Ostosmatka Eurooppaan, minne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripoff
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Dieetti päättyy syyskuussa ja olen sen kunniaksi ajatellut palkita itseni pienellä matkalla. Vaatekoko on kovasti muuttumaan päin, joten dieetin jälkeen pitäisi päivittää vaatekaapin firmwaret.

Minne kannattaa matkustaa? Hakusessa on siis halvat hinnat, hyvä ruoka ja hyvät kelit. Kulttuurielämykset on tällä kertaa tarkoitus skipata keskittyä ostoksiin ja rentoutumiseen.

Alustavia vaihtoehtoja:

1. Bulgaria

2. Turkki

3. Joku muu, mikä? :arvi:

Ostoslistalla on ihan normaalia perustuotetta, farkkuja, paitoja, urheiluvaatteita, alusvaatteita, mahdollisesti myös kenkiä jne.

Kaikki neuvot, niksit ja kokemukset tervetulleita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keski-Euroopan kohteista suosittelen lämpimästä Prahaa! Edullista vaatetta löytyy ja ruoka&juoma puoli myöskin erittäin jees. ei tietenkään ole aurinkokohde niinkuin nuo luettelemasi, mutta shoppailuun varmasti hyvä mesta. Amsterdamissa on myös tosi paljon edullisia ostosmahdollisuuksia ja loppukesästä vielä ihan ok kelit ja muutakin nähtävää. Plussana tosi edulliset lennot.

Keski-Euroopan kohteista suosittelen lämpimästä Prahaa! Edullista vaatetta löytyy ja ruoka&juoma puoli myöskin erittäin jees. ei tietenkään ole aurinkokohde niinkuin nuo luettelemasi, mutta shoppailuun varmasti hyvä mesta. Amsterdamissa on myös tosi paljon edullisia ostosmahdollisuuksia ja loppukesästä vielä ihan ok kelit ja muutakin nähtävää. Plussana tosi edulliset lennot.

Hintatasoa en muista, mutta Amsterdamista jäi todella hyvät muistot.
Ystävällisiä ihmisiä, kaunis kaupunki ja hyvä ruoka.

Amsterdamissa on myös tosi paljon edullisia ostosmahdollisuuksia ja loppukesästä vielä ihan ok kelit ja muutakin nähtävää. Plussana tosi edulliset lennot.

Paska puhetta.. Kaveri kävi ja sano että oli pilvessä ollu koko ajan.:jahas:

Menee vähän off-topiciksi mutta itse tekisin shoppailumatkan Bangkokiin, sen minkä menettää vaikkapa lentolipuissa, säästää vaatteissa ja hotelleissa. Jos vaikkapa lennot turkkiin maksavat sen 200e + hotellit 50e/päivä, safkat sen 5e/annos. Tarjouksesta liput Bangkokiin 499e, hotellit 10e/päivä, safkat 1-2e.

Vaatteita löytyykin sitten joka lähtöön, Dieselin farkkuja parit kappaleet kavereille tuomisiksi 14e/kpl (Suomessa 150e) niin saa matkakassaan lisää rahaa vielä.

Bonuksena vielä se että pääsee Thaimaahan.
(kukaan tuskin yllättyi kommentistani) ;)

www.thaiklupi.fi

Dieetti päättyy syyskuussa ja olen sen kunniaksi ajatellut palkita itseni pienellä matkalla. Vaatekoko on kovasti muuttumaan päin, joten dieetin jälkeen pitäisi päivittää vaatekaapin firmwaret.

Minne kannattaa matkustaa? Hakusessa on siis halvat hinnat, hyvä ruoka ja hyvät kelit. Kulttuurielämykset on tällä kertaa tarkoitus skipata keskittyä ostoksiin ja rentoutumiseen.

Alustavia vaihtoehtoja:

1. Bulgaria

2. Turkki

Ostoslistalla on ihan normaalia perustuotetta, farkkuja, paitoja, urheiluvaatteita, alusvaatteita, mahdollisesti myös kenkiä jne.

Turkin nyt unohdat ainakin samantien...

Turkin nyt unohdat ainakin samantien...

Olin aivan samaa kirjoittamassa: Turkki listasta oitis pois. Piraattitavaraa pullollaan, suunnilleen samaan hintaan kuin alkuperäinen tuote Suomessa. Kauppakulttuuri ei muutenkaan järin miellyttävää, kauppiaat eivät tunne käsitettä "haluan vain katsella" vaan osaavat olla kovin töykeitäkin mikäli et osta heiltä jotakin mitä olet katsellut.

Kyllähän noita aina tulee silloin tällöin, tuolta klupin sivuilta voi bongata tarjouksia ns. keskitetysti kun aina ne joku sinne ilmoittaa. Itse kävimme viimeksi juuri 499e lipuilla tuolla. Nyt on vissiin 699e lippuja tarjolla www.finnair.fi rajatuille päiville tosin (2007 keväällä MYÖS!). Kannattaa myös liittyä Finnairin spämmilistalle, sieltä tulee aina noita kivoja tarjouksia sähköpostiin, nyt oli kesäheinäkuun ajan 499e matkat myynnissä. Maksimi perilläoloaika noin 1kk.

Hulluilta päiviltä sai 545e lippuja, tjsp.

Itse olen myös sitä mieltä että Turkki pois listalta, perusteluissa komppaan aikaisempia postaajia.

Bangkokissa on niin paljon kauppoja ja ostoskeskuksia, ettei niitä kahdessa viikossa kerkeä kiertämään millään.

Löytyy kaikki merkkituotteet, mutta myös halpaa piraattia.
Vaatteita pystyy teettämään vaikka oman suunnittelun pohjalta, ihan hyvää ajankulua eikä varmasti tule samanlaisia vaatteita sitten vastaan.

10tunnin lentokin menee helposti kun herää aamulla klo.6 ja koneen noustua vetäsee pari nukahtamislääkettä huiviin.

Alennusmyynneistä

Kävin toissakesänä Ranskassa näin heinäkuun puolenvälin jälkeen ja siellä (ainakin minne minä satuin shoppaamaan) oli kyllä hulppeat alennusmyynnit. Lähtöhinnat ehkä inasen korkeammat kuin Suomessa, mutta alennukset sitten sitäkin reippaammat. Olin varmaan paikallisessa alen "loppurysäyksessä" mutta eipä haittaa yhtään, sain todella halvalla vaatteita ja kenkiä.

Tosiaan, ne kengät... :kuola: Kenkäfriikin taivas.

:offtopic:

Mistä maista olette muuten tehneet parhaimmat kenkälöytönne? Kun tätä kokoelmaa kuitenkin on vielä kartutettava, niin voisi matkustaa jonnekin missä voisi myös ohessa ylläpitää tätä keräilyharrastusta... ;)

saksa hyvä vaihtoehto.. esim.frankfurt..
Totta tuokin. Saksassa on valtavia kauppakeskuksia muuallakin kuin suurkaupunkien liepeillä. Astuttuaan sisään tällaiseen, huomaa kävelleensä shoppailijan paratiisiin. Kymmenittäin vaate-, kenkä-, ja sisustusliikkeitä saman katon alla...

1. Bulgaria

2. Turkki

Pulkaaria nähty; oikeastaan aikalailla kanaria II nykyään.
Itse voisin kokeilla seuraavaksi Romaniaa. Halpoja matkoja, lyhyet lennot ja kulttuuri aivan erilainen. Sosialismin jäljet näkyy selvästi, niin selvästi, että se tuntuu hinnoissakin. Kuten Bulgariassakin, aikoinaan.
Romaniassa olisi ihan mielenkiintoista käydä muutenkin, muutaman päivän reissu linjamobiililla katsomaan trakulan linnaa... yms.

Vaatteita löytyykin sitten joka lähtöön, Dieselin farkkuja parit kappaleet kavereille tuomisiksi 14e/kpl (Suomessa 150e) niin saa matkakassaan lisää rahaa vielä.

Ja oliko varmasti aitoja tuotteita? Tuntuisi vähän oudolta, että sama tuote voisi maksaa yli kymmenen kertaa enemmän eri maassa.

Ja oliko varmasti aitoja tuotteita? Tuntuisi vähän oudolta, että sama tuote voisi maksaa yli kymmenen kertaa enemmän eri maassa.

Samalta tehtaaltahan nuo "piraatit" tulevat. On vain persauksista sisäpuolelta napsattu Diesel-lätkästä puolet veks saksilla. Monta vuotta olen noita jo käyttänyt eikä häpeä suomen diisseleille ollenkaan. Aidot levikset taasen maksavat jotain 60egee, mitähän lie suomessa, varmaan sen 150e?

Tosiaan viikko per ostari menee jos aikoo tosissaan kierrellä, kutan KukiHill tuossa asian ilmaisi. Jos nyt otetaan esimerkkinä vaikkapa Itäkeskus ja MBK, MBK on samankokoinen kuin itis, ehkä jonkin verran vielä suurempi ja sen kun kertoo 8:lla (kerrosten lukumäärä) niin ollaan aika lähellä totuutta :D

Tietty se suurin ostari taitaa tällä hetkellä olla noin 1.5kilometriä pitkä (Markus Lehtipuun opas taisi näin kertoa), kerrosten lukumäärästä ei ole hajuakaan, on vain jonkin matkan päässä "keskustasta", Bangkokissahan ei ole keskustaa varsinaisesti. Jos pitää valita keskusta niin MBK sijaitsee keskustassa, eli Siamilla.

Ohessa vielä karkeasti suht samalla mittakaavalla ostarit, ainakin Google Earthin mukaan molemmat kuvattu noin 1950 jalan korkeudesta.

Liitteet

• kaupat.jpg
    kaupat.jpg
    122,8 KB · Katsottu: 1 049
Okej, kiitos kaikille vastauksista ja lisääkin saa laitella.

Alkoi tuo Thaimaa kieltämättä houkutella. :kippis1:

Mutta saa nähdä, mikä hioutuu lopulliseksi kohteeksi. Luultavasti Bulgaria, Amsterdam tai sitten Thaimaa, jos pelimerkit vain riittävät lentolippuihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom