osioida kovo vai ei?

Moi

oon tässä aatellu että pitäis nyt saada uus kovo kun tila alkaa loppuu 30 ja 40 kovosta. Eli kuten otsikkokin sanoo, mitä mieltä te olette kovalevyjen osioinnista, itse oon aina osioinu kovalevyn useampaan osaan ja jaotellu ne esim c:windows, d:pelit, e:musiikki jne. Mutta nyt kun ajattelin ostaa 160 gigasen niin pitäiskö osioida vai ei... mielipiteitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Windows kannattaa aina laittaa omalle osiolle, tyyliin 8gb tms. Helpottaa uudelleen asennusta jatkossa.

Itsellä ollut myös tapana tehdä näennäismuistille oma osio ettei se pirstoudu muun paskan sekaan ja ala hidastamaan konetta.

Muuten varmaan aika turha rupea osioimaan erikseen.

Windows kannattaa aina laittaa omalle osiolle, tyyliin 8gb tms. Helpottaa uudelleen asennusta jatkossa.
tuo on totta ja näin itse asiassa ajattelinkin että windowsille jokatapauksessa oma osio... tosin yleensä kyllä asennan myös hyötyohjelmat winin kanssa samalle asemalle joten toi 8 gb on hiukka alakanttiin joku 10-15 on sellanen suht koht sopiva

Itsellä ollut myös tapana tehdä näennäismuistille oma osio ettei se pirstoudu muun paskan sekaan ja ala hidastamaan konetta.

hmm toi on kieltämättä hyvä idea, itsellä on ollu tapana laittaa näennäismuisti jollekkiin muulle osiolle, mutta että kokonaan oma osio, pirun hyvä idea. mitähän kokoa oot pitäny? tai kuinka paljon toi kakstonninen tarttee, joku pari gigaa? 5? 10?

Iniz sanoi:
pari gigaa riittää hyvin

Useat versiot kyllä mahtuvat tuohon. Käytännössä kuitenkin käyttisosiolle lisäävät omat salsansa myös kaikki sovellusohjelmat ja erinäisten päivitysten backupit. Siksi maallikolle on kyllä paljon järkevempi tuo ensin mainitsemasi kertaluokka, kuten 8GB käyttikselle.

Iniz tarkoitti tuolla parilla gigalla näennäismuisti-partitiota...

Itse asiasta. Itse pistäisin sen 10-15GB:tä Windowsille, koska levytila on suht halpaa kuitenkin ja nuo päivitykset kuitenkin aina pakkaavat tuolle windows-osiolle tulemaan.

no itseasiassa kyse on kakstonnisesta, mut ihan hyvä saitti kuitenki :)
näin nopeasti vilkaistuna suosittelen tota sivuu kaikille joilla on winxp ja miksei win2k

Jos 160Gt aikoo osioida kannattaa tosiaan sille winukalle se 8-10Gt varata ainakin. Sitten noin isoa kovoa kannattaa laittaa johonkin 3-5 osioon. Jostain luin, että jos on paljon osioita niin ei oo hyvä. Itellä 80Gt 3 osiossa ja hyvin on pärjänny.

Mites toi näennäismuistiosion teko tapahtuu.. :david: oon nääs todella aloittelija näis asiois.. siis osaan kyl osioida levyn mut sit toi näennäismuisti... :nolo: jos joku viittis selittää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom