osaisiko joku suositella osia koneeseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putte83
  • Aloitettu Aloitettu
ajattelin itse koota uuden koneen tässä lähikuukausina, tarkoitus olisi ostaa ens tilistä jotain osia ja elokuun tilistä loput osat.

en ole aikaisemmin konetta koonnut ja ei hirveesti ole hajua millaiset tarvikkeet pitäisi saada jotta: kone toimisi kotiteatteri käytössä 7.1 äänijärjestelmällä ja jotta leffat saisi nykyiseen 32" kuvaputkitöllöön näkyviin

eli pääpaino on kotiteatterikäytössä ja musankuuntelussa mutta olisi bueno jos tehoa olisi tarpeeks pelaamiseenkin. jos budjetti keskusyksikköön olisi 600-700e niin millaisia osia suosittelette?

:eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko sulla mitään osia valmiina? Tuo 600-700€ ei nimittäin ole kovin paljon, jos haluat koneen, joka pystyy kunnolla pyörittämään nykyisiä pelejä. Jos pelaaminen ei ole niin olennaista tai vanhat pelit riittävät niin sitten tuollakin pääse aika pitkälle.

eipä varsinaisesti muuta ole kun 250gt sataII kovalevy

mutta millaisen tohon rahaan saisi? tai miten paljon pitäis olla valmis sijoittamaan että saisi sellaisen jossa tehot riittää hyvin myös pelaamiseen?

tällähetkellä pelaaminen on toissijaista mut voihan sitä innostua jos tehot riittäis johonkin ja kone toimis (nykyinen kakkapökäle ei siis toimi kovin hyvin)

Kumpaan käyttöön kone on suurimmaksi osaksi tulossa, viihde vai pelikäyttöön? Viihde käyttöön rahalla saa jo hyvän koneen. Millainen 7.1 sulla on olemassa? Jos haluat hyvän äänenlaadun ostaisin jo erillisen äänikortin.

Luultavasti koneen on oltava hiljainen jotta leffoissa ei kuulu koneen surina.
Kuuluuko hiiri ja näppiskin tuohon budjettiin?
Osaatko koota koneen itse vai pitääkö se koota firmassa?
Monta kysymystä, mutta näin saa arvion millasen koneen tarvit.

Yks vaihtoehto on kävellä suoraan liikkeeseen ja kertoa millasta konetta hakee. Olit sopivasti tampereelta, joten suosittelen Bulldog:ia. www.bdog.fi . Senkun kävelet sisään ja kerrot tiskillä budjetin ja rupeette pähkäileen koneen osia. Näinkin se hoituu ;) Mutta giganttiin sun muihin älä koske!:thumbs:

Olit sopivasti tampereelta, joten suosittelen Bulldog:ia. www.bdog.fi . Senkun kävelet sisään ja kerrot tiskillä budjetin ja rupeette pähkäileen koneen osia. Näinkin se hoituu ;)

Juu, tai sitten Verkkokauppa.com. Mielestäni asiakaspalvelu on Verkkokaupassa helkkaristi parempaa kuin Bdogissa.

Ja osien hintoja kannattaa vertailla. Esim. Verkkokaupalla, Bulldogilla ja Tietoasemalla/Jimm's PC storella (Jimm's on Tietoaseman tytäryhtiö) on aika paljon eroja hinnoissa eri tuotteissa (onhan noita liikeitä paljon muitakin).

Eli pelkästään vertaamalla hintoja ja tilailemalla eri paikoista säästää paljon rahaa.

Kumpaan käyttöön kone on suurimmaksi osaksi tulossa, viihde vai pelikäyttöön? Viihde käyttöön rahalla saa jo hyvän koneen. Millainen 7.1 sulla on olemassa? Jos haluat hyvän äänenlaadun ostaisin jo erillisen äänikortin.

Luultavasti koneen on oltava hiljainen jotta leffoissa ei kuulu koneen surina.
Kuuluuko hiiri ja näppiskin tuohon budjettiin?
Osaatko koota koneen itse vai pitääkö se koota firmassa?
Monta kysymystä, mutta näin saa arvion millasen koneen tarvit.

Yks vaihtoehto on kävellä suoraan liikkeeseen ja kertoa millasta konetta hakee. Olit sopivasti tampereelta, joten suosittelen Bulldog:ia. www.bdog.fi . Senkun kävelet sisään ja kerrot tiskillä budjetin ja rupeette pähkäileen koneen osia. Näinkin se hoituu ;) Mutta giganttiin sun muihin älä koske!:thumbs:

varmaankin enimmäkseen viihdekäyttöön, ja joo erillinen äänikortti vois olla tarpeen. on siis 7.1 vahvistin, digiboxi ja dvd soitin ja kaiuttimina 2 x aw-25i, 3 x aw-6i, 2 x OR Hi240 ja melko kehno subi. mutta äänenlaatuun panostaminen olis tarpeen.

en oo siis itse aikaisemmin koonnut konetta, mutta oon aina halunnut opetella tekeen niin joten ajattelin jos itse kokoisin sen..

ainiin, ja näppis ja hiiri pitäis tohon rahaan saada myös :D

en oo siis itse aikaisemmin koonnut konetta, mutta oon aina halunnut opetella tekeen niin joten ajattelin jos itse kokoisin sen..

Jos sulta löytyy joku kaveri joka on koneita kasannut, niin kannattaa pyytää avustamaan. Komponenttien mukana tulevat ohjeet saattavat olla melko vaikeaselkoisia, jos konetta ei ole ennen kasannut.

Ei se silti mitään mahdottoman vaikeaa hommaa ole, mutta siinä säästää aikaa ja hermoja jos saa tarvittaessa neuvoja eikä tarvitse kaikkea itse päätellä :)

juu, eiköhän jonkun saa kaveriksi kun nyt ensin tietäis mitä komponentteja tilais :) kun ei tosiaan hajuakaan oo yhteensopivuuksista ja kannattavuudesta noiden kans

juu, eiköhän jonkun saa kaveriksi kun nyt ensin tietäis mitä komponentteja tilais :) kun ei tosiaan hajuakaan oo yhteensopivuuksista ja kannattavuudesta noiden kans

Pakko mainostaa, että multa lähtis kohta kotelo+poweri aika halvalla... katso osto/myynti palstalta ;)

Mulla meni hivenen rapiat 600€ koneeseen, alle 650€.
4G DDR2:sta 667MHz
Intel Dualcore 6420 prossu
Asus P5B lauta
ATI X1650 Pro näytönohjain
Nexus Breeze kotelo, joka on sitten todella helvetin hiljainen.

Kelloteltu 2800MHz ilman mitään erillisjäähyjä ja hienosti pysyy lämmöt kuormituksessakin alle 65 asteen.

Tuosta kun karsit 2G muistia pois ja ostat välirahalla jonkun kovemman näyttiksen (esim.GeForce 8800GTS), koska esim. normi WinXP ei sitä käsittele kuin max 2GB muistia, mutta mulla on XP64bit, niin silloin kuvankäsittelyssä tuo 4GB on hyvässä käytössä.

Tietenkin tarviit jonkun DVD-aseman, mutta ne nyt ei muutamaa kymppiä enempää maksa.

Jep, ei ihan välttämättä kannata itse näppituntumalta ruveta konetta kasaan. Joskus kanssa päätin että en "markettikoneisiin" enään koske ja hyvä päätös se kyllä oli, kaverin kanssa tämä kone kyllä piti koota. Mutta nykyään onnistuisi varmaan silmät kiinni, kun tuli purettua varmaan miljoona kertaa kovalevyjen yhteensopimattomuuden takia :(

Panosta siihen näytönohjaimeen vasta kun muut osat on hyviä, jos viihde käyttö on tärkein ;)

Piti kanssa mainostaa tuota poweria ja koteloa mitkä oli myynnissä.

Tästä threadista tulikin mieleen. Tuossa vuosi sitten näin aika toimivan kotiteatterisetin isän kaverin pojalla. Hänellä oli siis ihan joku Pioneerin vahvistin, joka oli liitetty tietokoneeseen. Niin mitä liitäntää käyttämällä noi vahvistimet pitäisi tietokoneeseen iskeä?

Tästä threadista tulikin mieleen. Tuossa vuosi sitten näin aika toimivan kotiteatterisetin isän kaverin pojalla. Hänellä oli siis ihan joku Pioneerin vahvistin, joka oli liitetty tietokoneeseen. Niin mitä liitäntää käyttämällä noi vahvistimet pitäisi tietokoneeseen iskeä?

Jos sulla on koneessa "Optical Out" ja Vahvistimessa "Optical In" niin sillä ehdottomasti. Mut jos ei oo niin sitten ihan koneesta ulos 3,5mm stereo plugilla (eli sellasella kun esim mp3-soittimen kuulokkeissa), johdon toisessa päässä pitäis olla RCA liittimet eli musta ja punainen :) -- like this --

Ja aiheesta, mielestäni 600e on aika vähän, jos todella haluaa panostaa kuvan-,ja äänenlaatuun sekä koneen hiljaisuuteen ym. Tietysti se on mahdollista esim. tarjouksia hyödyntäen, mutta urakka on aikamoinen et saat tarjouksista kerättyä yhteensopivat osat =) 1000euron budjetilla saisi varmasti ihan kelpo kotiteatterikoneen. Henkilökohtaisen kokemukseni perusteella voin suositella sulle AMD:n tuplaydin prossuja!

Kuidulla pitäisi onnistua, jos vaan äänikortissa liitäntä löytyy.

Edit. downfall ehti ensin. :) Eli juuri tuolla optisella johdolla. Näyttää tuolta, mikä on kuvassa alimpana:

SPDIF.GIF

Jaajoo, kiitos downfall ja Sahaaja. Tuota optista kuitua veikkailinkin itse. Himottaa vain pistää omatkin äänentoistot uusiksi :)

Jaajoo, kiitos downfall ja Sahaaja. Tuota optista kuitua veikkailinkin itse. Himottaa vain pistää omatkin äänentoistot uusiksi :)

en kyllä sanois että ehdottomasti optinen... riippuu hyvin pitkälti vahvistimen da-muuntimesta. jos se on keskinkertainen, saa paremmalla äänenlaadulla kun vetää vanhoilla kunnon analogisilla rca-piuhoilla.

t. nimim. kokemuksesta viisastuneena.

millaisia muistipalikoita kannattaa ostaa?

tuolta bulldogista ehdotettiin tällaista, olisko tässä paranneltavaa/muutettavaa?

*Intel Core 2 Duo E6600 2x2.4GHz/1066 4MB +Fan, s775*
1 229.1 *229.1 e*

*Miditorni Chieftec SH-01B-B-B, 400W ATX(2.0)*
2x3.5 3x5.25, in 6x3.5, Musta, paneeli USB/FW/Audio 1 112.7 *112.7 e*

*Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, PCI*
1 85.2 *85.2 e*

*Club-3D GF 8600GTS 256M/128-bit tv-2xdvi PCI-E*
256MB GDDR3, nVIDIA GF 8600GTs, S/Video-Out, 2xDVI, HDTV,
PCI-Express 1 213.8 *213.8 e*

*LG DVD+-RW DL musta, Retail*
1 37.9 *37.9 e*

*Ki, 2048MB KiT, 1024+1024MB 667MHz DDR2-RAM DIMM*
1 90.9 *90.9 e*

*Asus P5B, Intel P965, P4/Core 2 LGA775 ATX*
PCI 3, PCI-E x1 3, PCI-E x16 1, DDR2-800/667/533, SATA-RAID, Gb LAN,
USB2.0 1 103.1 *103.1 e*
YHTEENSÄ *872.7 e*

tollasta siis ehdoteltiin, koska ite oon tipahtanut kärryiltä jo vuosia sitten niin en tiedä onko tossa muutettavaa tai turhaa, tottakai paras mahdollinen ratkaisu tohon budjettiin, jos se olis se 600-900e tai jotain.

Näytönohjain kannattaisi ehkä vaihtaa vaikkapa Club 3D:n 8600GT -malliin, kun se ehdotuksessa on 8600GTS. GT on ~100€ halvempi, eikä niiden välillä ole kovinkaan suurta eroa suorituskyvyllisesti.

Suositut

Back
Ylös Bottom