Optisia illuusioita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu
Mä "leikkasin" molemmista A:sta ja B:sta palat ja laitoin vierekkäin niin ne on saman värisiä!
:O
En olis ikinä uskonu.

Kusimato sanoi:
Tallennappa kuva, ja mene vaikka painttiin, sitten ota väri toisesta neliöstä sillä yhdellä työkalulla niin huomaat, että ruudut todellakin ovat samanvärisiä. Aivot vaan ei tajua, että ne olisi.

Tai katso Mara83:sen postaama linkki.

Tai sitten leikkaa sen toisen ruudun pois ja asettaa osittain toisen päälle, niin huomaa niiden olevan saman väriset.

Audiovisuaalinen illuusio

Eli McGurk-efekti. Toimi ohjeiden mukaan, kuuntele vain ääntä / katso vain kuvaa kun ääni pois päältä / katso ja kuuntele samaan aikaan. :eek:

McGurk-efekti

emex sanoi:
Eli McGurk-efekti. Toimi ohjeiden mukaan, kuuntele vain ääntä / katso vain kuvaa kun ääni pois päältä / katso ja kuuntele samaan aikaan. :eek:

McGurk-efekti
En kuullu missään vaiheessa Da:ta. Silmät kiinni kuulin Ba:n ja silmät auki Ga:n. Oonko outo?

Sit ku auoin ja suljin silmiä vähän välii ni kuulin semmosta GaBa GaBa.. tai BaGa BaGa

Turisas sanoi:
En kuullu missään vaiheessa Da:ta. Silmät kiinni kuulin Ba:n ja silmät auki Ga:n. Oonko outo?

Sit ku auoin ja suljin silmiä vähän välii ni kuulin semmosta GaBa GaBa.. tai BaGa BaGa

Täsmälleen sama juttu mulla. BaaBaata ja GaaGaata ja GaBaGaBaa. :hyper:

emex sanoi:

McGurk-efekti

Kuuntelin kelaustoistolta tota ekaa baba varmaan jonkun 3 min ja se äijä alko ihan selvästi hokemaan kyrpää amerikan ääntämyksellä :hyper: .
Ihminenhän kuulee ja näkee mitä haluaa...

Kyllä tosta kuulee baban katsomalla kunhan sitä jaksaa tarpeeksi kauan toistaa.

Turisas sanoi:
En kuullu missään vaiheessa Da:ta.
Mulle toi oli pelkkää DAADAA:ta! Silmät auki, kiinni, toinen silmä auki, toinen korva kiinni, silti kuului vaan daa daa. Mussa on jotain vialla :(

mistähän löytyisi niitä ovelia kuvia, joissa ei normaalisti näy mitään, mutta kun katsoo periaatteessa kauas kuvan taakse kuvan läpi, pompsahtaa epämääräisestä kuviosta selvästi jokin koholla oleva kuva/kuvio

Hyvägeeni sanoi:
mistähän löytyisi niitä ovelia kuvia, joissa ei normaalisti näy mitään, mutta kun katsoo periaatteessa kauas kuvan taakse kuvan läpi, pompsahtaa epämääräisestä kuviosta selvästi jokin koholla oleva kuva/kuvio

3d-kuvia? kirjastosta löytyy ainakin Taikasilmä(?)-nimellä.

Hyvägeeni sanoi:

lykkäät vaikka googleen hauksi: "stereograms", luulis jotain löytyvän... Itse en ole koskaan noita osannut katsoa :(

Back
Ylös Bottom