Optinen hiiri?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu
Tomi sanoi:
No ehkäpä kannattaisi ostaa Logitechin joku vähän parempi malli? Sellainen, jossa on tuo lataava hiiritelakka?
Nimenomaan. Mulla on logitechin lx700 desktop ja täysin tyytyväinen, ei tarvitse edes ladata kovin usein vaikken säilytäkään hiirtä tuossa telakassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mho sanoi:
Nimenomaan. Mulla on logitechin lx700 desktop ja täysin tyytyväinen, ei tarvitse edes ladata kovin usein vaikken säilytäkään hiirtä tuossa telakassa.
Mulla on se MX Desktop. Toiminut loistavasti.

Mulla on langallinen optinen hiiri niin ei tarvii värkätä paristojen kanssa. Toimii erittäin hyvin. Oli myös halpa. :)

Tomi sanoi:
No ehkäpä kannattaisi ostaa Logitechin joku vähän parempi malli? Sellainen, jossa on tuo lataava hiiritelakka?

Ostin tuon silloin, kun MX mallia ei vielä ollut. En omista siis ko. systeemiä enää, myin pöytäkoneen pois ja vaihdoin kannettavaan.

Aatelin ostaa uuden hiiren koneeseen,lähinnä kaipaan parempaa pelattavuutta. Mulla on nyt langaton microsoftin hiiri-näppis yhdistelmä, ni toimiiko tää näppäimistö ihan normaalisti uuden langallisen hiiren kanssa? Ja mikä on ero langallisen ja langattoman hiiren välillä yleisesti ottaen peleissä,muistelisin joskus lukeneeni että niissä on joku nopeus ero tai jotain?!

Tommonen hiiri ois kyseessä.

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=7745

Just asensin Logitech Mx518 langallisen hiiren, voi pyssy että on nopee pelissä. Suosittelen :thumbs:

Aina kuulee puhetta noista "ihmeellisistä" eroista langallisten ja langattomien välillä pelattaessa, mutta ite en ole ainakaan mitään eroa huomannut ja nykyään on käytössä logitechin joku MX900 tai vastaava se taisi olla (bluetooth yhteys ja telakka) eikä ainakaan mun silmään ole pistäny mitään "hiiri lagi" efektejä.. Tiiä sitte mimmonen überpelaaja saa olla että kyseiset asiat häiritsis :P Ja sitten ihan topicciin, eli kyllä noista hiiristä ilman telakoita ne patterit loppuu pelottavan nopeasti joten se aiemmin mainittu kahtien akkujen vaihtolatausniksi on varteenotettava... itellä saa ladata tätä paskaa 3 päivän välein tossa telakassa..

Kertokaapa joku, miksi sen hiirin ylipäätään pitää olla langaton? En mä ainakaan keksi yhtään hyvää syytä siihen. Niitä huonoja tuolla edellä onkin sitten lueteltu jo useempia. Ostin itsen Creativen optisen langallisen hiiren, hintaa oli kaikki 14 euro ja peruskäytössä mennyt ihan loistavasti.

Timba79 sanoi:
Kertokaapa joku, miksi sen hiirin ylipäätään pitää olla langaton? En mä ainakaan keksi yhtään hyvää syytä siihen. Niitä huonoja tuolla edellä onkin sitten lueteltu jo useempia. Ostin itsen Creativen optisen langallisen hiiren, hintaa oli kaikki 14 euro ja peruskäytössä mennyt ihan loistavasti.

Onhan tossa langattomuudessa ainakin se etu että se ei juutu kiinni mihinkään kuten langallisen kanssa tuppasi käymään ja lisäksi siinä on se hyvä puoli että jos haluan katsoa sängystä tv:n kautta vaikka jotain lataamiani ohjelmia niin voin ottaa hiiren tuohon pöydälle ja vaihtaa jakson seuraavaan nousematta :P

Timba79 sanoi:
Kertokaapa joku, miksi sen hiirin ylipäätään pitää olla langaton? En mä ainakaan keksi yhtään hyvää syytä siihen. Niitä huonoja tuolla edellä onkin sitten lueteltu jo useempia.
Tärkein ja ainoa syy: hiiren johto on maailman vittumaisin ja ärsyttävin asia.

Tomi sanoi:
I agree. Töissä on langallinen hiiri ja kotona langaton, ja meinaa töissä mennä hermot. Kyllähän laturi ja ladattavat paristot ovat ehdottomia hankintoja, mikäli langattomia vehkeitä omistaa. Töistä otin 3 pakettia pattereita. On tullut melkoisesti säästöä, kun digikamerakin pattereista tykkää.

Lähes aina se hiiren johto on liian pitkä jolloin on aina tiellä ja tai sitten se on liian lyhyt joten sen liikuttelusta ei tule mitään. Vielä koulussa ollessa niiden helvetin hiirien johdot menivät aina näytön ja pöydän väliin ja hiiri pysähtyi tällöin kuin seinään. Se nyt on tietenkin ihan ymmärrettävää että kouluissa ne hiiret on mahdollisimman halpoja kun muuten joku pöllii.

Itselläni on ollut optinen langaton hiiri melkein neljä vuotta ja on hemmetin kätevä kun johto ei ole tiellä ja eikä tarttee töllöttää esim jotain videoita nokka kiinni ruudussa. Voi olla hiiren kanssa vähän kauempanakin ja jos haluaa kelata tai vaihtaa pätkää niin ei tarttee rampata aina koneelle.

Tuli ostettua Logitechin MX1000, eikä tosiaan ole mitään valitettavaa. Ei lagaa, tarkkuus on riittävä, akut kestää päivätolkulla ja lataa äkkiä. Oli ihan jees saada ne piuhat pois kuljeksimasta.

Tomi sanoi:
Älä puhu paskaa. Jos vaikka jaksaa heittää sen johdon näytön vasemmalta puolelta (jos hiiri on oikealla), ja sieltä kiinni koneeseen, niin ei haittaa tippaakaan, että on johto. Ei ota mihinkään kiinni. Se taas vituttaa, jos hiiren johto menee suoraan hiirestä pöydän reunan yli lattialle. Koko ajan ottaa kiinni johonkin. Pöydällä siis pitää olla vähän ylimääräistä johtoa, niin hyvin pelittää. Itse en oo just sen takia ikinä hommannu langatonta hiirtä, koska se on mun mielestä täysin turha.

itekkin olin yhteen aikaan sitä mieltä, että en ikuna ota langatonta hiirtä juuri akkurumban jne takia. Noh, työpaikalla sitten oli kuitenkin MX1000, ja täytyypä sanoa että ei tulisi enää mieleenkään hommata langallista hiirtä.

tää MX1000 on ylivoimaisesti paras hiiri mitä oon ikinä käyttänyt, tuo telakkakin saa olla vaikka laatikossa ja silti signaali kulkee täysin häiriöttä. Akku kestää yhdellä latauksella balttiarallaa viikon. Käytössä en huomaa eroa langalliseen - muuta kuin että tämä langaton on ihan törkeän paljon parempi ja mukavampi käyttää. Ja koska kyseessä on laserhiiri, toimii tämä vekotin lähes kaikilla pinnoilla. Voi käyttää esim. tuossa reiden päällä jne. Loistava vekotin kaikenkaikkiaan. Suosittelen!!

Enkä tiedä minkälaisia työtiloja tykkäätte käyttää, mutta kyllähän nyt todellakin se langallisen hiiren johto on ihan perseestä, aina se on joko liian pitkä tai liian lyhyt jne. Taidan ostaa langattoman näppiksenkin kohta niin ei tavitse säätää...

Elikkä ostin nyt logitechin mx 518 hiiren. Katoin tosta manuskasta että arvot on:

1600dpi
5,8 Megapikseli/sekunti
usb suoritusteho 8000/bitiä/sekunti
usb-päivitysnopeus 125/sekunti

Mulle noi arvot ei kerro mitään joten jos joku voisi valaista vähän eli
voinko liittää mun hiiren USB 1.1 liitäntään,riittääkö USB 1.1:sen nopeus hiirelle? Kun toi mun USB2 liitäntä on tossa koneen etupaneelissa tyhmästi ja johdot menis vähän vituralleen.

Kparta sanoi:
voinko liittää mun hiiren USB 1.1 liitäntään,riittääkö USB 1.1:sen nopeus hiirelle? Kun toi mun USB2 liitäntä on tossa koneen etupaneelissa tyhmästi ja johdot menis vähän vituralleen.

Miksi sulla on takana usb 1.1 ja vaan edessä usb 2?

Kparta sanoi:
Mulle noi arvot ei kerro mitään joten jos joku voisi valaista vähän eli voinko liittää mun hiiren USB 1.1 liitäntään,riittääkö USB 1.1:sen nopeus hiirelle? Kun toi mun USB2 liitäntä on tossa koneen etupaneelissa tyhmästi ja johdot menis vähän vituralleen.

Tökkää se piuha sinne koneen persuksiin kiinni ja katso näetkö liikettä näytöllä. Ei se hiiri siitä räjähdä jos väärään koloon vahingossa tuikkaat.

Kotikoneessa on Logitechin langaton optinen hiiri...tähän kuuluu myös latausasema...hiiri aina käytön jälkeen laturiin ja hyvin on toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom