Onko lipuntarkastajat rottia vai ihmisiä?

Avataanpa taas sanainen arkku pakkotoiston älyllistä keskustelua rikastuttamaan.

Näin taas matkalla sellasen lauman sinisiin pukeutuneita mulkkuja. Miten tyhmä ja ilkeä pitää ihmisen olla, että suostuu tarkastamaan ihmisiltä lippuja, ja sitten kirjoittamaan jotain 60€ sakkoja jostain pummilla matkaamisesta. Siis hyi saatana..

Kaikkein hassuinta on se että en tunne ketään tarkastajaa henkilökohtaisesti, eikä vihan tunne koskaan kohdistu siihen henkilöön ihmisenä. Jotenkin vaan kun joku pukee päälle tarkastajan puvun, ihminen muuttuu sellaseksi ihmiskunnan likakaivoksi jolla ei ole moraalia tai itsekunnioitusta.

Onko muilla mielipiteitä näistä iilimadoista? Haluaisiko joku oikeasti lipuntarkastajaksi tai onko joku jopa lipuntarkastaja?

Pitääkö ihmisen joka tota duunia tekee olla päästään sekaisin, vain vaan muuten täysin mulkku ihminen? Vai onko nämä sitten jotain skitsofreenikkoja jotka saa nautintoa ihmisten kiusaamisesta ja ovat sitten vapaalla ihan kuin me kaikki muutkin?

E: siis itse maksan matkani 95% ja olen saanut tarkastusmaksun viimeksi joskus teininä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensinnäkin tarkastusmaksu on nykyään 80€, toiseksi, jos et maksa matkaasi, joudut sen 80€ maksamaan. Ihan oma valinta, turha kitistä.

Paljon pienempi paha tuo on kuin tv-lupatarkastaja. Se on ihan omaa uhkapeliä jos parin euron takia haluaa ottaa 80€ sakot.

On se niin väärin kun ei saa matkustaa metrossa ja busseissa ilmaiseksi. Sam juttu autojen kanssa, suorastaan vituttaa kun pysäköinnistä pitää maksaa. Ja entäs junat ja lentokoneet sitten, niissäkin pitäisi vittu saada matkustaa ilmaiseksi.

Itse asiassa melkein kaikesta peritään vitun tyhmiä maksuja ja sitten joutuu vastuuseen jos ei maksa. Kyllä yhteiskunta on perseestä kun tyhmät kakarat eivät saa kaikkea ilmaiseksi.

Minä toivon, että tarkastajia olisi enemmän, etenkin junissa. Viime aikoina on vielä näkynyt sellaisia isoja miekkosia, joille ei kukaan pummi uskalla ryttyillä. Tarkastajien palkat voisi melkein tuplata ihan jo pelkästä siitä ilosta, että kaiken maailman paskahousut saavat sakkoja.

Kannatan ajatusta, jossa liputta matkustava upro heitetään ulos liikkuvasta kulkuneuvosta.

Sinänsä hyvän provon heitti rollipeikko. Annan 3/5 pistettä.

rollipeikolta kevyehkö rollipostaus. :)

Omasta puolestani täytyy todeta, että tarkastajat ovat olleen hyväkäytöksisiä, kun noin kerran kuussa heidän tarkastettavakseen osun.
Joskus teininä oli mennyt matkalipun vaihtoaika umpeen epähuomiossa ja silloin kohtelu oli muistaakseni aika jäätävä, mutta kuitenkin asiallinen.

Toivoisin lipuntarkastuksen painopistettä siirrettävän enemmän virka-aikojen ulkopuolelle. Arkipäivisin on kyllä valtavan kokoisia (10 henkeä plus vartijat) tarkastajaryhmiä liikkeellä pommittamassa työmatkalaisia, mutta esimerkiksi viikonloppuisin ja iltaisin on valtavasti pummeja ilman pelkoa tarkastuksista ja ei siitä valvovasta silmästäkään haittaa olisi järjestyksenpidon kannalta.

Siis mun mielestä joukkoliikenteen pitäisi olla ilmaista. Verot vaan ylös ja kaikkialla bussilla. Tämän kun yhdistää tietulleihin ja kunnon autoveron korotuksiin, niin saadaan suomesta hiilidioksidi vapaa maa vuoteen 2020 mennessä.

Lisäksi saadaan tänne kunnon ihmisoikeuksia myös köyhille ja sairaille. Nykyinen keskiluokkainen ja porvarillinen järjestelmä luo pohjaa uudelle luokkayhteiskunnalle, jonka seurauksena köyhillä (lue suurin osa kansaa) ei ole enää mahdollisuutta aktiivisesti osallistua yhteiskunnalliseen toimintaan.

Ajatelkaa nyt vaikka köyhiä opiskelijoita Helsingin seudulla. Kuukausilipun hinnalla voi vaikka ryypätä ainakin yhden viikonlopun, tai vaihtoehtoisesti pitempääkin jos käyttää hyväkseen näitä Sedun egen stobe yms. juottola tarjouksia.

E: No ku oli tylsää

Olisit vaan maksanu sen lippus, niin ei tarvis itkeä täällä. Työtään ne tarkastajat vaan tekee, ihan oma vikas. Minä en ainakaan halua maksaa yhtään enempää veroa sen takia, että joku alkoholisoitunut opiskelija voisi ryypätä enemmän.

Muutenkin sulla on väärä tapa tuoda noita ilmastonmuutosasioita julki, hae vaikka eduskuntaan. Matkalipun maksamatta jättämisellä et edistä asiaa. Kansanedustajana voisit myös ajaa opintotuen korottamista. Olisi sitten opiskelijoilla enemmän rahaa ryypiskellä koulun ohella.

Mua vituttaa että niitä tarkastajia ei ole enemmän ja pääsen vilauttamaan maksamaani lippua. Ja kun tiedän että kaikenmaailman räkänokat ja sosiaalipummit matkustelee aina ilman lippua samassa junassa.

Tilastoa: 3 vuotta päivittäin Helsingin sisäistä junaliikennettä käyttänyt. Lippu tarkastettu 3 kertaa.

Varmaan ihan mukava ja leppoisa duuni. Kierrellään ympäri stadia porukalla ja vähän kirjoitellaan laskuja.
Muuten voisin harkita, mutta ei siitä varmaan kunnon palkkaa saa.

Ja eikös ihmisten uloshengityksessä tule hiilidioksidia. Puolitetaan suomen väkiluku.
Julistetaan viinakielto. Vähemmän köyhiä ja sairaita.
Tutkimuksessa todettiin ilmaisen joukkoliikenteeen aiheuttavan enemmän yhden pysäkinvälin matkoja=liikenne ruuhkaantuu entisestään.

Siis mun mielestä joukkoliikenteen pitäisi olla ilmaista. Verot vaan ylös ja kaikkialla bussilla. Tämän kun yhdistää tietulleihin ja kunnon autoveron korotuksiin, niin saadaan suomesta hiilidioksidi vapaa maa vuoteen 2020 mennessä.

Lisäksi saadaan tänne kunnon ihmisoikeuksia myös köyhille ja sairaille. Nykyinen keskiluokkainen ja porvarillinen järjestelmä luo pohjaa uudelle luokkayhteiskunnalle, jonka seurauksena köyhillä (lue suurin osa kansaa) ei ole enää mahdollisuutta aktiivisesti osallistua yhteiskunnalliseen toimintaan.

Köyhät kyykkyyn. Ei tämä mikään joulumaa ole. Menkööt pummit töihin ansaitsemaan lippunsa.
Olet toki vapaa maksamaan ylimääräisiä veroja, jos hyväntekeväisyyshammasta kolottaa.

Minä toivon, että tarkastajia olisi enemmän, etenkin junissa. Viime aikoina on vielä näkynyt sellaisia isoja miekkosia, joille ei kukaan pummi uskalla ryttyillä. Tarkastajien palkat voisi melkein tuplata ihan jo pelkästä siitä ilosta, että kaiken maailman paskahousut saavat sakkoja.
Amen. :kippis1:

Kannatan ajatusta, jossa liputta matkustava upro heitetään ulos liikkuvasta kulkuneuvosta.
Tätä kannatan myös.

Hei kertokaa joku viisaampi tää homma: Pekka menee pummilla ja tarkastaja tulee. Pekka sanoo, ettei hänellä ole henkkareita mukana ja tarkastaja käskee hänen kirjoittaa tiedot paperille. Pekka kirjoittaa oikeat tiedot ja tarkastaja varmistaa ne ja kirjoittaa sitten 80€ sakon.

Eli tarkastaja ei ole tarkastanut mitenkään Pekan henkilöllisyyttä, niin periaatteessa kuka vaan on voinu mennä Pekan tiedoilla junalla. Eli voidaanko sakko periä?

edit: oletetaan, ettei Pekkaa viedä minnekkään vaan pekka jatkaa junamatkaansa.

Ne vie sut kytikselle tai kutsuu partion paikalle pääteasemalla (jos ei näytä juopolta tai narkilta joilta ei saa rahaa). Jos poliisia ei ole lähellä niin en osaa sanoa.

Hei kertokaa joku viisaampi tää homma: Pekka menee pummilla ja tarkastaja tulee. Pekka sanoo, ettei hänellä ole henkkareita mukana ja tarkastaja käskee hänen kirjoittaa tiedot paperille. Pekka kirjoittaa oikeat tiedot ja tarkastaja varmistaa ne ja kirjoittaa sitten 80€ sakon.

Eli tarkastaja ei ole tarkastanut mitenkään Pekan henkilöllisyyttä, niin periaatteessa kuka vaan on voinu mennä Pekan tiedoilla junalla. Eli voidaanko sakko periä?

En ole varma nykykäytännöstä, mutta kun minä jäin teininä nalkkiin ja ei ollut mitään papereita mukana, niin tarkastajat uhkasivat viedä minut asemapoliisille tarkastuttamaan henkilöllisyyteni.
Lopulta kuitenkin tyytyivät siihen, että soittelivat jostain väestörekisteristä tietoja joita olettaisi vain minun tietävän (äidin tyttönimi, edellinen asuinpaikkani jne.) ja kuulustelivat niitä sitten minulta. Eivät olisi lähimmätkään kaverini osanneet vastata kaikkiin noihin tietoihin oikein.

Avataanpa taas sanainen arkku pakkotoiston älyllistä keskustelua rikastuttamaan.

Näin taas matkalla sellasen lauman lökäpöksyihin pukeutuneita mulkkuja. Miten tyhmä ja ilkeä pitää ihmisen olla, että kehtaa kulkemaan pummilla, siis hyi saatana..

Kaikkein hassuinta on se että en tunne ketään pummilla kulkijaa henkilökohtaisesti, mutta vihan tunne aina kohdistuu siihen henkilöön ihmisenä. Jotenkin vaan kun joku kulkee pummilla, ihminen muuttuu sellaseksi ihmiskunnan likakaivoksi jolla ei ole moraalia tai itsekunnioitusta.

Onko muilla mielipiteitä näistä iilimadoista? Haluaisiko joku oikeasti pummilla kulkijaksi tai onko joku jopa aito pummilla kulkija?

Pitääkö ihmisen joka tota pummi-hommaa tekee olla päästään sekaisin, vain vaan muuten täysin mulkku ihminen? Vai onko nämä sitten jotain skitsofreenikkoja jotka saa nautintoa yritysten kiusaamisesta ja ovat sitten vapaalla ihan kuin me kaikki muutkin?

E: siis itse maksan matkani 95% ja olen saanut tarkastusmaksun viimeksi joskus teininä.
Korjattu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom