Opiskelijan työmahdollisuudet Oulussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu

Tromm

Banned
Ikä
43
Missä Oulun pakkislaiset käyvät töissä opiskelujen ohella? Itselläni toivon mukaan ja tod.näk. alkaisi tammikuussa koulu ja tarkoitus olisi pitää samalla yllä siedettävä elintaso pääasiassa viikonloppuisin töitä tehden.
Pääseekö töihin yleensä ottaen enää nykyään muuten kuin suhdepelillä? :( Kaikki vinkit otetaan vastaan suurella kiitollisuudella!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos siis et tunne ketään, voipi opiskelujen alussa tulla kyseseen ne perinteiset: siivoomaan tai kauppaan, jonnekin varastohommiin voi päästä kanssa. Kannattaa käydä kyselemässä vähän joka puolelta. Jostain saattaa mäihällä ja/tai oikealla ajoituksella saada ihan hyvänkin osa-aikaduunin. Mutta aika pitkälle suhdepelillä työpaikat jaetaan. Eiku vaan luomaan niitä suhteita opiskelujen ohessa. :)

Joo, ens viikolla pitäis viimeistään tulla kirje että ottavatko sisään. Siivousfirmoja ainakin oon ajatellut soitella läpi. Noihin alan töihin eli viikonloppu-, ilta- yms. hommiin olis toki mahdollisuus päästä mutta aikaisintaan 1,5 vuoden päästä, eli peruskoulutuksen jälkeen.
Tuo suhdepolitiikka jaksaa kyllä ottaa päähän...No, jospa jostakin suunnalta tärppäis.

Tromm sanoi:
Joo, ens viikolla pitäis viimeistään tulla kirje että ottavatko sisään. Siivousfirmoja ainakin oon ajatellut soitella läpi.

Jos oot valmis tekemään siivoushommia ja oot edes suht. täysjärkinen (et munaa ittees haastattelussa) niin takuulla löytyy siivoushommia. Ainakin ISS ettii Oulussa koko ajan uusia työntekijöitä.

Orid sanoi:
Jos oot valmis tekemään siivoushommia ja oot edes suht. täysjärkinen (et munaa ittees haastattelussa) niin takuulla löytyy siivoushommia. Ainakin ISS ettii Oulussa koko ajan uusia työntekijöitä.

No pääsykoe kouluun oli soveltuvuuskoe psykologin haastatteluineen, eli jos sitä en munannut niin kyllä työhaastattelukin hoituu. :)
Ottaako esim. ISS nimenomaan opiskelijoita vai peräänkuuluttaako sekin alan kokemusta yms?

Posti on kans varteenotettava vaihtoehto. Itse tein sitä 2 vuotta kolmesta, eikä haitannu viikonlopun jaot mitenkään koulua/salia/muuta.

Tromm sanoi:
...ISS nimenomaan opiskelijoita vai peräänkuuluttaako sekin alan kokemusta yms?

No luulen, että tarjontaa hyvistä työntekijöistä ei niin paljoa ole, että heillä on varaa liikaa valikoida, vaikka ei nekään tietysti ihan ketä tahansa ota töihin. Eli ei vaadi varmaankaan siivouskokemusta, vaikka voisi sen kuvitella olevan eduksi. Töitähän siellä varmasti joutuu tekemään paljon.

Teet vaan reippaan puhelin soiton ISS:lle ja puhut ittes haastatteluun, niin varmaan saat alottaa työt samalla viikolla :)

inflames sanoi:
Posti on kans varteenotettava vaihtoehto. Itse tein sitä 2 vuotta kolmesta, eikä haitannu viikonlopun jaot mitenkään koulua/salia/muuta.
Hmm mites tuonne pääsit? :O
Yks kaveri on tuuraamassa kalevan jakajia aina välistä mutta yksikään ei oo postille päässy. Ees jouluksi ei sinne luokkakaverin kans päästy, vaikka pakettiin piti ottaa miehiä niin kaverin sisko sinne sitte pääs.

Orid sanoi:
No luulen, että tarjontaa hyvistä työntekijöistä ei niin paljoa ole, että heillä on varaa liikaa valikoida, vaikka ei nekään tietysti ihan ketä tahansa ota töihin. Eli ei vaadi varmaankaan siivouskokemusta, vaikka voisi sen kuvitella olevan eduksi. Töitähän siellä varmasti joutuu tekemään paljon.

Teet vaan reippaan puhelin soiton ISS:lle ja puhut ittes haastatteluun, niin varmaan saat alottaa työt samalla viikolla :)

Kyllä jonkun verran työkokemusta nuo siivousfirmatkin yleensä vaatii, yllättävän paljon niihin töihin hakee just opiskelijoita ja usealla on jonkinlaista kokemusta ko. hommasta. Ei se siivous oo niin helppoa hommaa, mitä monet luulee:)

Mies847 sanoi:
Yks kaveri on tuuraamassa kalevan jakajia aina välistä mutta yksikään ei oo postille päässy. Ees jouluksi ei sinne luokkakaverin kans päästy, vaikka pakettiin piti ottaa miehiä niin kaverin sisko sinne sitte pääs.

Netin kautta laitoin muistaakseni hakemuksen. Pari kk meni ja tuli soitto. Sitä en tiedä millanen vaihtuvuus tuolla on, ehkä mulla kävi vaan tuuri. Ainoa mikä tuossa työssä vitutti oli se pyörällä kulkeminen. Tammikuussa kunnon pakkasessa, kun koko yön lunta satanut, eikä aura-auto vielä ehtiny siivoamaan katuja niin avot! Lämmöllä muistelen niitä päiviä.

Kesät oli sitten mukavia, ihmiset lomareissuilla=tosi vähän jaettavaa.

Noh, voin kokemuksella sanoa että ensimmäisen harjoittelusi jälkeen saat tehdä keikkaa aika lailla niin paljon kuin vaan aikaa riittää. Että ensimmäiset viikot on aina himpun verran hankalaa, mut jalkaa vaan oven väliin jokaisessa harjottelupaikassa ja keikkailu on taattu. Siinä mielessä sote-ala on hyvin mukava paikka miehille.

inflames sanoi:
Olen tällä hetkellä postissa töissä, varhaisjakelussa. Työ on suhteellisen helppoa, aikaiset aamuherätykset saattavat ehkä ottaa pikkuisen päähän, kun kuudeksi töihin.

Vähintään 300e/kk on tullut palkkaa ja työtunteja tulee kuukausittain noin 40. Ei mikään erikoinen palkka mutta eipä ole vaativa duunikaan ja hyvin ehtii opiskella, käydä salilla ja muuta. Palkat ovat myös aina ajoissa ja postin työntekijä saa monista liikkeistä ja kuntosaleilta kuten PT-Gymiltä alennusta. Postilla on myös oma ilmainen työntekijöille tarkoitettu kuntosali keskustassa.

Mies847 sanoi:
Tule käymään vaikka Alppilassa postikonttorilla ja puhu henkilökohtaisesti jakeluesimiespäällikön kanssa. Näin syksyn/talven kynnyksellä voi olla töitäkin tarjolla, jos nykyisiä ei kiinnosta pyörällä polkeminen vesi- ja lumisateessa.

Snoopie sanoi:
Vähintään 300e/kk on tullut palkkaa ja työtunteja tulee kuukausittain noin 40. Ei mikään erikoinen palkka mutta eipä ole vaativa duunikaan ja hyvin ehtii opiskella, käydä salilla ja muuta. Palkat ovat myös aina ajoissa ja postin työntekijä saa monista liikkeistä ja kuntosaleilta kuten PT-Gymiltä alennusta. Postilla on myös oma ilmainen työntekijöille tarkoitettu kuntosali keskustassa.

Mitämitä. Mä oon ilmeisesti ollut liian laiska ottaan selvää asioista. Ei ollut mitään tietoa mistään ilmaisista saleista jne!

Teetkö joka viikonloppu hommia, vai onko sulla joku pitkä piiri, kun ite tienasin aluksi jotain 200e kuussa, mutta muutosten jälkeen enään jotain 110e pintaan?

inflames sanoi:
Mitämitä. Mä oon ilmeisesti ollut liian laiska ottaan selvää asioista. Ei ollut mitään tietoa mistään ilmaisista saleista jne!

Teetkö joka viikonloppu hommia, vai onko sulla joku pitkä piiri, kun ite tienasin aluksi jotain 200e kuussa, mutta muutosten jälkeen enään jotain 110e pintaan?
Joka toinen viikko maanantaista sunnuntaihin olen töissä. Oma piirini on autopiiri, joten on se pitkä piiri ainakin kilometreissä mitattuna. :)

Kyllä minäkin hämmästyin tuosta salihommasta. Tiesin, että postilaisilla on oma sali mutta olin kyllä ihmeissään, kun huomasin listan, johon oli kirjattu postin vapaa-ajan yhteistyökumppanit. PT-Gym ja pari muutakin tuttua salia oli siinä listassa.

PikkuEero sanoi:
Noh, voin kokemuksella sanoa että ensimmäisen harjoittelusi jälkeen saat tehdä keikkaa aika lailla niin paljon kuin vaan aikaa riittää. Että ensimmäiset viikot on aina himpun verran hankalaa, mut jalkaa vaan oven väliin jokaisessa harjottelupaikassa ja keikkailu on taattu. Siinä mielessä sote-ala on hyvin mukava paikka miehille.

Siis meinaatko ihan ensimmäistä harjoittelujaksoa? Tuo olis kyllä parempi kuin hyvä juttu! Oon jotenkin käsittänyt että noin aikaisessa vaiheessa ei alan hommia pääsis tekemään, mutta jos omasta kokemuksesta puhut niin uskottavahan se on.:thumbs:

Osa-aikaisena (tai no, ainakin opiskelevatkin joskus) kavereita oulussa on siivoamassa ja kaupassa duunissa. Itsellä lykästi ja saan tehdä oman alan hommia silloin kun ehdin tuntiliksalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom