Ostossa Audi S6

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosiaan kannattaa ottaa huomioon, että loistoluokan autot ovat yleensä tehty *hieman* paremmin kuin joku peruspaska kauppakassi. Vanhat 80-luvun S-Mersut V8 koneilla kestivät ihan hyvin puoli miljoonaa kilometriä ja enemmänkin, mikäli huollot enimmäkseen suoritettiin. Saati sitten modernit moottorit nykyajan voiteluaineilla! 160 tkm ei ole paljon mitään ison Audin mittarissa, mikäli huollot on tehty asiallisesti. Enemmänkin minua huolestuttaisi verhoilun kunto ja varauksella ruoste...

Suurin syy sille, miksi hakisin Saksasta itselleni kalliin auton on se, että sieltä todennäköisesti saan paremmin varustellun ja hieman vähemmän (ja paremmissa olosuhteissa!) ajetun auton. Hintaeroa ei välttämättä niin hirveästi kerry prosenteissa. Mutta haluatko sen DVD-navigaattorin, nahkasisustuksen, hifi-äänisysteemin sun muut herkut ikäänkuin "kaupan päälle"?

Ja minkä auton saa uutena 37000 €:llä Suomesta? Mieleen tulee lähinnä proletaarien vehkeet Passat 2 litran 4-sylinterisellä nuhapumpulla + Siperia-Line varustus, tai Volvo S60 karvalakkimalli, ja sitten tietysti japanilaisia perusperusperus autoja, joita 95% kansasta omistaa. Ymmärrän hyvin niitä, joita kiehtoo ajella ylemmän luokan autolla, vaikka sitten vähän vanhemmallakin. Siinä on jotain hohtoa...Vaikkei se todellakaan järkevää ole, mikäli autoilu merkitsee itselle pelkästään A -> B siirtymiä.

Eri ihmisiä ohjaavat eri arvot ja eri motiivit. Toiset ajavat Ferrareilla, toiset Taunuksilla.

Edit: Tärppikysymys vielä kansalle: Jos tililläsi olisi niin paljon rahaa, ettei sinua edes kiinnosta paljon bensan hinta on, etkö ajelisi mieluummin 340 heppaisella autoteknologian huippusaavutuksella kuin vaatimattomammalla kulkupelillä? Rehellisesti...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mike sanoi:
"Hei tässä mun vm. 85 bemarissa on tuunattuna 450 pollea, siksi tän hinta on niin korkea". Totta vitussa ne kilometrit ja ikä on ERITTÄIN suuri vaikuttaja hintaan.
Voitko selventää millä logiikalla jotku 21 vuotta vanhat tuunatut bemarit liittyvät tähän tapaukseen? Aika mielenkiintoinen tuio sun tapa ohittaa auton hinnasta puhuttaessa kokonaan se itse auto. Ainoastaan olet ottanut kantaa ikään ja kilometreihin. Onhan päivän selvää, että ensimmäinen asia auton arvosta puhuttaessa on se auton merkki ja malli. Kaikki autot eivät edes tiputa arvoaan, joidenkin arvo jopa nousee heti ostn jälkeen.

Nythän on kyse autosta, joka on ollut uutena varsin hintava. Tuo kyseinen Audi olisi Suomessa varmasti maksanut reilusti päälle sata tonnia. Todennäköisesti lähempänä 150 kuin 100 tuhatta. Jos hinta on nyt enää jotain kolmasosan ja neljäosan väliltä, niin onko se sitten jotenkin älyttömän paljon? Kerroppa samalla mikä olisi tuolle Audille "oikea" hinta ja miksi ihmeessä vertaat sitä johonkin Focukseen? Tuo Ford on ollut uutenakin ainakin puolta halvempi, varsin helppo uskoa että se on halvempi myös käytettynä.
 
quaz sanoi:
Lähinnä se turbo, +300hp, neliveto ja ajettavuus on se mikä siitä tekee sen LOL-tekijän. S6 on jo lähes urheiluauto, joku A4 1.8 vaparilla ja etuvedolla pelkkä ihmiskuljetin.

ok, se on tietenkin ihan siitä kiinni mihin haluaa rahansa käyttää. Mikä mä oon sanomaan kannattaako tehoista maksaa tuplahintaa "ihmiskuljettimeen" verrattuna.
Ps. mitä kalliimpa auto sitä enemmän vituttaa kun joku parkkipaikalla siihen kolaroi. Itellä ei ehtinyt olla uus auto ku alle viikon ni joku oli jo pistäny siitä lasin paskaks ja takapuskurin pikkasen irti. Vittu ku vituttaa:curs:
 
Mun mielest toi hinta on aika normaali tost autost. Silloin kun tuota on viimeksi myyty uutena on sen hinta ollut 110K€ + varusteet. Jos lompakko kestää niin ei muuta kuin kattelemaan ja koeajamaan. Kalliin auton hankintahan onnistuu kaikilta nykyään, mutta yleensä se homma kaatuu siihen ylläpitoon.
 
Itse omistan -95 A8:in 4.2:lla padalla,ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen.
Niinkuin jo tuossa aiemin joku sanoi,niin moottori kyllä kestää melkein mitä tahansa,mutta automaateissa onkin sitten ollut enemmän ongelmia.Tosin niiltakin yleensä vältyy,tekemällä huollot ajallaan.Ja vaikka vaihteistoöljyn vaihto ei huolto ohjelmaan kuulukkaan,niin silti kannattaa käydä ensimmäisenä vaihtamassa ~400e.
Huollot ovat todella kalliita,mutta niin on autokin;)
Tuo V8 on ehkä sikäli huono kone,että virittäminen on melko hintavaa:wall:

PS:ja quattro audista,mikään raha ei ole liikaa:love:
 
Tuodaan nyt tähän hieman huonompaakin kokemusta audeista.

Totta on, että quattro-teknologia on edelleen ylivoimaista nelivedon saralla. Audi on myös ehkä parhaiten arvonsa pitävä auto yleisesti tällä hetkellä. Ajettavuus on erinomaista ja turbot ja pannut toimivia.

Yhtä totta on, että vittuuntuneena uutena ostetun Audin jatkuviin vikoihin nimenomaan turbot ja quattrot + sähköt, tilasin juuri itselleni uuden auton. Japanialaisen.

Edit: Rivien välistä. Ennen ostopäätöstäsi tutustu huolto- ja korjaushistoriaan niin tiukalla pieteetillä, että ei jää yksikään kivi kääntämättä.
 
kodari76 sanoi:
Juu no katos kun tämmöiset forumit ovat mielipiteitä varten, niin miksi en kertoisi.
...
Tietenkin jos tuntuu siltä ettei 299hp 4.2 biturbo A6 riitä arkiajossa mihinkään, niin toki kannattaa pistää lisää hintaa tiskiin että saa ne tarpeelliset 340hp.

Mun mielipide on, että 299hp Audi A6 4.2 litran koneella on vapaastihengittävä, ja biturbo on tuo 340 pollea.
tai RS6:n tapauksessa 450.
 
NHB sanoi:
Voitko selventää millä logiikalla jotku 21 vuotta vanhat tuunatut bemarit liittyvät tähän tapaukseen? Aika mielenkiintoinen tuio sun tapa ohittaa auton hinnasta puhuttaessa kokonaan se itse auto. Ainoastaan olet ottanut kantaa ikään ja kilometreihin. Onhan päivän selvää, että ensimmäinen asia auton arvosta puhuttaessa on se auton merkki ja malli. Kaikki autot eivät edes tiputa arvoaan, joidenkin arvo jopa nousee heti ostn jälkeen.

Nythän on kyse autosta, joka on ollut uutena varsin hintava. Tuo kyseinen Audi olisi Suomessa varmasti maksanut reilusti päälle sata tonnia. Todennäköisesti lähempänä 150 kuin 100 tuhatta. Jos hinta on nyt enää jotain kolmasosan ja neljäosan väliltä, niin onko se sitten jotenkin älyttömän paljon? Kerroppa samalla mikä olisi tuolle Audille "oikea" hinta ja miksi ihmeessä vertaat sitä johonkin Focukseen? Tuo Ford on ollut uutenakin ainakin puolta halvempi, varsin helppo uskoa että se on halvempi myös käytettynä.
No koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että tulee kalliiksi kun tuo auto hyvin hyvin pian alkaa hajoilemaan. Tuolla on ikää ja kilometrejä just ilkeesti, eli ostaako vaiko ei osta. Ja tuo että joku auto nostaa hintaansa kun sen kannat ulos kaupasta on kyllä höpön löpöä. Sä kannat ulos auton kaupasta, niin se on pihassa jo 10 tonnia menettänyt hintaa. Tuo on vittu Audi, ei mikään osake.
 
Tuo on jo auto, ja jos olet autoa ostamassa, etkä pelkkää kehonsiirtovälinettä, niin erittäin hyvä vaihtoehto.
Jos alat pelätä huoltokustannuksia, niitähän todennäköisesti tulee jarrujen yms. kulutusosan kohdalta, kuten kaikissa autoissa, niin älä mene edes koeajamaan. Jos rahaa on tuon verran, niin koeajon jälkeen on sen verran hyvä fiilis että ladot euroja tiskiin huomaamattasi.

Tekniikaltaanhan tuo on lähes pomminvarma peli, voimansiirto on käytännössä ikuinen. Tiptroniciin kyllä kannattaa öljyt vaihtaa, vaikka muistelisin että tehtaan mukaan ei tarvitse.

Muista, että se S siinä A:n tilalla tulee pitämään auton hieman halutumpana tulevaisuudessakin.

Neliveto, voima, laatu ja mukavuus. Audit on yleensäkin rakennettu sen verran laadukkaasti etteivät ala nitisemään joka kohdasta, kuten monet pikkukikottimet.

Itse olen omistanut 3 kpl:tta nelivetoaudeja, vanhoja toki, mutta nyt en voisi enää siirtyä takaisin vajaavetoiseen. Tuota nelivedon ylivoimaa ei voi kyllä tarpeeksi kehua, jos ajelet muulloinkin kuin kesäkeleillä.

Ainoa ongelma tuossa autossa on, että koneesta lisätehojen onkiminen on niin kallista, ettei siinä ole mitään järkeä. Ja todennäköisesti olet automiehiä, kun edes katselet moista autoa, niin se teho loppuu yllättävän nopeasti kesken. Tällöin joku turbokoneinen vehje olisi poikaa.

Ja muista, että käteiskaupalla tarjoat sitten törkeän paljon alle pyyntihinnan. Kyllä siellä ilmaa on kuten aina liikkeen hinnoissa.

Joku näemmä kommentoi mahdollisesta ruosteesta, no sitä et kyllä tuosta pelistä tule löytämään. Verhoilut on myös sen verran laadukasta tavaraa, että todennäköisesti tuo 160 tonnia ei näy missään. Olettaen tietysti, että kilsat pitävät paikkansa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minusta tuo on hieno peli. Hinta voi hyvinkin reippaalla
käteistarjouksella pudota _paljon_.
Kokemusta ei ole muuta kuin pikatyypit ja jokusen
kerran on tullut eri maiden moottoriteillä takavaloja
katseltua.

Sarjassa Esson baarissa kuultua:
- laatikko-ongelmia automaatissa, nirso öljyistään
- manussa vakiokytkin ei kestä, helppo uppgradeta
- koneissa voi olla ominaisuutena kova öljynkulutus, kannattaa seurata
- kallis huoltaa, joku Audi-mies sanoikin: 'joka mies S:n ostaa, mutta
rahamies sen myös huollattaa' tjmsp.

Lisäksi muistelisin, että V8 mallissa nuo kiukaat eivät kovin pitkäikäisiä
olleet, voi olla että muistan höpöjä. Myöskään en tiedä kuinka paljon
samaa tekniikkaa tuossa S6:n padassa on.

Samalla rahalla toki saa paljon muutakin kivaa ja nopeaa, mutta
jos Audin haluaa voi varmasti valita huonomminkin

-Franco
 
cisco sanoi:
No jo on kallis fordin kottero :eek:

Ford vs Audi, ei tartte paljon miettiä vaikka tolla Audilla oli se 130tkm enemmän mittarissa.
vapaudenpatsas sanoi:
Ei nyt viedä maku kinailuksi tätä threadia , mutta miten voit tuoda vertailtavaksi S6 AUDIN VS FORD FOCUS?
Mitä noissa autoissa on millään tasolla mitään samaa?
Ette vissiin pahemmin tunne autoja? Tuo on Ford Focus RS, ei mikään perus 1.6 litrainen. Noissa autoissa on sitä samaa, että niitä molempia voisi pitää sportteina. Audi S6 menee sataseen 6.8 sekunnissa, Focus RS 6.7 sekunnissa.

Ihan hieno tuo audi mutta varaosat ja vakuutuksen on varmasti ihan helkkarin kalliita.
 
Snoopie sanoi:
Ette vissiin pahemmin tunne autoja? Tuo on Ford Focus RS, ei mikään perus 1.6 litrainen. Noissa autoissa on sitä samaa, että niitä molempia voisi pitää sportteina. Audi S6 menee sataseen 6.8 sekunnissa, Focus RS 6.7 sekunnissa.
Luuletko tosiaan että ihan jokainen ei tietäisi mikä tuo Ford on? Sanoppa mitä muuta samaa, kuin 0-100 kiihdytykseen kuluva aika noissa on? Mieti oikein tarkkaan niin varmasti sinäkin ymmärrät sen, että nuo ovat täysin erillaisia autoja.
 
Mike sanoi:
No koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että tulee kalliiksi kun tuo auto hyvin hyvin pian alkaa hajoilemaan. Tuolla on ikää ja kilometrejä just ilkeesti, eli ostaako vaiko ei osta. Ja tuo että joku auto nostaa hintaansa kun sen kannat ulos kaupasta on kyllä höpön löpöä. Sä kannat ulos auton kaupasta, niin se on pihassa jo 10 tonnia menettänyt hintaa. Tuo on vittu Audi, ei mikään osake.
Taas ohitit näppärästi tuon kilometreihin ja ikään perustuvan hinnoittelusi perustelun. Monille on vain tuon luokan autoon käsiksi pääsemiseen ainoa keino ostaa se käytettynä. Kai nyt jokainen ymmärtää sen, että tuollainen auto tulee kalliimmaksi huoltaa kuin joku uudempi ja yksinkertaisempi halppisauto. Mutta aina pitäisi muistaa se, että tuo auto voi tarjota sille rahalla silti paremmin vastinetta ominaisuuksien muodossa. Sun jutut on taas tuota "tossanilla pisimmälle" -linjaa. Mistäs kristallipallosta muuten katoit tuon hajoilemisen alkamisen?

Monikin auto on nostanut arvoaan heti kaupasta ulos ajettaessa. Tämä on mahdollista silloin, kun auton kysyntä ylittää tarjonnan riittävän suuresti. Tokihan tuo harvinaista on, mutta niin on kyllä tuo sun mainitsema kymppitonnin suuruinen arvonalennuskin. Ei tule toteutumaan ihan halvoissa autoissa sekään.
 
Monikin auto on nostanut arvoaan heti kaupasta ulos ajettaessa. Tämä on mahdollista silloin, kun auton kysyntä ylittää tarjonnan riittävän suuresti. Tokihan tuo harvinaista on, mutta niin on kyllä tuo sun mainitsema kymppitonnin suuruinen arvonalennuskin. Ei tule toteutumaan ihan halvoissa autoissa sekään.

Mainitsisitko muutaman auton jonka nyt voit mennä tilaamaan kaupasta ja heti kun olet ajanut sen ulos liikkeestä niin joku tarjoaa sinulle siitä enemmän rahaa kuin itse ostaessasi? Itse en keksi yhtään, en ladaa enkä ferraria. Tottakai noita "superautoja" löytyy mutta kenelläkään normi kansalaisella ei sellaiseen ole mahdollisuuksia, ei uutena eikä käytettynä.

Auto on melkein maailman tyhmin ostos, hinta putoaa heti kun sen ajaa liikkeestä ulos, vähintäänkin sen 10%. Mitään rahaa se ei tuo, kuluttaa ja myydessä jää (yleensä) tappiolle. Mutta kukin maksaa mistä tahtoo..
 
Snoopie sanoi:
Ette vissiin pahemmin tunne autoja? Tuo on Ford Focus RS, ei mikään perus 1.6 litrainen. Noissa autoissa on sitä samaa, että niitä molempia voisi pitää sportteina. Audi S6 menee sataseen 6.8 sekunnissa, Focus RS 6.7 sekunnissa.

Ihan hieno tuo audi mutta varaosat ja vakuutuksen on varmasti ihan helkkarin kalliita.

Ford olisi lähinnä pikkuperheauton tinkimätön sporttiversio (pieni, kova ja epämukava), Audi suuren perheauton/edustusluokan auton ripeämpi versio, jossa varustely/mukavuus näyttelevät vähintään yhtä suurta roolia kuin teho ja ajo-ominaisuudet kovassa mutka-ajossa jne. En sanoisi "sportiksi". Enemmänkin isoksi, erittäin suorituskykyiseksi autoksi.

Täysin eri idea autojen takana, täysin eri asiakaskunta.

p.s. molemmat kolahtaa kyllä itselle, molemmat sopisi samaan talouteen: perheautoksi S6 (vaikka vähän turhan suuri omaan makuun, pysyttelen pykälää pienemmissä niin kauan kuin mahdollista), kauppakassiksi ja isin viikonloppuhuvitteluun Focus RS.
Ei paljon tarvitse miettiä, kumpaa noista olisi nimittäin hauskempi ulkoiluttaa mutkatiellä/radalla.
 
Snoopie sanoi:
Ette vissiin pahemmin tunne autoja? Tuo on Ford Focus RS, ei mikään perus 1.6 litrainen. Noissa autoissa on sitä samaa, että niitä molempia voisi pitää sportteina. Audi S6 menee sataseen 6.8 sekunnissa, Focus RS 6.7 sekunnissa.

Ihan hieno tuo audi mutta varaosat ja vakuutuksen on varmasti ihan helkkarin kalliita.

Tosiaan nuo kiihtyvyyslukemat on noissa ainoa mikä yhdistää. Toiseen mahtuu kaveritkin, sillä pääsee mökille huonommallakin tiellä, jaksaa ajaa pidempääkin matkaa. Siis luksusauto, joka on paitsi suht ripeä, myös erittäin käytännöllinen. Ja se toinen, no se on 2:n hengen etuvetoinen, kesällä ripeä ford.
Vaikkei olekaan kristallipalloa, niin luulisinpa että 5:n vuoden kuluttua Audista saat myydessä huomattavasti enemmän euroja kuin tuosta RS Fordista.

Tuskin ne RS:nkään varaosat ilmaisia on, jos vertaat siihen perus 1.6 litraiseen.
 
Zone-sarja -42%
jjj84 sanoi:
Mainitsisitko muutaman auton jonka nyt voit mennä tilaamaan kaupasta ja heti kun olet ajanut sen ulos liikkeestä niin joku tarjoaa sinulle siitä enemmän rahaa kuin itse ostaessasi? Itse en keksi yhtään, en ladaa enkä ferraria. Tottakai noita "superautoja" löytyy mutta kenelläkään normi kansalaisella ei sellaiseen ole mahdollisuuksia, ei uutena eikä käytettynä.
Autoja ne on superautotkin. Bugatti Veyron voi kokea aika kovan arvonnousun liikkeestä ulos ajettaessa. Ja onhan monella mahdollisuus ostaa kallis talo, mikä siis estää ostamasta kallista autoa? Halvemmista autoista voisi mainita esimerkkinä vaikka Pontiac Solsticen. Tuossa syksyllä sen kysyntä jenkeissä oli hurjaa ja tarjonta alimitoitettua.

EDIT: Kaverin isä on myönyt muutaman lähes tuliterän Mersun pienellä voitolla niille jotka eivät malta odottaa uuden tilausaikaa.
 
NHB sanoi:
Autoja ne on superautotkin. Bugatti Veyron voi kokea aika kovan arvonnousun liikkeestä ulos ajettaessa. Ja onhan monella mahdollisuus ostaa kallis talo, mikä siis estää ostamasta kallista autoa?

Meneppä pankkiin hakemaan 500k€ lainaa autoon ja tarjoa vakuudeksi autoa... ei taida onnistua. Kämpän lainan saisi PALJON helpommin. Eli mahdollisuus superautoon on häviävän pieni, joten ei myöskään lasketa niitä tähän.

edit: ja toimitusaika tuollaisilla autoilla on vuosia.. pysytään näissä joissa se on 2-3kk.

Ja jos on myynyt muutaman mersun voitolla niin 99,9% on myyty taas tappiolla.. eli on pieni mahdollisuus että juuri sinun kohdallesi sattuu auto jonka saat käytettynä myytyä ostohintaa kovemmalla hinnalla. Ja tässähän puhuttiin käytetyistä autoista, ei mistään 500km ajetuista..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom