Onko kovo nyt kokonaan paskana

Ikä
37
Eli kyse on maxtorin 120 gigasesta kovosta.Kovo on reilu puoli vuotta vanha.Tässä yks päivä se rupesi pitämään vähän ihmeellistä rutinaa kun aukaisee esimerkiksi jonkun kansion jossa on paljon tiedostoja

Sitten huomasin , että bios ei yhtenä kauniina päivänä enää tunnistakkaan kovoa.Olen kokeillut eri kaapeleilla ja virtajohdoilla.Jos samaan kaapeliin pistää toisen laitteen , sen bios tunnistaa.Olen myös räplännyt jumppereita.

Onko tolle enää mitään tehtävissä vai heitänkö menemään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo no onko takuuta voimas vielä, aika pahasti näyttää että olis rikki. Mulla parivuotta sitten IBM 60 gigaanen kovalevy teki samat jutut, mutta pikkusen ravistelin sitä ja laitoin toiseen koneeseen niin rupes toimii, ja toimii edelleen. :confused:

No onhan siinä 3 vuotta takuuta jos nyt en ihan vituilleen muista.ajattelin vain , että jos ei tarvitsisi ruveta pelleilemään takuun kanssa

Paskana se todennäköisesti on, jos on ensin ääntä pitänyt.
Tiedostoja hajonneilta kovoilta on firman mikrotuki joskus onnistunut pelastamaan, kun ovat pitäneet kovoa pakkasessa ensin jonkin aikaa, ja sitten koneeseen ja nopeasti filet talteen ennenku levy lämpenee...
Kuulostaa aidolle tornihuhulle, mutta olen tämän ominsilmin todistanut, niin pakkohan se on uskoa....

Windir sanoi:
Onko kyseessä Maxtorin kovo?

Luepas ekan postauksen 5 ensimmäistä sanaa oikein ajatuksen kanssa.... :D

azzyyr sanoi:
Luepas ekan postauksen 5 ensimmäistä sanaa oikein ajatuksen kanssa.... :D
Hohoo,puusilmä taidan olla
:david:

Joo noi maxtorin kiekot on aika huonossa maineessa.kaverilta meni kanssa särki tollanen samanlainen levy muutaman kuukauden käytön jälkeen ja töissä levisi kanssa yks maxtori kuukausi sitten.

Maxtorilla tosiaan on huono maine.Itsellänikin huonoja kokemuksia...

3-4 vuoden takaiset Maxtorit kyllä taitaapi toimia oikein hyvin (ainakin itsellä tuo 40 gigainen on toiminu jo sen 3-4 v), mutta on ollu juu ikävää juttua ainakii näistä 120 gigaisista..

kannattaa muuten laittaa biossista päälle S.M.A.R.T, hyvällä säkällä välttyy tollasilta ikäviltä pamahduksilta. kyseessä on siis kiintolevyn oma diagnostiikka whatava-juttu joka bootatessa tarkistaa nopiaan kiintolevyn toiminnan ja hyvällä säkällä huomaa mahdollisen vian ja ilmoittaa siitä -> kerkeät tekemään backupit ennenkuin leviää lopullisesti.

kaikki kiintikset eivät tuota tue mutta uudet käsittääkseni lähes kaikki.

Ja yleensäkin noissa kovalevyihin liittyvissä ongelmissa, on ihan hyvä tehdä Image käyttöjärjestelmäosiosta. Siis sen jälkeen, kun sen on kerran asentanut ja laittanut ajurit ym. päivitykset kondikseen. Ja tämä Image on tietysti ihan fiksua polttaa vaikkapa DVD:lle.

Nopeuttaa huomattavasti käyttöjärjestelmän palauttamista, jos menee kovo paskaksi. Toimiva käyttis (jos hardis on muuten paitsi kovo, sama) on koneella alle 10:ssä minuutissa.

Tämä näin vinkkinä, JOS joku ei vielä tiennyt.

Kyöpeli sanoi:
Eli kyse on maxtorin 120 gigasesta kovosta.Kovo on reilu puoli vuotta vanha.Tässä yks päivä se rupesi pitämään vähän ihmeellistä rutinaa kun aukaisee esimerkiksi jonkun kansion jossa on paljon tiedostoja

Sitten huomasin , että bios ei yhtenä kauniina päivänä enää tunnistakkaan kovoa.Olen kokeillut eri kaapeleilla ja virtajohdoilla.Jos samaan kaapeliin pistää toisen laitteen , sen bios tunnistaa.Olen myös räplännyt jumppereita.

Onko tolle enää mitään tehtävissä vai heitänkö menemään?

vähän samaa teki mun 120gb seagate, mutta kun otin irti, vein kaverille testiin, se oli sillä pari päivää kiinni ja sano että täähän toimii normisti. vein kotiin ja niin toimi ja toimii vieläkin..tekniikak on ihmeellinen :hyper:

Sanokaahan mitä eroa on

SAMSUNG SP80 160GB DMA/133 7200 RPM FDB

Ja

SAMSUNG SP80 160GB DMA/133 7200 RPM 8MB

kumpi parempi/kestävämpi?

Mulla lopetti myös kaksi samanlaista maxtorin 120 gigasta levyä (serial ata) toimintansa samanaikaisesti.
Elikkäs bios ei enää niitä tunnistanut.. Outoa. Tuntuu että ei olisi voinut molemmat tuosta noin rikki mennä. Mitä mahdollisuuksia saada säätämällä toimimaan? Neuvoja kaivattaisiin tännekin.

Joo eli kun kyse on maxtorista nii se on hiljane puol vuotta mut sit se on hiljasempi.. :rock: Jos tosiaan ei oo takuuta voimassa ni se on "shit happens" :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom