Onko vuokratyöfirmojen työtarjous otettava vastaan sanktion uhalla?

Olen aina pitänyt vuokratyöfirmoja työntekijöiden syöpänä. Mutta nyt on melkein pakko luopua sellaisesta ajatuksesta. Optimoidakseen työnsaantimahdollisuuksiani, muttei ihan mikä työ tahansa, ajattelin ilmoittautua pari henkilöstönvuokrausfirmalle työnhakijaksi.
Eli, millainen velvollisuus työkkärin työtön hakijalla(joka tällä hetkellä elää päivärahoilla) on ottaa noiden vuokratyöfirmojen työtarjoukset vastaan? Siis tietysti täytyy ottaa jos työkkäri itse niin käskee mutta jos omatoimisesti ilmoittaudun noihin firmoihin työnhakijaksi niin millainen taipumusta niillä on vasikoida työkkäriin torjuttu työtarjouksesta?
Toivottavasti nyt osasin kirjoittaa ymmärrettävästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen aina pitänyt vuokratyöfirmoja työntekijöiden syöpänä. Mutta nyt on melkein pakko luopua sellaisesta ajatuksesta. Optimoidakseen työnsaantimahdollisuuksiani, muttei ihan mikä työ tahansa, ajattelin ilmoittautua pari henkilöstönvuokrausfirmalle työnhakijaksi.
Eli, millainen velvollisuus työkkärin työtön hakijalla(joka tällä hetkellä elää päivärahoilla) on ottaa noiden vuokratyöfirmojen työtarjoukset vastaan? Siis tietysti täytyy ottaa jos työkkäri itse niin käskee mutta jos omatoimisesti ilmoittaudun noihin firmoihin työnhakijaksi niin millainen taipumusta niillä on vasikoida työkkäriin torjuttu työtarjouksesta?
Toivottavasti nyt osasin kirjoittaa ymmärrettävästi.

Ei tapahdu mitään, vaikka et ota työtä vastaan...paitsi tietenkin jää työ saamatta. Työkkäriin eivät ala soitella, on heillä oikeaakin tekemistä.

Itse kyllä kuullut kauhutarinoita, että he soittaisivat työkkäriin, mutta tiedä häntä. Suuremmaksi ongelmaksi nään sen, että jos sinä kieltäydyt työstä niin he eivät todellakaan tarjoa sinulle enää myöhemmin työtä. Nimimerkillä kokemusta on.

Ei ne soita työkkäriin mutta jos kieltäydyt toistuvasti niin ei ne sulle enää soittele. Koomista touhua, kun aikoinaan varamiespalvelun listoilla olleena ne työsoitot oli kaikki jotain tyyliin: "Vartin päästä 20km päähän purkamaan kuormaa", vaikka olin vartavasten kirjoittanut hakupaperiin etten omista autoa.

Ei tule sanktiota, mutta monesti riittää sen ensimmäisen tarjotun keikan välistä jättäminen - uusia tarjouksia ei nimittäin tule. Suosittelen lämpimästi (jos työnteko kiinnostaa), ottamaan alkuun ne paskanakit vastaan ja tekemään ne hyvällä asenteella. Sillä se status firman listoilla nousee, ja töitä alkaa tippumaan enemmän. Ehkä jopa vakityö.

Ei tule sanktiota, mutta monesti riittää sen ensimmäisen tarjotun keikan välistä jättäminen - uusia tarjouksia ei nimittäin tule. Suosittelen lämpimästi (jos työnteko kiinnostaa), ottamaan alkuun ne paskanakit vastaan ja tekemään ne hyvällä asenteella. Sillä se status firman listoilla nousee, ja töitä alkaa tippumaan enemmän. Ehkä jopa vakityö.

Itse samaa mieltä. Pari vuotta painoin vuokrafirmojen kautta töitä ihan kokopäiväisesti ja opiskelujen aikanakin aina kun pystyin. Ilmeisesti hoidin hommat hyvin, kun vieläkin tulee tarjouksia vaikka en ole ollut aktiivisena missään firmassa moneen vuoteen...
Kaikki vuokrafirmojen hommat ei todellakaan ole paskahommia. Paskimmat=epähoukutelevimmat tarjotaan aina uusille ja vanhempiin luotetaan jo enemmän ja niille tulee oikeasti todella helppoja ja hyvin palkattujakin hommia aina välillä. Kannattaa vain näyttää, että kiinnostaa, muuten millään muulla ei ole väliä.

Kannattaa muistaa että ainakin osalla vuokrat.firmoista on jonkinlainen karenssi sen estämiseksi ettei sitä vakityötä noin vaan tipu. Tiedä sitten miten pitävä tämä on juridisessa mielessä.

Joo, ainakin Opteamissa oli 8kk, mutta kun se tuli täyteen, niin iski 2008 lama ja firma ei halunnut ottaa listoilleen vaan monoa tuli 11kk kohdalla :D

Kannattaa muistaa että ainakin osalla vuokrat.firmoista on jonkinlainen karenssi sen estämiseksi ettei sitä vakityötä noin vaan tipu. Tiedä sitten miten pitävä tämä on juridisessa mielessä.

Niinno tarkoitin lähinnä määräämätöntä aikaa jatkuvaa keikkaa. Keikkojahan ne aina on :D Riippuu firmasta tuo minimiaika, ennenkuin saa ottaa talon kirjoille.

Itse olin tehtaassa 8 kk putkeen vuokrafirman kautta, vaikka yli puolet ajasta oisin voinut olla talolla. Ylityökorvaukset olisi muuttuneet niin huonoiksi, että edes saaduilla pekkasilla ei olisi tätä korvattu.

Ite menin jyväskylän opteamin kirjoille joskus vuonna 2009 kesällä. Alotin vakituisen työn 2010, enkä sen jälkeen vastannu opteamin työtarjouksiin mitään. Lopettivat sen viestittelyn vasta 2012 loppuvuodesta. :)

Edit: siis ainut, mitä ilmoitin oli tietenkin tuo, että mulla on jo vakituinen työ, mutta voin silti pysyä heidän kirjoillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom