Ostamassa kannettavaa Fujitsu siemens, Amilo xi3650-003

Olen tässä nyt olevinaan löytänyt sen oikean, läppärin nimittäin.

Tietokone tulee kämppään yleiskoneeksi. Aloitan opiskelut amk:ssa rakennustekniikan puolella enkä tarvitse kuljettaa läppäriä juurikaan mukana koululla tai muutenkaan. Siirrettävää konetta tässä siis haetaan. Suunnitteluohjelmien ja muunkin käytön kannalta 18,4" on ainoastaan plussaa. Useimpiin 17" näytöllisiin verrattuna ks. läppäri on vain noin senttimetrin suurempi ja 200g painavempi.

Tekniset tiedot:

* Prosessori: Intel® Core 2 Duo P7350 prosessori, 2.0 GHz
* Kiintolevy: 320 Gt SATA, pyörimisnopeus 5400 k./min
* Keskusmuisti: 4 Gt (2 x 2 Gt) DDR2
* Näyttö: 18,4" HD (1680 x 945) Dual Lamp with BrilliantView
* Näytönohjain: NVIDIA® GeForce® 9600M GT (512Mt GDDR3) sekä Intel GMA 4500MHD integroitu näytönohjain. HybridPower™
* Optinen asema: Dual Layer Supermulti DVD+-R+-RW asema
* Tietoliikenne: Intel® WiFi Link 5100 AGN WLAN, 10/100/1000 LAN, Bluetooth 2.0
* Ääni: Tuki HD audio SP/DIF-liitäntä, 2 kaiutinta + subwoofer, mikrofoni-liitäntä, kuuloke-ulostulo jaettuna SP/DIF
* Webkamera: Logitech Quickcam 1.3 Mpix
* Muistikortinlukija: Integroitu 15in1
* I/O-Portit: HDMI + VGA, 3 x USB 2.0, eSATA, Firewire, 1 x ExpressCard, 1 x LAN, 1 x kuuloke-ulostulo (jaettuna SP/DIF), 1 x mikrofoni-liitäntä
* Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Premium FI/SWE/NOR/DK/ENG
* Ohjelmistot: Norman Virus Control 3 vuoden päivityksillä, Microsoft Works + Office (60 pv) kokeiluversio, Nero 7 Essentials
* Akku: 8 kennoa
* Akun kesto: noin 2-4 tuntia (käytöstä riippuen)
* Mitat (L x S x K): 40.0 x 29.4 x 4.0/4.7 cm
* Paino: noin 4 kg
* Mallikoodi: CCE:NOR-110150-003

Olen kuullut että olisi parempi että näyttö olisi 17" ja 1440x900 jotta pelejä voisi pelata näytön ominaisresolla eikä tarvitsisi skaalata. Pitääkö paikkaansa ettei muka 18,4" näytön ja 1680 x 945 reson ominaisuuksia pääse hyödyntämään noilla konetehoilla? Asioista ymmärtävä voisi oikaista tämän reso/näytönkoko kysymyksen..hyödyt ja haitat siis.

Touchpadista olen kuullut huonoa tuon koneen osalta eli on kiiltäväpintainen ja kosteilla sormilla vaikeakäyttöinen. Itse tulen käyttämään 90%:sti erillisellä hiirellä ja ne vähät varmasti tuollakin menee.

Positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä kaivataan tukemaan/pyörtämään ostopäätöstä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom