ONNETON ALASELKÄni antakaa treeniohjeita

heikoin kohta se on en jaksa selänojennusta tehdä 30 toistoo enempää yhteen menoon kiristää niin alaseläs ja takareisis, teen kylläkin 60kglla helposti 20 toistoo seisten kumartuen lattiaan tangon kanssa.

leukoja menee reilu 20 ja kulmasoutua 70kglla 10 sarjoja siis yläselkä luulis olevan kunnossa

laatikaapa vähän ohjeita mulle (70kg)

mavemavemave. ei tähän muuta voi oikein edes sanoa.

Hagakure sanoi:
mavemavemave. ei tähän muuta voi oikein edes sanoa.
Täysin samaa mieltä. Mullekkin on alaselkään tullut lihaksia vasta sen jälkeen, kun mavee rupesin tekemään. Viimeisen 2kk aikana kehitystä on kyllä eniten tullut tekniikan pistettyäni jonkunnäköiseen kuntoon. Eli maastavetoo rupeet tekeen. Pienillä painoilla tekniikka kuntoon ja sit lisää romua myöhemmin ja alaselän lihakset huutaa hoosiannaa.

Miksi haluat tehdä selänojennusta yli 30 toistoa? Mikä on tavoitteesi ylipäätään?
Jos kuitenkin teet jullea 60 kilolla 20 toistoa, niin ei se alaselkä voi ihan paperia olla.

no ei mulla ole tarkoitus tehdä yli 30 toistoa, kumma kun seinä tulee toistojen lissäntyessä vastaan vaikka 10 kg painoilla toi selkälihasliike kuitenkin onnistuu 15-20 toistoa
Luulen että ongelmana on kireät takareidet ja selän kireys
millaisilla toistoilla tekisin mavea, joskus tein 10 sarjoja 80-90kglla

blueberry sanoi:
Luulen että ongelmana on kireät takareidet ja selän kireys

Tähän ei auta mikään muu kuin ahkera venyttely, jota kannattaa ryhtyä tekemään hetimiten. Olen itse elävä esimerkki siitä, että kireät lihakset selässä, jaloissa ja pakaroissa voivat johtaa ikäviin kiputiloihin ja jumituksiin, jotka taas aiheuttavat täysin turhia treenitaukoja.

blueberry sanoi:
heikoin kohta se on en jaksa selänojennusta tehdä 30 toistoo enempää yhteen menoon kiristää niin alaseläs ja takareisis, teen kylläkin 60kglla helposti 20 toistoo seisten kumartuen lattiaan tangon kanssa.

leukoja menee reilu 20 ja kulmasoutua 70kglla 10 sarjoja siis yläselkä luulis olevan kunnossa

laatikaapa vähän ohjeita mulle (70kg)

Suoritustekniikassa varmaan parantamisen varaa, jos takareisissä rupeaa kirraileen selkäliikkeitä tehtäessä. Silloin kun teet selänojennusta puhtaasti ei pitäs tuntua takareisissä yhtään, vaan se sun selkä ojentuu eikä lonkka.
Hyvää huomenta on takareisi- ja pakaraliike eikä selkäliike.
(Jos kuvailit tuossa yllä edes hyvää huomenta liikettä :rolleyes:)

Back
Ylös Bottom