Onko tämä mielestäsi toimiva epäkäsliike?

Eli tämmöinen epäkästreeni tuli äskön vastaan. Onko ketään tehnyt? Tehokas? Tai ehkäpä yleinenkin mutta meikä-mandoliinilta jääny vaan huomaamatta?

Näyttää mielenkiintoselta jos toimii, pohdituttaa myös meneekö rasituksesta kuinka paljon olkapäille? Onko teillä mennyt kauan aikaa liikkeen omaksumiseen ennenkuin toimii kunnolla?

Itsellä tosiaan juuri ongelmana videossakin mainittu tosiasia että sitä painoa tosiaan saa lastata melko paljon normi olankohautuksissa että rupee tuntumaan-jos rupee ylipäätään...

http://www.youtube.com/watch?v=Ouv8DbDqON0

Ja tosiaan se sana shrug josta kaveri puhuu tarkottaa olankohautusta :dance:

Itsellä toi mave on tosiaan kokonaan pannassa että sen takii täytyy muilla liikkeillä korvata. Ja tosiaan sanomattakin selvää et kertokaa ihmeessä jos teil on jotain hyviä liikkeitä tiedossa..

Eiks kellää oo mitään sanottavaa? Onks kaikil jo täydelliset epäkkäät?

Kovin hankalalta näytti mun silmään, tai että aika herkästi pomppaa ihan normaaleiks vipareiks. Tietenkin jos pannassa mavet ja sen kaltaiset, niin kannattaa vaihtoehtoja etsiä.

DB/BB shrugseilla menty tähän asti, ja mulla sattuu vielä ottaa epäkkäisiin todella hyvin.

Eipä ole tullut kokeiltua, mutta eihän tossa kokonaan saa tietenkään olkapäitä pois eristettyä. Ei kai se selviä muuta kuin kokeilemalla että sopiiko itselle. Kyllä toi videon kaveri on selvästi jotain oikein tehny epäkästreeneissään. Pystysoutu, silleen epäkkäille enemmän kohdistettuna kuin olkapäille, on mielestäni kans hyvä liike ja ainoa mitä pelkät epäkkäät mielessä tulee tehtyä. Ne kun on täydelliset ja kasvaa ihan sillä ja mavella..:D

En ole kokeillut, mutta itse Colemanin suosittelemana (oli jossain linkkikin tähän mutta en nyt tähän hätään löydä) sellainen liike, että:

normaalisti levytangolla kun epäkkäitä shrugseilla tehtynä tanko pidetään etupuolella, mutta vaihdat sen takapuolelle.
perse tulee eteen useilla jos liikettä tekee tanko selänpuolella, mutta jos teet smithissä niin toimii aivan hyvin. Siis tavallaan kuin normaalit shrugsit mutta levytanko seläntakana (smithissä). Tulee itsellä ainakin hyvät poltteet, paremmat kuin vaikka käppäreillä

En ole kokeillut, mutta itse Colemanin suosittelemana (oli jossain linkkikin tähän mutta en nyt tähän hätään löydä) sellainen liike, että:

normaalisti levytangolla kun epäkkäitä shrugseilla tehtynä tanko pidetään etupuolella, mutta vaihdat sen takapuolelle.
perse tulee eteen useilla jos liikettä tekee tanko selänpuolella, mutta jos teet smithissä niin toimii aivan hyvin. Siis tavallaan kuin normaalit shrugsit mutta levytanko seläntakana (smithissä). Tulee itsellä ainakin hyvät poltteet, paremmat kuin vaikka käppäreillä

Toi on kyllä hyvä, ja itelläkin se toiminu pääasiallisena trapeziusreeninä jo pitkään.. Sen rinnalle tosiaan haen jotain toimivaa vaihteluliikettä. Käppäreillä itselläkin jää ne poltteet yleensä saapumatta.

Kokeilin eilen aloituspostin liikettä aivan naurettavilla 12.5 kg käsipainoilla ja nyt on epäkkäät ihan hajalla. Tein kaksi sarjaa sitä ja yhden sarjan pystysoutua samalla tekniikalla ja samoilla painoilla. Kai se johonkin tehoaa, kun näin kipeäksi tuli.

Justiinsa tuli T-nationissa eteen sellainen liike, että tekee ns. shrugseja pystypunnerruksen loppuasennosta. Luulis aluksi olevan melko vaikeaa tasapainotella sen painon kanssa, mutta ei varmasti tee muutenkaan kropalle huonoa. Hieman samaa logiikkaa kun overhead squat.

Rinnalleveto on toistaiseksi aika selvästi eniten epäkkäitä kuormittanut liike, mitä olen tehnyt, mave hyvä kakkonen. Mutta voisihan tuota aloituspostin liikettäkin kokeilla eräs kerta.

Back
Ylös Bottom