- Liittynyt
- 20.5.2003
- Viestejä
- 4 067
Tosiaan kannattaa ottaa huomioon, että loistoluokan autot ovat yleensä tehty *hieman* paremmin kuin joku peruspaska kauppakassi. Vanhat 80-luvun S-Mersut V8 koneilla kestivät ihan hyvin puoli miljoonaa kilometriä ja enemmänkin, mikäli huollot enimmäkseen suoritettiin. Saati sitten modernit moottorit nykyajan voiteluaineilla! 160 tkm ei ole paljon mitään ison Audin mittarissa, mikäli huollot on tehty asiallisesti. Enemmänkin minua huolestuttaisi verhoilun kunto ja varauksella ruoste...
Suurin syy sille, miksi hakisin Saksasta itselleni kalliin auton on se, että sieltä todennäköisesti saan paremmin varustellun ja hieman vähemmän (ja paremmissa olosuhteissa!) ajetun auton. Hintaeroa ei välttämättä niin hirveästi kerry prosenteissa. Mutta haluatko sen DVD-navigaattorin, nahkasisustuksen, hifi-äänisysteemin sun muut herkut ikäänkuin "kaupan päälle"?
Ja minkä auton saa uutena 37000 €:llä Suomesta? Mieleen tulee lähinnä proletaarien vehkeet Passat 2 litran 4-sylinterisellä nuhapumpulla + Siperia-Line varustus, tai Volvo S60 karvalakkimalli, ja sitten tietysti japanilaisia perusperusperus autoja, joita 95% kansasta omistaa. Ymmärrän hyvin niitä, joita kiehtoo ajella ylemmän luokan autolla, vaikka sitten vähän vanhemmallakin. Siinä on jotain hohtoa...Vaikkei se todellakaan järkevää ole, mikäli autoilu merkitsee itselle pelkästään A -> B siirtymiä.
Eri ihmisiä ohjaavat eri arvot ja eri motiivit. Toiset ajavat Ferrareilla, toiset Taunuksilla.
Edit: Tärppikysymys vielä kansalle: Jos tililläsi olisi niin paljon rahaa, ettei sinua edes kiinnosta paljon bensan hinta on, etkö ajelisi mieluummin 340 heppaisella autoteknologian huippusaavutuksella kuin vaatimattomammalla kulkupelillä? Rehellisesti...
Suurin syy sille, miksi hakisin Saksasta itselleni kalliin auton on se, että sieltä todennäköisesti saan paremmin varustellun ja hieman vähemmän (ja paremmissa olosuhteissa!) ajetun auton. Hintaeroa ei välttämättä niin hirveästi kerry prosenteissa. Mutta haluatko sen DVD-navigaattorin, nahkasisustuksen, hifi-äänisysteemin sun muut herkut ikäänkuin "kaupan päälle"?
Ja minkä auton saa uutena 37000 €:llä Suomesta? Mieleen tulee lähinnä proletaarien vehkeet Passat 2 litran 4-sylinterisellä nuhapumpulla + Siperia-Line varustus, tai Volvo S60 karvalakkimalli, ja sitten tietysti japanilaisia perusperusperus autoja, joita 95% kansasta omistaa. Ymmärrän hyvin niitä, joita kiehtoo ajella ylemmän luokan autolla, vaikka sitten vähän vanhemmallakin. Siinä on jotain hohtoa...Vaikkei se todellakaan järkevää ole, mikäli autoilu merkitsee itselle pelkästään A -> B siirtymiä.
Eri ihmisiä ohjaavat eri arvot ja eri motiivit. Toiset ajavat Ferrareilla, toiset Taunuksilla.
Edit: Tärppikysymys vielä kansalle: Jos tililläsi olisi niin paljon rahaa, ettei sinua edes kiinnosta paljon bensan hinta on, etkö ajelisi mieluummin 340 heppaisella autoteknologian huippusaavutuksella kuin vaatimattomammalla kulkupelillä? Rehellisesti...