Osaka ja lennot sieltä edukkaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu
Öö, älkää nyt hullut menkö Shinkansenilla Osaka-Kioto väliä! Tavallisilla lähistogeilla matka kestää nopeimmillaan n.40min ja maksaa 1/10 Shinkansenista.
Paitsi jos on fiksuna hommannut JR Passin, mikä on muutenkin ihan ehdoton, jos vähänkin enempi reissailee ympäriinsä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos yhtään kiinnostaa, niin mulla on Osakassa tuttu joka vuokraa ylimääräistä kämppäänsä (sijaitsee Shin-Osakassa, yleensä olen maksanut sellaista 15-20e yöltä)

Kyseessä siis ihan normaali kerrostaloasunto kylpyamme/vessa-kombolla ja nettikin sisältyy hintaan.

Oisko 'tarjous' vielä tammikuussa '09 voimassa? Sillon oisin menossa tonne päin. Onko tää kaveri suomalainen vai japanilainen? Varmaan osaa englantia jos ei suomi taivu, toivon ainakin! :P

Osakassa on vanha samurailinna, joka on rempattu museoksi. Samuraimeiningistä kiinnostuneelle hyvä valinta. Hiroshima teki meikäläiseen vaikutuksen, lisäksi Hiroshiman rauhanmuseo oli ainakin vuonna 2001 ilmainen.

Japanin on kallis, jos yöpyy länsimaisissa hotelleissa ja syö länsimaista ruokaa. Kapselihotellit ovat halpoja ja majatalot kohtuuhintaisia. Hostelleja löytyy myös, mutta suosion takia paikka niistä kannattaa varata reilusti etukäteen. Kapselihotelliin voi vain kävellä sisään, niitä löytyy rautatieasemien lähistöltä.
Yksi helppo tapa on katsoa netistä vaikka jonkun Toyoko-Inn hotellin sijainti. Tuollainen kolmen tähden paikka, jossa saa helpostinkin 60 euroa/yö hintoja, ellei hostellit kiinnosta. Kapselihotellit on todellakin kalliita. Mieluummin vietän yöni Roppongin yökerhoissa kuin tuossa putkessa!

Jos on useampi päivä aikaa Osakassa, niin luotijuna Tokioon on tosi miellyttävä ja nopea. On kuitenkin ihan näkemisen arvoinen metropoli (Singaporen jälkeen mielestäni Aasian paras paikka).

Oisko 'tarjous' vielä tammikuussa '09 voimassa? Sillon oisin menossa tonne päin. Onko tää kaveri suomalainen vai japanilainen? Varmaan osaa englantia jos ei suomi taivu, toivon ainakin! :P

Japanilainen, osaa englantia.

Voin kysellä miltä näyttää. Kauanko aiot viipyä?

Toi on jo kallis hinta.
Totta, mutta jos tyypit puhuu noista putkihotelleista, niin tuossa saa samalla hinnalla sentään vastinetta rahalle. Jos ollaan säästölinjalla, niin kyllä silloin 30€/yö riittää reppureissaajalle, ellei ole turhan tarkka paikasta, ja tuolloinkin löytyy ihan laadukasta majapaikkaa.

Itse olen omalla budjetilla liikkuessa majoittunut aina keskustojen ulkopuolelle halpoihin majataloihin ja pikkuhotelleihin. Riittää, kun menee vartinkin keskustasta ulospäin junalla, niin hinnat ovat ihan toisenlaisia. Työreissuilla taas tahtoo mennä siihen Shinjukun Keio-plazaan yläkertaan :D.....

Pidemmällä reissulla vuokraaminenkaan ei ole huono idea. Jollain 700€/kk mulla oli kolme huonetta+keittiö, ja junalla matkaa Tokioon vain 12 minuuttia. En saa vastaavaa asuntoa tohon hintaan ainakaan täältä Tampereelta.

Totta, mutta jos tyypit puhuu noista putkihotelleista, niin tuossa saa samalla hinnalla sentään vastinetta rahalle. Jos ollaan säästölinjalla, niin kyllä silloin 30€/yö riittää reppureissaajalle, ellei ole turhan tarkka paikasta, ja tuolloinkin löytyy ihan laadukasta majapaikkaa.

Itse olen omalla budjetilla liikkuessa majoittunut aina keskustojen ulkopuolelle halpoihin majataloihin ja pikkuhotelleihin. Riittää, kun menee vartinkin keskustasta ulospäin junalla, niin hinnat ovat ihan toisenlaisia. Työreissuilla taas tahtoo mennä siihen Shinjukun Keio-plazaan yläkertaan :D.....

