Opiskelija syytteeseen shift-näppäimen käytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Princetonissa opiskeleva Alex Halderman tutki julkaistuja levyjä ja teki niiden kopiointisuojausmenetelmistä harjoitustyön koululleen. Hän sai selville, että SunnCommin varmaksi kehuma MediaMax CD3-suojaus perustuukin yksinkertaisesti Windowsin tukeman autorun.ini-tiedoston käyttöön. Eli jos/kun käyttäjällä on (kuten Windowsissa oletusarvoisesti on) Windowsissa päällä ns. autorun-toiminto, jossa kone käynnistää halutun sovelluksen, kun uusi CD tai DVD syötetään sisään, SunnCommin suojauksilla varustettu CD-levy käynnistää pienen ajurin asennusohjelmiston.

Ajurin asennusohjelma väittää, että ajurin asentaminen on välttämätöntä sisäänsyötetyn CD-levyn käytön kannalta. Mutta todellisuudessa tämä nimenomainen ajuri asentaa koneeseen ajurit, jotka estävät levyllä olevien ääniraitojen rippaamisen. Ja kuten Windowsin oletusarvoisesti kuuluukin toimia, autorun.ini -tiedoston automaattisen käynnistymisen saa estettyä painamalla shift-näppäin pohjaan CD-levyä sisään syötettäessä.

Ja tästä huikeasta kopiointisuojauksen rikkomismetodista SunnComm on ilmoittanut harkitsevansa syytteitä Haldermania sekä hänen kouluaan, Princetonin yliopistoa, kohtaan. Pohjana tietysti surullisenkuuluisa DMCA-laki, joka kieltää kopiointisuojausten ohittamiseen tarkoitettujen ohjeiden ja työkalujen levittämisen.

SunnComm väittää, että Haldermanin paljastusten takia yhtiön osakkeiden arvo olisi laskenut vähintään 10 miljoonaa dollaria.

Lähde: Afterdawn.com

Aika röyhkeä kräkkeri perkele :)

Heh... tuolla logiikalla niiden tulisi haastaa myös Microsoft oikeuteen, nehän ne ovat tuon "työkalun" kehittäneet.

Tyhmyydellä ei ole rajaa.

"SunnComm väittää, että Haldermanin paljastusten takia yhtiön osakkeiden arvo olisi laskenut vähintään 10 miljoonaa dollaria."

Eli valheellisilla väitteillä paisumaan saadut osakeiden arvot palautuivat oikealle tasolle. No, täytyyhän siitä nyt joku oikeuteen haastaa. :thumbs:

Loistavaa! :worship:

Saankohan mäkin nyt syytteen, kun huomasin vähän aikaa sitten, että oma kannettavani varustettuna musicmatch 7.1:llä ei välitä mistään nykyisistä kopiosuojauksista hevon vitun vertaa - cd vaan sisään ja rippaamaan. Hakee ihan normaalisti kaikki kappalenimetkin netistä.

Nää kopiosuojaukset yleensäkin on kyllä levy-yhtiöiltä sellaista omaan nilkaan ampumista, että melkeen sääliks käy...

Children of Bodomin uusimpaan tepsii hyvin esim. vesiliukoisella tussilla kun piirtelee uloimman raidan (erottuu valoa vasten) päälle. Sitten levyn voi ripata ja pyyhkiä tussin jäljet pois. Tai mistäs minä tietäisin, enhän mä oo sellasta tehnyt.

Mua alko vituttaa kun luin ton.
Amerikassa tollanen paska syyte voi onnistuakkin, siellä jos ihminen kompastuu jossain kaupassa omaan kakaraansa joka riehuu voi haastaa kaupan ja saada 100000dollaria.
Tai jäädä loukkuun autotalliin talossa josta oli juuri ryöstämässä tavaraa ja haastaa talon omistajat oikeuteen ja saada 70000 dollaria korvauksia.
Ja nuo ovat tosia tapauksia vaikka en ihan tarkkaan yksityis kohtia muistakkaan.
Minä olen :david: mutta huolestuttavampaa on jos koko maan oikeus systeemi on :david: .

Originally posted by astro
Children of Bodomin uusimpaan tepsii hyvin esim. vesiliukoisella tussilla kun piirtelee uloimman raidan (erottuu valoa vasten) päälle. Sitten levyn voi ripata ja pyyhkiä tussin jäljet pois. Tai mistäs minä tietäisin, enhän mä oo sellasta tehnyt.

Mulla tepsi Children of Bodomin uusimpaan semmonen, että laitoin levyn koneeseen ja poltin sen. Kopiointisuojauksesta ei tietoakaan :eek:. Käytin Nero Burning Rom -ohjelmaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by MKS
Mulla tepsi Children of Bodomin uusimpaan semmonen, että laitoin levyn koneeseen ja poltin sen. Kopiointisuojauksesta ei tietoakaan :eek:. Käytin Nero Burning Rom -ohjelmaa.

Levystähän on kahta versiota, suojattu ja suojaamaton (suojatulla tais olla yks biisi ekstraa, joku coveri, ei lue takakannessa tms?). Anyways, plextorin asemallani ja EAC:llä (muilla en rippaa, prkl) näytti biisien pituudeksi 0 sec. Pari viivaa ratkaisee ongelman jos tollasia laittomuuksia joku harrastaa.

Back
Ylös Bottom