Jotenkin ummehtunutta on myös voimailulajien harrastajien huumorintaju
Tänne kun on vaikeaa heittää hyväntuulista läppää niin ettei joku tosikko luule sitä ihan haudanvakavissaan annetuksi lausunnoksi.
Tietty noita hienoja naisten ( mulle tyttöjen) suorituksia on kiva lätkiä tänne etenkin kun muistaa miten kovia olivat käytökseltään ja olemukseltaan ennen nuoret miehet jotka eivät päässeet lähellekään noihinkaan painoihin vaikka ryssännapitkin oli käytössä.
Nykyäänhän on tietysti normaalia että joka fitness kissa kyykkää syvältä sen lähemmäs 200 kg.
Minullehan itselleni antaa vain hyvää tuulta katsoa kun joku typykkä vetelee isommilla romuilla.
Kun nykyään tytöt jo pystyvät todella koviin suorituksiin niin että jos sellaisista olisi silloin n. 40 vuotta taaksepäin puhunut.
Kun ei oikein naisten voimailu tai kehonrakennus vielä kovin tunnettua tai harrastettua meillä ollut.
Oli tosin Kike Elomaa aikoinaan mutta ei hänkään mitään boomia aikaansaanut.
Treenasin kyllä erään voimannostaja tai pikemminkin penkkipunnerrukseen keskittyneen typyn kanssa samalla salilla.
Hän nosti penkistä siihen aikaan n.90kg
En muista missä painoluokassa.
Kuitenkin oli ihan tasokas koska oli penkissä 2 MM:ssä
Penkkipaidat tekivät juuri tuloaan tuohon aikaan
Jotkut käyttivät ja jotkut eivät
Ei vissiin ollut vielä niin kehittyneitä että olisivat antaneet ylivoimaisen edun.
En ole varma käyttikö hän kisatessaan ja tekikö tuloksensa sellaisen avulla mutta muistan kun hän kokeili ainakin kerran salilla.
Tuosta tyttöjen kyykkäilystä vielä niin käytiin tässä kesän alussa minun oman naispuolisen jälkikasvuni kanssa treenaamassa yhdessä.
Tyttö vei ja pappa vikisi oli homman nimi.
Veti niin syviä ja kontrolloituja kyykkyjä että eipä voinut kuin ihailla ja olisi sarjapainoillakin kyllä rangaissut jos olisi veren maku suussa ottanut.
Sekä kehotti vielä pienentämään painoja ja tekemään syvemmältä (tekijäänsä neuvoo

)vaikka ite oon kuvitellut että nykyään jo klaaraan homman
No kuvattiin suoritusta ja vaikka olen hieroa koittanut niin onhan tuossa kyllä vielä fiksaamista
Samoin kävi melkein prässissä
Volyymilla tehtiin melkein samoilla painoilla mutta minä hyydyin joka helkutin sarjan jälkeen haukkoen henkeä kuin kala kuivalla maalla ja pidensin sarjataukoja kun ei vaan jaksanut
...ja tämä oli so what? Naama peruslukemilla.
Viimeisin sitten oli askelkyykky käsipainoilla niin siinä iskikin sitten jo totaaliburnout.
Jaksoin juuri ja juuri tehdä sen ekan 20 askelta ja sitten huohottaa selälläni maassa sen 5 min mutta kun meinasin seuraavaa sarjaa lähtee harppomaan niin eka askelella ..Ei tuu mitää ei kerakaikkiaan jaksa.
Kun olis ne neljä sarjaa vielä sitten pitänyt painaa.
No tyttö harppoi ne tietysti kaikki loppuun edes ihmeemmin pinnistelemättä.
Ei oli aikasen noloa käydä tyttären kanssa treenaamassa kun oli koko kevään leuhottanut että nyt ollaan alettu treenaamaan ja kovasti treenataakin.
Ei Tyttö ei ole edes minkään voimailulajin tai varsinaisesti kehonrakennuksen harrastaja.
Täyttää 23 tänä syksynä.
Oli kyllä kilpauimari nuorena
On tietysti kyllä käynyt salilla uintiuransa aikaan ja jatkanut sen jälkeen muttei edes kovin hirveän intohimoisesti.
Sanoo että lukee Utin juttuja ja pakkotoistoa ja on tietty multa saanut alan kirjallisuutta.
Että tämmötti
En kovin pöivitte