Pidemmällä reissulla vuokraaminenkaan ei ole huono idea. Jollain 700€/kk mulla oli kolme huonetta+keittiö, ja junalla matkaa Tokioon vain 12 minuuttia. En saa vastaavaa asuntoa tohon hintaan ainakaan täältä Tampereelta.

Toi 60€ on nykykurssilla 8160 yeniä, joka on tyyris kolmen tähden hotellista johon luulin sinun viittaavan. Mä olen aina joka kaupungissa maksanut noista kolmen tähden perushotelleista jopa reilusti alle puolet tosta.

Japanilainen, osaa englantia.

Voin kysellä miltä näyttää. Kauanko aiot viipyä?

Tuotatuota, sellasta 2-5 yötä vaan. Pitää kysellä vielä noilta matkakavereilta :)

Ihan mielenkiinnosta, mistä? Saitama? Chiba? Kanagawa? ja miten määrittelet "Tokion"? :)

Ihan mielenkiinnosta, mistä? Saitama? Chiba? Kanagawa? ja miten määrittelet "Tokion"? :)
Asuin Saitamassa. Tokiota en edes yritä määritellä ;), mutta 12 minuuttia oli Ikebukuroon, jonka lasken jo Tokion alueeseen.

The Freak sanoi:
Toi 60€ on nykykurssilla 8160 yeniä, joka on tyyris kolmen tähden hotellista johon luulin sinun viittaavan. Mä olen aina joka kaupungissa maksanut noista kolmen tähden perushotelleista jopa reilusti alle puolet tosta.
Pystytkö antamaan vähän listaa noista hotelleista, jotka saa tohon hintaan? Pitää merkitä itselle muistiin seuraavaa reissua varten. En nimittäin ole itse löytänyt Japanista reilusti alle 30€ perushotellia.

Täällä suomalaisellakin matkatoimistolla halvin kolmen tähden hotelli 33€/yö:
http://www.japaninspesialisti.fi/catalog.cfm?nOnlineCatalogueNo=16445&action=hotellist

Vielä halvemmalla (samatkin) hotellit löytää esim: http://www.hostelbookers.com/
Tuon 33€/yö -hotellin hinta täällä 25,5€/yö.

Edit: Itse lähden parin viikon päästä Tokioon - yövyn hyvätasoisessa ja siistissä (kuulemani mukaan) hostellissa Asakusassa 14,5€/yö, ei kovin paha hinta :) Varsinkin, kun Japanissa siisti todella tarkoittaa siistiä myös hostellissa.

Täällä suomalaisellakin matkatoimistolla halvin kolmen tähden hotelli 33€/yö:
http://www.japaninspesialisti.fi/catalog.cfm?nOnlineCatalogueNo=16445&action=hotellist

Vielä halvemmalla (samatkin) hotellit löytää esim: http://www.hostelbookers.com/
Tuon 33€/yö -hotellin hinta täällä 25,5€/yö.

Edit: Itse lähden parin viikon päästä Tokioon - yövyn hyvätasoisessa ja siistissä (kuulemani mukaan) hostellissa Asakusassa 14,5€/yö.
Kiitoksia paljon tiedoista, laitetaanpas muistiin. Miten ihmeessä noi voi myydä noita tohon hintaan, kun hotellista paikan päältä otettuna noin on melkein tuplahintaisia toisinaan?

Asakusassa 14,5€/yö? On kyllä melkoinen löytö, koska tuohan on kuitenkin jopa ns. turistialuetta.:wtf:

Itse olen menossa taas kuukauden päästä, joten pidän nuo paikat mielessä.

Kiitoksia paljon tiedoista, laitetaanpas muistiin. Miten ihmeessä noi voi myydä noita tohon hintaan, kun hotellista paikan päältä otettuna noin on melkein tuplahintaisia toisinaan?

Asakusassa 14,5€/yö? On kyllä melkoinen löytö, koska tuohan on kuitenkin jopa ns. turistialuetta.:wtf:

Itse olen menossa taas kuukauden päästä, joten pidän nuo paikat mielessä.

Edellisellä sivulla olleeseen kysymykseesi, voin yrittää muistella hotellien nimiä, jos kerrot mistä kaupungista tarviit infoa. Ja mä otan huoneet usein nimenomaan ilman varausta hotellista paikanpäältä. Oon ton kokenu halvemmaks kuin minkään varaamisen. Tosin riippuen mestasta, paikallinen mun käyttämä matkatoimisto Osakassa tarjoaa älyttömän halvalla noita. Ei ole kyllä mitään käryä onko niillä jotain nettisivuja.

Edellisellä sivulla olleeseen kysymykseesi, voin yrittää muistella hotellien nimiä, jos kerrot mistä kaupungista tarviit infoa. Ja mä otan huoneet usein nimenomaan ilman varausta hotellista paikanpäältä. Oon ton kokenu halvemmaks kuin minkään varaamisen. Tosin riippuen mestasta, paikallinen mun käyttämä matkatoimisto Osakassa tarjoaa älyttömän halvalla noita. Ei ole kyllä mitään käryä onko niillä jotain nettisivuja.
Tokio, Nagoya, Osaka olis ihan kivat.

Onko Japani kuinka turvallinen maa? Esimerkiksi jos minä pätän naisena lähteä yksin Japaniin, niin uskaltaako siellä liikkua yksin esim. ilta-aikaan? Mitä asioita kannattaa huomioida?

Onko Japani kuinka turvallinen maa? Esimerkiksi jos minä pätän naisena lähteä yksin Japaniin, niin uskaltaako siellä liikkua yksin esim. ilta-aikaan? Mitä asioita kannattaa huomioida?

Kyseisessä maassa useita viikkoja viettäneenä väittäisin, että Japani on yksi turvallisimpia maita matkustaa tällä planeetalla. Itsensä saa toki hankaluuksiin missä maailman kolkassa tahansa mutta Japanilaiseen kulttuuriin sisäänrakennettu korkea moraali näkyy matalina rikostilastoina (graafeja löytynee esim wikipediasta). Yakuza-kaveritkin teilaavat pääasiassa toisiaan. Japanilaiset itse pitävät suomea vaarallisena maana väkivaltatilastojemme takia ja tästä syystä matkustavat mieluummin esim keskieuroopassa.

Erittäin turvallinen. Yakuzat eivät ole kiinnostuneet gaijineista (ulkomaalaisista) millään tavalla. Tokiossa on erittäin hintsusti "vaarallisia" paikkoja, mutta voinee niistäkin yhden mainita: Kamata. Roppongin voi myös mainita varauksella, kiitos afrikkalaisten kulttuurin rikastuttajien.

Japanilaiset itse pitävät suomea vaarallisena maana väkivaltatilastojemme takia ja tästä syystä matkustavat mieluummin esim keskieuroopassa.

Hassua, omien kokemuksieni mukaan japanilaisilla ei ole juuri mitään kuvaa Suomesta (paitsi muumit, joulupukki marimekko, iittala jne.), mutta Ruotsia pitävät erittäin hyvänä maana asua.

Hassua, omien kokemuksieni mukaan japanilaisilla ei ole juuri mitään kuvaa Suomesta (paitsi muumit, joulupukki marimekko, iittala jne.), mutta Ruotsia pitävät erittäin hyvänä maana asua.

No, otokseni ei ole suuren suuri mutta saman asian kuulin useamman eri japanilaisen henkilön/pariskunnan toteavan vaikkakin ihailivat suomen tuloksia PISA vertailuissa ja olivat uteliaita tietämään mihin hyvät tulokset perustuvat.

Kyseisessä maassa useita viikkoja viettäneenä väittäisin, että Japani on yksi turvallisimpia maita matkustaa tällä planeetalla. Itsensä saa toki hankaluuksiin missä maailman kolkassa tahansa mutta Japanilaiseen kulttuuriin sisäänrakennettu korkea moraali näkyy matalina rikostilastoina (graafeja löytynee esim wikipediasta). Yakuza-kaveritkin teilaavat pääasiassa toisiaan. Japanilaiset itse pitävät suomea vaarallisena maana väkivaltatilastojemme takia ja tästä syystä matkustavat mieluummin esim keskieuroopassa.
Lisäisin tähän naisena sen, että vaikka Japani on turvallisimman tuntuisia paikkoja, missä itsekin olen käynyt, on naisena hyvinkin mahdollista joutua vaikeuksiin - etenkin öiseen aikaan syrjäisillä kujilla kun hyvin humalaiset sarariimanit matkaavat kotiin baareista. Silloin näille herroille joskus sattuu hiukan ylilyöntejä, kun viehkeä eksoottinen länsimaalainen nainen kävelee vastaan. Itse en tähän ilmiöön onneksi törmännyt, mutta "oon kuullu juttuja" :rolleyes: Mutta jokatapauksessa - turvallisempaa paikkaa saa silti hakea. Ei pelottanut, vaikka yksin liikuin öisinkin. Normaali tarkkaavaisuus kuitenkin paikallaan (sivukujilla öiseen aikaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom