Osaatko sanoa ei?

Jes, vihdoinkin pistin itseni tekemään profiilin tänne :puntti:

Semmoinen perusasia kuitenkin tuli vain mieleen nyt varsinkin kun olisi taas dieettikuuri edessä, että osaatteko sanoa ystävillenne Ei jos he kysyvät sinua perjantai/lauantai-iltana juhlimaan (itselläni tämä kusee hommat ainakin siinä määrissä, että sitä kuppia tulee otettua ihan reilusti puhumattakaan sitten napostelusta ja muusta purtavasta mitä tulee napattua illan mittaan -> seuraavana päivänä)

Itse olen huono sanomaan kavereille ei ja hommasta tekee ärsyttävän sen, että 95% joka perjantaista tulee joku kysymään "lähdetäänkö :kippis1:" vaikka itse haluaisia vain keskittyä siihen syömiseen, nukkumiseen ja sporttailuun :P ehkä se on vain luonteenheikkoutta tai ei vaan ole tuo taso vielä niin HC. Minkälaisia kokemuksia muilla? Kuinka usein tämmösiä ehdotuksia tulee? Millaista reaktio kavereilta jne. Mitä itse sanotte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä ei ainakaan mitään vaikeuksia päättää itse omista menemisistäni. Diettailu/treenaminen ei ehkä itsellä mikään syy olla dokailematta mutta eipä silti tule kovin usein lähdettyä tai ainakaan juotua paljoa. Joskus nuorempana kaverit jaksoivat inttää kauemmin ja vittuilla jos ei vetänyt baarissa kaksin käsin viinaa kurkusta mutta nykyään kaikki tietävät sen että en lähde sinne baariin jos ei huvita tai en vedä niitä perseitä.

Osaan sanoa helposti EI. Osaan myös ottaa silloin tällöin pari olutta kavereiden seurana ja lopettaa siihen vaikka kaverit jatkaisivat ottamista.

Kyllä kaverit aikoinaan kuittaili, että "Oletkos uskoon tullut, kun ei kalja maistu?" Aika äkkiä se kuitenkin loppui. Nyt reilu kolmikymppisenä huomaan, että ne oman ikäiset, jotka ottaa reippaasti joka viikonloppu, ovat jo aika surkeassa fyysisessä kunnossa. Itse taas olen paremmassa kunnossa kuin kaksikymppisenä, vaikka silloinkin oli OK kunto.

Tuota EI:n sanomista auttaa kun on omat tavoitteet selkeänä mielessä. Kyl ne kaverit sen ymmärtää kun vaan riittävän itsevarmasti sen toteaa ja uskoo ittekkin kun sanoo että "ei nyt sovi mennä kun on miinuskalorit ja kova viikko meneillään".

Eri asia jos sitä sitten rupeaa jotenkin luikertelemaan että "nohmm, olis mulla tota punttiakin tossa mutta öömmmööömmömömömöömm emmä oikeen tiä". Se on just niinkuin heittäis löylyä kiukaalle, eivät taatusti usko ainakaan heti.

Tottakai. Sitä EI:n sanomista on tässä nyt harjoiteltu kaksi vuotta ja alkaahan se tulemaan jo aika luonnostaan. Jos totta puhutaan, niin kukaan ei enää juurikaan etes kysele. Varsinkaan baarireissulle :)

Ei ole ongelma, samalla tavalla kaikki karkit, sipsit, limut, muut herkut on pannassa ja jos joku niitä tarjoaa niin en ota.
Suunilleen kahden/kolmen kuukauden välein tulee otettua jonkun kanssa olutta mutta muuten yritetään elää kuin spartalaiset.
Ja ei se ongelma ole kieltäytyä nyt kun itsekin on huomannut tämän eron, kaverit joiden kanssa oli saman kokoinen ennen punttien aloitusta ovat nykyään pieniä ja mahakkaita siinä missä itsellä maha alkaa kadota ja nousta yläkroppaan :)

Alkoholi on yksi maailman parhaimmista keksinnöistä joten miksi ees sanoa ei? täytyy näyttää hyvältä mutta pitää olla myös hauskaa joten hankala kysymys. ja perkele ku onki hauskaa. kippis kaikille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom