ihan maailmanluokan tähti, joka on kohdannut ja voittanut miehiä joiden kanssa haukkuja itse tuskin uskaltaisi edes sparrata.

Mielestäni tämä on sekä erittäin törkeää ja alhaista käytöstä että tekee palstasta täysin lukukelvottoman, kun ottelijoiden ja tapahtumien ketjuissa kinastellaan jostain näihin täysin liittymättömistä ottelijoista.

Niin tai kun joku kamppailulajeja harrastamaton tai pelkkä harrastaja sanoo eriävän mielipiteen niin tietyillä henkilöillä on tapana vastata tähän, "Oletko itse kilpaillut?", "Voidaan sparrata", "Olet itse..." ja "Et uskalla".

Tämä tapa on myös pesiytynyt kamppailu-keskusteluihin. En muista kovin monesti jääkiekossa tai jalkapallo keskusteluissa tämmösiä nähneeni.

Kamppailulajit ovat edelleen vielä niin uusi laji foorumikeskusteluissa, että mielipiteitä asioista on todella paljon ja nämä monesti näyttävät kokeneemman henkilön silmään tyhmyydeltä tai suoraan vähättelyltä. En väitä ettei jotkut tee tätä ihan trollauksen vuoksi.

Varsinkin täällä pakkotoistolla tämä näkyy, koska kirjoittajat ovat monesti keholajien edustajia. Mielestäni tällä osioilla voitaisiin ottaa tiukempi linja jäähyjen kanssa.

Just saying.

Terveisin entinen vapaaottelun harrastaja

Mikäänhän ei estä ketä tahansa kirjoittamasta milloin tahansa tänne Pakkiksen kamppailuforumille mielenkiintoista sisältöä. On huono tekosyy vedota siihen, että "muut" pilaavat forumin. Tämä ei ole laadultaan heikko forumi sen takia, että täällä on intohimoisia hc-faneja riittelemässä, vaan sen takia, että juuri kenelläkään täällä ei ole koskaan mitään kiinnostavaa ja asiantuntevaa sanottavaa (UFC) otteluihin tai ottelijoihin liittyen. Niiden vuosien aikana, kun olen itse täällä kirjoitellut en muista ainuttakaan postaajaa täältä, jolla olisi ollut jotain kiinnostavaa sanottavaa vaikka vapaaottelun pystyotteluun liittyen. Kukaan ei ymmärrä hevon vittuakaan täällä mistä puhuu, enkä esim.Andy usko, että ymmärrät sinäkään, koska se olisi varmaan muuten tullut jo esiin tässä näiden vuosien aikana. Ei sillä, etteikö sinulla muuten olisi paljonkin kiinnostavaa asiantuntemusta lähinnä Suomen vapaaotteluskeneen liittyen.

On paljon helpompaa lukea esim.ne kiinnostavat tekniikka- artikkelit ulkomaisilta saiteilta ja keskittyä täällä siihen mikä nyt vain kuuluu normaalina osana intohimoiseen fanikulttuuriin lähes kaikissa urheilulajeissa. En näe asiassa isoa ongelmaa.

Mikäänhän ei estä ketä tahansa kirjoittamasta milloin tahansa tänne Pakkiksen kamppailuforumille mielenkiintoista sisältöä. On huono tekosyy vedota siihen, että "muut" pilaavat forumin. Tämä ei ole laadultaan heikko forumi sen takia, että täällä on intohimoisia hc-faneja riittelemässä, vaan sen takia, että juuri kenelläkään täällä ei ole koskaan mitään kiinnostavaa ja asiantuntevaa sanottavaa (UFC) otteluihin tai ottelijoihin liittyen. Niiden vuosien aikana, kun olen itse täällä kirjoitellut en muista ainuttakaan postaajaa täältä, jolla olisi ollut jotain kiinnostavaa sanottavaa vaikka vapaaottelun pystyotteluun liittyen.
Toki toivoisi että täällä näkisi enemmän vähän syvempää analyysiä ottelijoista ja vaikkapa siitä pystyottelusta.
Se on kuitenkin aivan sama kuinka paljon fiksua postattavaakin olisi jos jokainen ketju hukkuu hetkessä juupas eipäs tyyliseen väittelyyn ja toisen ottelijan haukkumiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse lopetin tänne kamppailulajiosioon jo vuosia sitten kirjoittamisen, sellaisia idiootteja oli ihan täysi. Jos sano jotain mitä olin kokenut maailmalla niin osa porukasta otti nokkiin vitusti ja rupesi haukkumaan. Se oli vielä koomista osalla oli kokemusta yhdestä lajista tyyliin alkeiskurssi tai jopa vuosi tai kaksi harjoittelua ja oli niin besserwisseriä. Oisin jonkin verran voinut jopa neuvoa noita sopparikuvioita maailmalla ja joitakin camppeja ja managereja, mutta jatkuvan vittuilun ja muun lässytyksen takia ei jaksa kirjoitella. Jos olisi rajoitus että pitänyt kilpaa treenata vaikka viisi vuotta tai aktiivisesti kymmenen vuotta niin taso olisi paljon parempi ja keskustelu parempaa. En aio vastata kenenkään kysymyksiin tai jos joku alkaa vittuilemaan niin en jaksa vastata siihenkään enää, teen tätä myös muissakin osioissa, ei jaksa käyttää omaa vapaa-aikaa jonkun kanssa turhaan riitelyyn.

Toki ymmärrän että saatan vaikuttaa elitistiseltä. Minun on kieltämättä vaikea käsittää sitä että joku täysin treenaamaton tyyppi alkaa vängätä kanssani siitä miten kannattaisi harjoitella tai tehdä jotain tekniikoita, jos omaa kokemusta ei ole yhtään ja näkemykset perustuvat siihen mitä on luettu Sherdogista tai kuultu UFC:n selostuksista. Toki tuolla bodauspuolellakin jotkut harrastelijanostajat kertoilevat Marko Savolaiselle kuinka tämä valmentaa kehonrakennusta väärin. :D Itselleni ei tulisi mieleen alkaa väittelemään jonkun BJJ:n mustan vyön kaverin kanssa siitä miten kimura kannattaa tehdä. Tai ainakin se sävy olisi sellainen että "Kuulin että XX opettaa kimuran näin, mitä mieltä olet siitä?"

Minusta on myös kummallista se että jotkut tulevat kertomaan minulle kuinka paska ottelija olen mutteivät sitten uskalla tulla esittelemään omia taitojaan. Tämä kai pitäisi olla ihan perusasia että tehdään itse paremmin jos suoraan haukutaan toista. Jos olet itse erikoistunut tuunaamaan autoja ja joku kertoo sinun olevan siinä ihan paska niin kai silloinkin pyytäisit tätä esittelemään millaisia autoja hän itse pystyy tuunaamaan? Miltä vaikuttaisi tyyppi joka sanoo kokenutta autontuunaajaa surkeaksi muttei itse osaa asentaa autoon edes lisävaloja?

Oli miten oli niin tällaiset väittelyt ovat Pakkisella suhteellisen pienessä roolissa verrattuna tuohon aloitusviestissä mainitsemaani ongelmaan jota on varmasti tuhansien viestien verran. Kyse ei edes ole siitä että joku inhoaisi tiettyä ottelijaa tai pitäisi tätä huonona ja siksi haukkuisi. Tämäkin menisi vielä urheilufanien yleisen käytöksen piikkiin vaikkei varsinaisesti hyvää käytöstä olekaan. Mutta kun syy on siinä että ottelija itse on henkilölle yleensä melko yhdentekevä ja tätä haukutaan vain jotta saadaan ärsytettyä toista kirjoittajaa, jonka tiedetään fanittavan ko. ottelijaa. Tämä on se mikä pitäisi ehdottomasti saada pois.

Huippu-urheilu oli se sitten jalkapalloa, jääkiekkoa, vapaaottelua tai vaikkapa sulkapalloa herättää aina vahvoja tunteita niin positiivisia kuin negatiivisia. Ala-arvoisilla kommenteilla pyritäänkin juuri purkamaan sitä vitutusta mitä joku aiheuttaa itsessään ja myös usein pääsemään vastustajan kannattajan ihon alle. Itsekkin aika keskivertoisena lihapäänä joskus syyllistyn tähän. Jos sitten pelkästään haluaa ruveta rauhassa analysoimaan teknisiä aspekteja niin saa kyllä sulkeutua aika pieneen piiriin. Omasta mielestä ainakin (kun ei puhuta pakkomielteisestä trollaamisesta) niin rumemmatkin kommentit tuovat viihdearvoa ja usein herättävät vähän sitä vastapuoltakin. :)

Niiden vuosien aikana, kun olen itse täällä kirjoitellut en muista ainuttakaan postaajaa täältä, jolla olisi ollut jotain kiinnostavaa sanottavaa vaikka vapaaottelun pystyotteluun liittyen. Kukaan ei ymmärrä hevon vittuakaan täällä mistä puhuu, enkä esim.Andy usko, että ymmärrät sinäkään
.
Ei itseä noin yleisesti täällä kamppailu osiossa haittaa mitenkään vaikka iso osa kirjoittelijoista ei omaa kummoista kisataustaa, muttakun mennään tällaisiin henkilökohtaisuuksiin ja yleisesti muiden kirjoittelijoiden tietämyksen arvosteluun. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla onko Mauler>Bonesilla itsellään minkälaista taustaa kamppailu-urheilun parissa kun ymmärrys on kerran muita syvempi, vai oletko vain lueskellut artikkeileita ja analyysejä internetistä ja nyt olet pystyottelun teknisessä tietämyksessä suorittanut sherdogin mustan vyön?

Mikäänhän ei estä ketä tahansa kirjoittamasta milloin tahansa tänne Pakkiksen kamppailuforumille mielenkiintoista sisältöä. On huono tekosyy vedota siihen, että "muut" pilaavat forumin. Tämä ei ole laadultaan heikko forumi sen takia, että täällä on intohimoisia hc-faneja riittelemässä, vaan sen takia, että juuri kenelläkään täällä ei ole koskaan mitään kiinnostavaa ja asiantuntevaa sanottavaa (UFC) otteluihin tai ottelijoihin liittyen. Niiden vuosien aikana, kun olen itse täällä kirjoitellut en muista ainuttakaan postaajaa täältä, jolla olisi ollut jotain kiinnostavaa sanottavaa vaikka vapaaottelun pystyotteluun liittyen. Kukaan ei ymmärrä hevon vittuakaan täällä mistä puhuu, enkä esim.Andy usko, että ymmärrät sinäkään, koska se olisi varmaan muuten tullut jo esiin tässä näiden vuosien aikana. Ei sillä, etteikö sinulla muuten olisi paljonkin kiinnostavaa asiantuntemusta lähinnä Suomen vapaaotteluskeneen liittyen.

On paljon helpompaa lukea esim.ne kiinnostavat tekniikka- artikkelit ulkomaisilta saiteilta ja keskittyä täällä siihen mikä nyt vain kuuluu normaalina osana intohimoiseen fanikulttuuriin lähes kaikissa urheilulajeissa. En näe asiassa isoa ongelmaa.
Ne jotka tietää hevon vittua asioista,ei pyöri pakkiksella.

Toki ymmärrän että saatan vaikuttaa elitistiseltä. Minun on kieltämättä vaikea käsittää sitä että joku täysin treenaamaton tyyppi alkaa vängätä kanssani siitä miten kannattaisi harjoitella tai tehdä jotain tekniikoita, jos omaa kokemusta ei ole yhtään ja näkemykset perustuvat siihen mitä on luettu Sherdogista tai kuultu UFC:n selostuksista. Toki tuolla bodauspuolellakin jotkut harrastelijanostajat kertoilevat Marko Savolaiselle kuinka tämä valmentaa kehonrakennusta väärin. :D Itselleni ei tulisi mieleen alkaa väittelemään jonkun BJJ:n mustan vyön kaverin kanssa siitä miten kimura kannattaa tehdä. Tai ainakin se sävy olisi sellainen että "Kuulin että XX opettaa kimuran näin, mitä mieltä olet siitä?"

Minusta on myös kummallista se että jotkut tulevat kertomaan minulle kuinka paska ottelija olen mutteivät sitten uskalla tulla esittelemään omia taitojaan. Tämä kai pitäisi olla ihan perusasia että tehdään itse paremmin jos suoraan haukutaan toista. Jos olet itse erikoistunut tuunaamaan autoja ja joku kertoo sinun olevan siinä ihan paska niin kai silloinkin pyytäisit tätä esittelemään millaisia autoja hän itse pystyy tuunaamaan? Miltä vaikuttaisi tyyppi joka sanoo kokenutta autontuunaajaa surkeaksi muttei itse osaa asentaa autoon edes lisävaloja?

Kyllä minä katson kavereitten kanssa esimerkiksi jääkiekkoa ja futista ja huudellaan siinä samalla että olipa paska syöttö/laukaisu. Manaillaan kun joku tunaroi, eikä kukaan rupea näistä sanomaan että teeppä ite paremmin. Voin kuunnella jonkun kitaransoittoa/laulua ja sanoa että ompa paska soittaja/laulaja vaikka en osaa soittaa, enkä todellakaan laulaa (edes ukkon nooaa) Minkä takia kamppailulajeissa pitäisi sitten olla itse niin hyvä että saa edes kommentoida? Jos joku sanoo sinulle esim että sinulla on vaikka paska etupotku, niin minkä takia sen toisen pitäisi tulla näyttämään oma etupotku sulle, että sillä arvioilla olisi mitään väliä? (ymmärrän kyllä jos sua ei kiinnosta kuunnella tai ottaa sitä vakavasti mutta se on taas asia erikseen)
Saako Cus D'Amato kommentoida Mike Tysonin tekniikkaa vaikka Tyson on varmasti parempi nyrkkeilemään?
Saako Alex Ferguson kommentoida David Beckhamin keskityksiä?
Saako Scotty Bowman kommentoida Mario Lemiuxin peliä?

Onhan se typerä lähteä haukkumaan toisia näin netissä, mutta koska kaiken voi tehdä anonyymisti niin tämä on helppo paikka purkaa paineita ja vittuilla ihmisille.

Viimeksi muokattu:
Kieltämättä tuo tarkoituksella toisesta ottelijasta (etenkin GOAT-statukseen viitattavissa) kirjoittelusta ärsyttääkseen toista foorumikäyttäjää on melko lapsellista touhua. Koska moderaattorit tuskin täällä saavat palkkaa ja tekevät hommaa hyvää hyvyyttään, ei niitä lie tulossa kamppailupuolellekaan lisää, helpoin tie keskustelun tason parantamiseen on ignorata toinen käyttäjä (jos foorumi tukee moista?) teknisesti tai henkisesti. Ei se oma mielipide siitä omasta fanitettavasta mihinkään muutu vaikka näin tekisikin. Tietysti on hankalaa kun näitä tiettyjen henkilöiden välisiä kiistoja on käyty jo vuosia, niin katkeroituminen/ärsyyntyminen/vittuuntuminen/puhdas suunsoiton halu ei taida antaa periksi tähän, mutta mikäli edes pari tekisi näin niin foorumi puhdistuisi huomattavasti. Itseäni tämä ei sen kummemmin häiritse, koska harvemmin jaksan avata mitään Mauler/Feukka/Silva/GOAT/younameit-ketjuja, ja silloinkin kun avaan, ja selatessani näen tiettyjen nimimerkkien postauksia, ohitan ne yleensä lukematta. Pointti tässä kuitenkin on se, että nykyään kun proxyn saa käyttöön napinpainalluksella, ei bannit vaikuta oikein näiden konfliktia hakevien kirjoittajien kirjoitteluun kuten ollaan jo aiemmin nähty, vaan heidän täytyy se itse lopettaa tai muokata käytöstään.

Mitä syvällisempiin analyyseihin tulee, mielestäni on mukava lukea silloin tällöin promoottoripuolelta tulevia mielipiteitä ja draamoja, koska itselläni ei ole kovinkaan paljoa tietoa niistä. Myöskin esimerkiksi AndyS:n ja mskomun (ja muutaman muunkin) analyysit ovat olleet minusta pitkälti objektiivisia ja tuoneet itselleni paljon uutta tietoa ja näkökulmia asioihin. Tämä foorumi on vielä imho siistimpi muutamaa ketjua lukuunottamatta verrattuna pariin suurimpaan vaparifoorumiin, joista sitä objektiivista analyysiä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa sieltä paskan seasta.

Itse en ole harrastanut sekuntiakaan mitään kamppailulajeja, mutta seuraan niitä silti suurella mielenkiinnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom