Olen entistä vakuuttuneempi että 1000 kiloa pystyisi joku voimamies nostamaan vastaavalla tavalla, varsinkin jos alkaa varta vasten harjoittelemaan tuota suoritusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistelenko ihan höpöjä, että Nummisto ois jossain wsm-kisassa nostanu 800 kg? Nosti silloin puuveneen ilmaan.Paljonkohan huippu voimamiehet pystyis irrottaa pinnoilta tanko niskassa. Ainakin tietää että enemmän kuin 710 kg.
Minulla on muistikuva että tuo veneen nosto oli maastaveto ja 800 kiloa koko veneen paino, eihän tuossa nosteta kuin osa painosta.Muistelenko ihan höpöjä, että Nummisto ois jossain wsm-kisassa nostanu 800 kg? Nosti silloin puuveneen ilmaan.
Joensuussa maailman vahvin mies kisoissa se sen nosti. Mä muistelen et olis ollu yli 900kg painoa niskassa. Edit. 925kg nummisto nostiMuistelenko ihan höpöjä, että Nummisto ois jossain wsm-kisassa nostanu 800 kg? Nosti silloin puuveneen ilmaan.
Joensuussa maailman vahvin mies kisoissa se sen nosti. Mä muistelen et olis ollu yli 900kg painoa niskassa. Edit. 925kg nummisto nosti
Tuolta löytyy videota, jostain 20min kohdilta.
View: https://youtu.be/m8ONL1uUxxk
On nuita hurjia rautoja ja tekniikoita käynyt aikoinaan ihmettelemässä porukkaa ympäriinsä. Ja mikäs siinä, olihan niissä monasti ihmettelemistäkin, niin H.J:n kuin treenikaverinsakin osaltaKiitos että joku vähän varmistaa etten tyhjiä puhu.
Lapinlisää viljelevä työkaverini nuo kilot kertoi joten en todellakaan täysillä niitä uskonut.
Kuulin kuitenki muutamalta muultakin ihme juttuja niin kysyin sitten Oululaisilta tietävätkö ja he sanoivat Tähtisen käyneen treenejä katsomassa.
Kun oli näitä juttuja kuullut ja hän oli sanonut että kaveri on riski kun sellaiset painot selkäänsä ottaa mutta kyykky oli kuulemma vähän kyseenalainen nimi liikkeelle.
Muista liikkeistä en tiedä muuta kuin sen prässijutun josta en muista kiloja koska en ollut silloin asiasta kovinkaan kiinnostunut.
Siitä oli pikku juttu jossain pienessä lehdessä niin aika vaikea on löytää.
Sanoin vain työkaverilleni tuosta Colemanin prässistä niin hän heitti että hänen treenikaverinsa otti 2000 Nii olin kyllä että ehkä ei.
Olisi risumieheltä kiva kuulla millainen oli tämä hurja tekniikka hurjien kilojen kanssa.

Aika turha vertailla eri välineillä ja eri liikkeillä tehtyjä nostoja. Ei back liftillä ole mitään yhteistä merkkarin noston kanssa. Nostomatkatkin voivat olla ihan mitä . Jos joku kantaa merkkaria 800 kilolla niin varmasti saa 1000kg ylös jos säätää aisan niin ylös kuin mahdollista. Ei sitä vaan voi enää kantaa silloin kun kolisee maahan. Pelkkä merkkarin nosto ei ole verrannollinen kantamiseen.
Niin ja aikaisemmin oli puhe 700kilon kyykystä, joka osoitettiin humpuukiksi tuolla 710kilon yokella.Kuvia Back liftiä, harness liftiä ym. postatessani oli tarkoitus tuoda esille erilaisia maasta irroituksia.
2017 Arnoldin 710 kg yoke on painavin "merkkari" mitä missään kilpailussa ikinä ja muutama, maailman vahvimmista ihmisistä, pääsi 4m sen kanssa.
Kyllä 700 kilon kyykyn irrotus ainakin on ihan mahdollista. Johan se Jonas Rantanen irroitteli 600kg kohta 10 vuotta sitten.Niin ja aikaisemmin oli puhe 700kilon kyykystä, joka osoitettiin humpuukiksi tuolla 710kilon yokella.
Olen siinä käsityksessä että Nummisto oli kieroilija. Esti Riku Kiriä pääsemästä edustamaan Suomea, että itse pääsisi ja järjesti testit Suomen vahvin kisoihin, joka on pilannut Suomen tason.Tuolla aiemmin oli se Nummiston Backlift, mikä lienee, täkäläisistä maailman vahvin mies kisoista. Olikohan Savonlinnassa?
Jokatapauksessa muistelen jossain lehdessä jälkeenpäin kerrotun että teline, joka piti selän ja hartioiden varassa nostaa irti pukeilta oli mitoitettu juuri Nummistolle sopivaksi.
Varmasti tolla tasolla saa moisesta optimoinnista isonkin hyödyn.
Merkkarin kanto ja irrotus ovat ihan eri asia. Jos kantaa 700 kilolla maximi irroitus on vähintään +800 kg vahvareitisellä tyypillä. On tullut testattua voimamies tallilla pelkkää irrotusta kaveiden kanssa. Yhdellä äijällä max kanto kilot 320 kiloa mutta irrotti 425 kiloa. Toisin sanoen huono kantaja. Osalla taas menee niin että pystyy kantamaan enemmän mitä saa irti. Eli tyypit jotka ovat superkovia kantamaan mutta maximikyykky huono.
No ei oo nähty kun tämäkin lopetti alkuunsa perkeleSuomessa ei taida olla nähty ikinä yhtään 400kg etukyykkääjää.