Opiskelija + aloitteleva treenaaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hede
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Status
Viestiketju on suljettu.
Hei! :joulu6:

Laitan nyt tähän alkuun kysymykset, joihin haluaisin kuulla teidän vastauksianne, ja alle taustatietoa.
1) Mimmoinen ruokavalio tulisi olla hh/p/r suhteen ja kalorimäärä aloittelevalla treenaajalla?
2) Miten tämä saataisiin sopimaan opiskelijabudjettiin ( tuotevinkkejä yms.)
3) Syödäänkö lepopäivinä vähemmän kaloreita kuin salipäivinä?

Olen siis 19-vuotias opiskelija 167cm/55kg. Olen mielestäni painoni puolesta täysin sopiva/normaali, mutta haluaisin tehdä kropastani timmimmän. Ajattelin käydä (ainakin näin alkuun) viikon aikana 2-3 krt salilla ja pari kertaa lenkkeilemässä.

Alottelijoiden osiota kahlailemalla selvinnee vastaukset :) sanoisin niin et älä rupee hifistelee ja miettii liikaa, alotat sen salin ja lenkkeilyn ja syöt niin että oot kyllänen.

Yhdyn edelliseen.

Lyhyesti:
1. Proteiinia n. 2g/ oma painokilo = 110g, rasvaa vähintään 1g/kg = 55g ja hiilaria loppuosa energiantarpeesta.
2. Kausiruoka,tarjoukset, kouluruuan mahd. tarkka hyödyntäminen, itse tehtyä einesten sijaan, peruskotiruokaa perusraaka-aineista.
3. Periaatteessa joo mutta ei se niin justiinsa ole. Voit esim syödä joka päivä saman verran ja treenipäivinä palkkarin siihen päälle. Noilla mitoilla ja tavoitteella "timmiytyä" ilmeisesti haet lihaskasvua. Tällöin syö hintsusti enemmän kuin kulutat ja treenaa kovaa. Sun paino nousee vähän, mutta jos toimit fiksusti se pitäisi tulla lähinnä lihaksena, mikä aiheuttaa toivomasi timmiysefektin. Muista huomioida kaikki treenit kulutuksessa jos lasket kaloreita (eli jos syöt joka päivä samat safkat, laske keskiarvo, tai sitten syöt treenipäivimä sen verran enemmän).

Kiitos vastauksista :) alankin tarkemmin selailla aloittelija-osiota

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom