Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maan korvesta sanoi:Kuinkahan tiheesti noita PNF tyyppisiä ("Venytys- jännitys-rentoutus") venyttelyjä voi/kannattaa tehdä samoille lihasryhmille...liekkö joka toinen päivä liikaa?
~Proxi~ sanoi:onko kyse nyt oikeasti spagaatista vai ns spiraalista (sivuttainen spagaatti)? ja noin 10cm on jo aika vähän eli hyvin sä venyt eikä päähän potkuihin tarvitse todellakaan spagaattia. Ja venyvyys riippuu iha henkilöstä. Joku voi ihan rautakangesta saada spagaatin noin 3-6kk ja joku ei välttämättä saa sivuttaista spagaattia koskaan lantion rakenteen vuoksi mutta lihas venyy kyllä kaikilla. joillain hitaasti, jollain nopeasti. Jos meinaat päivittäin venytellä niin venyttele varovasti.. joku 3 krtaakin vkoon riittänee. voit kokeilla eri venyttely metodeja mutta ude the google, en jaska niistä nyt kertoa
masantti sanoi:Pitäis itekkin alkaa venytteleen enemmän, vaan altistaako hyvä venyvyys helpommin revähdyksille?
HABA82 sanoi:Onko kukaan vastaavassa tai jopa huonommassa kunnossa ollut saanut parannettua venyvyyttään niin paljon, että pystyisi spagaattiin?
mtk77 sanoi:Minä olen. Olin aloittaessa todella kankea. Venyttelin jokaikinen päivä. 3,5 vuotta meni ennenkuin spagaatin sai ja sivuspagaattia en koskaan saanut. Se jäi muutaman sentin päähän. Venyttelin vielä spagaatin saannin jälkeenkin 1,5 vuotta ja sain jo spagaattiasennosta otsan lattiaan.
Sellaisen pikku vinkin voin kertoa, jonka itse sain kun tuo viiden vuoden urakka oli lopuillaan. Kannattaa vahvistaa niitä lihaksia joita yrität venyttää. Niissä on ilmeisesti jokin suojamekanismi joka estää loukkaantumisia ja kun niitä vahvistaa niin lihakset ikäänkuin uskaltavat antaa itsensä venyä. Valitettavasti en tuota osaa paremmin selittää.
...Onko minulla minkäänlaisia mahdollisuuksia saavuttaa tavoitettani päivittäisellä venyttelyllä esim. kahdessa vuodessa (tai edes viidessä vuodessa)? (Jos siis ei tule vastaan mitään rakenteellista estettä.)