GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Onko tässä jotain vikaa????

Laitanpa ruokavalioni näytille vinkkien toivossa. Kuten tiedätte, niin en ole onnistunut pudottamaan rasvaprosenttiani saati painoani.
Puntilla treenaan kolmeen jaetulla ohjelmalla ja aerobista tulee hyötyliikunnan (fillaroin joka paikkaan) ja lenkkeilyn merkeissä. Normaalisti käyn 3xviikossa kävelyllä/sauvakävelyllä, mutta pitkien työpäivien takia jostain on pitänyt karsia ja nyt olenkin tehnyt punttitreenit normaalisti ja satunnaisesti aerobista.

Aamupala

40g Elovena+
100g raejuusto
10g lesitiinirae
mansikoita tai mustikoita
1dl tuoremehua

Lounas

60g kaurapasta tai nuudeli
100g broilerin tai kalkkunan filettä
Oliiviöljyä n.rkl
kasviksia 100-200g

Välipala
Ruisleipä 18g
Kalkkunaleike 25g
salaattia, kurkkua
omena 100g

Treenin jälkeen palautusjuoma
p.20g hh.20g

Päivällinen
Sama kuin lounas
tai
ruisleipä 36g
kalkkunaleike 50g
jogurtti 125
omena 100g

Iltapala
Maitorahka 125g
lesitiinirae 10g
marjoja
rasvaton maito 2dl, näistä teen siis "pirtelön"

Miltä näyttää muiden mimmien mielestä? Mittani ovat tällä hetkellä 157cm ja painoa ruhtinaalliset 65kg. APUA!!!

Näyttää ihan hyvältä mun mielestä. Paljonko tuosta tulee kaloreita? Kaiken järjen mukaan painon pitäisi pudota tuolla ruokamäärällä + liikunnalla.. Olisiko kalorien vähentäminen paikallaan??

Edit. sain tuosta n. 1600 - 1700 kcal.. Menikö yhtään ees sinnepäin? :)

Palttirallaa 1800kcl tai vähän yli. Ja tietysti sitten niinä päivinä vähemmän kun ei ole palautusjuoma mukana, jotain hiukka yli 1600kcl.
Ei ole paino tippunut yhtään ja vähempää en kyllä syö :curs:
Vaikka "irtisanouduin" team-fatlessista niin olen jatkanut silti noilla kaloreilla koko ajan, mutta mitään vaan ei tapahdu. Nyt on alkanut olla turvotusta huomattavissa, juon 2-3 litraa vettä päivittäin ja aineenvaihdunta toimii hyvin. Onkohan se vaan arobisen puutteesta kiinni?
Mässäilyä ei ole tullut harrastettua juurikaan, viikonloppuna saattaa mennä pari pullaa kahvin kanssa ja n.100g irtsareita.

Heipsis!

Minusta näyttää kyllä aika vähäiseltä ( Mutta kun ei teidä määriä) . Ainakin minun silmääni pisti että sinulla on tosi vähän rasvoja ( varsinkin niitä hyviä )..

Oletkos laskenut hh, prot ja rasvat?

Edit. Ai olit laskenut ne kalorit. Sorry..

Neija

She Devil sanoi:
Palttirallaa 1800kcl tai vähän yli. Ja tietysti sitten niinä päivinä vähemmän kun ei ole palautusjuoma mukana, jotain hiukka yli 1600kcl.
Ei ole paino tippunut yhtään ja vähempää en kyllä syö :curs:
Vaikka "irtisanouduin" team-fatlessista niin olen jatkanut silti noilla kaloreilla koko ajan, mutta mitään vaan ei tapahdu. Nyt on alkanut olla turvotusta huomattavissa, juon 2-3 litraa vettä päivittäin ja aineenvaihdunta toimii hyvin. Onkohan se vaan arobisen puutteesta kiinni?
Mässäilyä ei ole tullut harrastettua juurikaan, viikonloppuna saattaa mennä pari pullaa kahvin kanssa ja n.100g irtsareita.

Joku viisaampi voi kertoa oman mielipiteensä, mutta minä tiputtaisin kaloreita tuossa vaiheessa. Syöt viikon tai kaksi vähän reippaammin ( plussakaloreille ei tarvi välttämättä mennä, ainakaan paljoa ), ja sitten tiputat kalorit esim. 1500 - 1600 / per päivä. Noilla kaloreilla jaksaa vielä urheilla ja siitä on sitten vielä varaa tiputtaa muutama sata kaloria loppurutistukseen.

Yksi vaihtoehto olisi karsia hiilihydraatteja ja korvata niitä hyvillä rasvoilla.. Itselläni tämä toimi aika hyvin.

Kokeilin joskus diettiä joka oli melkoisen proteiinipainotteinen ja aineenvaihdunta meni täysin jumiin ja siksipä en mielelläni hiilareista nipistä.
Nyt siis kalorit on kolmena päivänä viikossa n 1800kcl ja muut päivät sen 1600-1650kcl. Laskeskelin ylläpitokaloreita ja laskurin mukaan se olisi n. 2199kcl. Kaiken järjen mukaan painon olisi pitänyt jo tippua roimasti koska tällä ruokavaliolla olen ollut jo kohta 3kk.
Tässä on alkanut tulla jo kalorikauhuiseksi ja tuntuu ettei mitään uskalla laittaa suuhunsa ja kun nuo sapuskat alkaa tympiä kun koko ajan tuota samaa pistelee poskeen. Alkaa olla vitsit vähissä ja sieluni silmissä näen itseni jo makaamassa sohvalla sylissäni kilo irtokarkkeja, jäätelöä..... ja lopputuloksena läskien läski joka hädin tuskin jaksaa liikkua.

She Devil sanoi:
Kokeilin joskus diettiä joka oli melkoisen proteiinipainotteinen ja aineenvaihdunta meni täysin jumiin ja siksipä en mielelläni hiilareista nipistä.

Oisin ehdotellut samansuuntaisia juttuja, kuin Fionakin, eli hiilareiden muuttamista rasvaksi ja protskut ylös.
Kun kokeilit sitä proteiinipainoitteista diettiä, niin muistatko yhtään sen hiil/prot/rasva suhteita? Monesti runsaasti protskua sisältävällä dietillä rasvan vähyys laittaa koneen jumiin.

Nyt en tarkkaan muista, mutta rasvaa oli 30 tai 35g, ja hiilarin + protskun suhde aika lähelle 1:1. Kaloreita taisi olla 1500-1600 ja alun 1kg:n painon putoamisen jälkeen tyssäsi kuin seinään niin kuin nytkin...
Vaihtelun tuohonkin toi tietysti palautusjuoma punttipäivinä.

[mod] KÄÄK!! Fiona, anteeksi. Vahingossa menin editoimaan sinun viestiäsi, vaikka piti lähettää oma. Kysyn Mikelta voiko asian vielä korjata. :nolo: vilma-liina [/mod]

Fiona sanoi:
Tässä tapauksessa en usko, että kyse on säästöliekistä tms, koska kalorit on kuitenkin noin korkealla.

Paitsi, että kun takana on jo pitkä dietti, treeniä ja vähän (hyviä) rasvoja, niin tuo säästöliekki/aineenvaihdunnan sekoittuminen on mahdollista noillakin kaloreilla.
Mode Iivililtä tuli hyvä linkki vinkki, jonne kannatta klikata, jos juttu ei ole aimmin tullut jo tutuksi www.stumptuous.com/weights.html -> eating

Ja muutenkin kannattaa tutustua myös täältä pakkikselta löytyviin rasva-aiheisiin threadeihin, ja heittää turha hyvien rasvojen pelko pois. Naisilla varsinkin tuntuu olevan tosi lujalle iskostettu ajatus sitä, että jos syöt rasvaa -> läskiä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Fiona sanoi:
[mod] KÄÄK!! Fiona, anteeksi. Vahingossa menin editoimaan sinun viestiäsi, vaikka piti lähettää oma. Kysyn Mikelta voiko asian vielä korjata. :nolo: vilma-liina [/mod]

Juu, tuolle ei enää voi mitään kun se noin on. Fiona voi uudestaan laittaa, toivottavasti ei ollut kovin pitkä viesti.

APUA! Mulla on kanssa samanlaisia ongelmia kuin She Devilillä. Olen syönyt varmaankin jo pitkän aikaa liian vähän, ja nyt kun dieetti on päällä, niin mitään ei tapahdu. Kuinka saan kehoni toimimaan normaalisti?

Mike sanoi:
Juu, tuolle ei enää voi mitään kun se noin on. Fiona voi uudestaan laittaa, toivottavasti ei ollut kovin pitkä viesti.

Vilmis vähän mokailee :D Ei se mitään, ei siinä varmaan mitää tärkeetä ollu, ku en ees muista, mitä siihen kirjotin.. Jotain sellasta, että rasvaa vois syödä ainakin 1 g / painokilo, protskua 2 g / painokilo ja loput kalorit hiilareista ( = 100 - 120 g, jos kalorit n. 1500 - 1600 ).

Juu, voihan toki olla, että She Devilin ( ja Sakaelin ) aineenvaihdunta on hidastunut ja tavallaan mukautunut alhaisempiin energiamääriin, mutta silti on mielestäni outoa, ettei paino ole tippunut ( She Devilillä ) yhtään.. ?!?

Onko mahdollista, että kokonaiskulutukseni olisi noin 1600 kaloria päivässä? Mielestäni se ei voi olla mahdollista. Mutta jos nostan kalorit 2000-2200, niin paino alkaa nousemaan. Miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista?

Ma taas ehdottaisin, etta kokeilet viela hetken jatkaa tuolla dieetilla kun olet muuten ihan tykannyt siita, jaksanut treenata jne (Ja minusta tuo ruokavalio periaatteessa kuullostaa tosi hyvalta - sellaiselta etta sen kanssa voisi elaa pidempaankin!), mutta lisaat pari kertaa viikossa intensiivisempaa aerobista mukaan. Se saattaa potkaista aineenvaihdunnan hyrisemaan paremmin. Kokeile esim. Pace tai Spinning tuntia, holkkalenkkia johon lisaat reippaampia osuuksia, Kick-box tuntia tm. Jotain uutta siis joka haastaa kehoa vahan eri tavalla. Joskus vaan kroppa voi tottua tiettyyn ohjelmaan ja jaada jumimaan siihen missa on.

Jos tamakaan ei auta seuraavan kuukauden aikana, niin sitten ainakin tiedat. Ja seuraava kokeilu sitten voisi olla ruokavalion kanssa. Mutta tama on tosiaan vain minun mielipiteeni :nolo:

Punttiharrastuksen myötä on kehittynyt erilaisia fobioita. Pahin on kalorifobia, joten siitä johtuen olen ehkä syönyt diettikaloreilla liian pitkään ja nyt en uskalla nostaa kaloreita edes hetkellisesti 2000kcl. Kuvittelen välittömästi turpoavani vaikka kalorien nostaminen saattaisi tehdä hyvääkin.
Elämästä ja ennen kaikkea syömisestä katoaa nautinto jatkuvalla kyttäämisellä ja laskemisella. Jatkuvasti pinnaa kiristää kun punnitaan ja lasketaan, siitä huolimatta ei tulosta synny, paitsi treeneissä (mikä onkin tärkeintä), mutta haluaisihan sitä työnsä tuloksen näkyvän.
Katselin pari vuotta vanhoja valokuvia ja nyt vasta tajusin että mähän olen saanut lihaa tarttumaan, ennen ei ollut olkapäitä eikä käsivarsissa sellaista muotoa kuin nyt ja reidet ovat kasvaneet uuteen ulottuvuuteen.
Enemmän positiivisia juttuja toki, mutta kun ei voi kesällä edes shortseissa kulkea! Saati kevyessä topissa, kesää myöden vaatetukseni usein lisääntyykin, esim. salille menen takuuvarmasti pitkillä housuilla ja sen kivan topin päällä on huppari ettei vaan ihramakkarat vilahda.

Taisin pompata täysin sivuraiteille, mutta joskus täytyy purkaa näitä asioita kun elävässä elämässä ei kukaan tajua näitä hommia. Tuttavien mielestä kaikki hoituu Painonvartijoiden pisteillä ja salilla ei kannata käydä ollenkaan "kun sä näytät tollaselta" kommentoi ystävättäreni.
Josko edessä oleva loma hieman piristää ja on aikaa lenkkeillä ilman aikataulua ja rauhassa nauttia salitreenistä, viime aikoina tosiaan työni takia on ollut lähes mahdotonta treenata täysipainoisesti kun olen tehnyt 6.30-21.00 päivää liian usein ja ikävä kyllä loppua ei näy...
Mutta toivotaan, että tilanne pian muuttuu normaaliksi että saan minäkin viettää omaa, normaalia elämääni rutiinieni kanssa :kippis1:

Samoilla linjoilla kyllä täälläkin, enkä oikeastaan tiedä miksi tämäkin pitää ylös kirjoittaa.

lisää rasvoja ja protskua ja vähemmän hiiluja !

Rasvoja vain peliin, sekoita vaikka aamupuuroon öljyä pari ruokalusikallista, ja samaten illalla voisit myös nykäistä saman verran.
Syö vaikka iltapalaksikin puuroa, jos et muutoin saa öljyä menemään alas.
Ja protsku vaikka lisäravinteista.

Sakaelille suosittelisin tankkauspäiviä ja kalorivaihteluita, sekä aamulenkkeilyä.

Nää diettaus asiat ei oo helppoja, ja kun keho jää junnaamaan paikalleen voi olla tosi hankalaa saada painoa taas putoamaan tai edistystä aikaiseksi.

Jos vain mahdollista niin koittakaa saada apuja joltain kehonrakentajalta tai fitnesskilpailijalta jos sellaisen tunnette tai tiedätte, heillä on hirvittävä määrä tietoa ja taitoa diettijutuista.

Tsemppiä kyllä se lähtee !

SheDevil: Ootko laskenut nuo E%? Ois kiva kuulla ne, ni sais jotain osviittaa tuohon.
Itse olen menny nyt kohta nelisen viikkoa suhteilla 35p/40hh/25r, ja ainakin vielä toiminut ihan kivasti. Mutta olenkin vielä alkutaipaleella ja kaikki "vippaskonstit" on vielä takataskussa... (aamulenkit, kalorivaihtelut, tankkaukset ja stakit)

Edit.
Aamulenkit aloitan huomenna, ja lisään niitä arkiaamuihinkin kun työt loppuu 20. päivä. Muuten nyt pari kertaa viikossa kuntopyörää treenin päätteeksi.

Sakael sanoi:
APUA! Mulla on kanssa samanlaisia ongelmia kuin She Devilillä. Olen syönyt varmaankin jo pitkän aikaa liian vähän, ja nyt kun dieetti on päällä, niin mitään ei tapahdu. Kuinka saan kehoni toimimaan normaalisti?

Sakael, oletko keksinyt tähän mitään ratkaisua?
Mulla on samat ongelmat; kulutuksen pitäis kaiken järjen mukaan (siis peruskulutus + liikunta) olla 2100-2200, mutta silti vaan tuntuu, että tolla energiamäärällä paino alkaa nousta!?! PRRRRKL!!!! :wall: Ja samaa oon epäillyt, että liian pitkään tuli aikanaan tyhmyyksissään kituutettua liian vähillä kaloreilla ja tämän siitä saa....

Sakael sanoi:

Mä tein niin, että hankin ihan personal trainerilta apua tähän hommaan. En aio kylläkään dieetata, mutta sellaisia neuvoja olen saanut, että täytyy totuttaa ensin kroppa siihen normaaliin energiamäärään. Mun kohdalla ainakin tää tapahtuu niin, että teen kalorivaihteluita 1500/1600/1700/1800 ja taas alusta. Viikossa on yksi herkkupäivä jolloin en laske kaloreita, mutta en myöskään mässää ihan hullun lailla. Tällä tavalla ois tarkoitus hilata vähitellen kaloreita ylöspäin, ja toivon mukaan vartalo alkaa taas hyväksyä sen ravinnon niin, ettei musta tule ihan löllöä (vaikka sitähän taidan jo olla.. plääh) :D. No, nyt pääsiäislomalla en juuri laskeskellut, arvelen että kalorit pyöri jossain 2200kcal tietämissä ja hetihän se vaaka näyttää pari kiloa enemmän. Takaisin siis noihin kalorivaihteluihin.

Niin joo, ja tosiaan mäkin olen syönyt pitkään liian niukasti, 1400-1500kcal/pv. En ole laihtunut, mut en kai lihonutkaan. Nyt noita vaihteluita oon tehny jonkun 3-4vk, ja se tuntuu ihan hyvältä systeemiltä. Katsotaan kuinka pitkään menee, ennenkuin pystyn tasaisesti syömään sen verran, kuin kulutan. Muuten ei kyllä ole mistä alkaa dieettaamaan ensi keväänä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom