Onko käynyt ikäviä ylläreitä Viron viinoissa?

Nyt en meinaa että olisi sokeutunut Viru valgen liiasta metanolipitoisuudesta,
mikä toki on ikävää sekin, mutta tarkoitan sellaisia tapauksia,
joissa pakkislainen on hyvässä uskossa ostanut oletetusti laadukasta
viunaa Viron reissulta, ja saanut jotain kuraa?

Mietin näes kuinka yleistä tällainen on. Itse ostin joku vuosi taappäin eräästä puljusta,
jolla on monta myymälää Tallinnassa (alkaa L-kirjaimella, päätyy O-kirjaimeen,
välissä muun muassa kirjaimet I V I K), litran pullon 12-kesäistä Chivas Regalia.

Joka ei ole juomisa jaloin, mutta ei myöskään käsin, ihan ok viski.
Sitä kun sitten maistoin Suomessa, niin oli kohtalaien pettymys huomata, että joko:

a) pullossa oli jotain yyber-sekundaviskiä, ei ollu Chivasia nähnytkään
tai
b) putelin sisältö väljähtynyt oli, tai lantrattu.

Joka tapauksessa karmeaa kuraa, jokseenkin juomakelvotonta.

Onko muita, joilla käynyt hirvittävä tragedia, kun mennyt ostamaan muka-jaloa ainetta Viron reissulla?
Ainoa lohtu tuossa keikassa oli että en sentäs mennyt ostamaan sitä 18-v Chivasia,
vaikka mieli teki.

Nyt on siis taas Tallinnaan reissu edessä, ja mietin että uskaltaako sitä ostaa muuta kuin halpoja litkuja,
joita paikallisten ei maksa vaivaa lantrailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla kävi joskus pari vuotta taakseppäin sama homma. Ostin 12v viskin nimeä en muista, etteikö ois jopa sama ollut. Kuitenkin maku oli aivan tajuttoman kauhea. Mutta ei muuten oikein valittamista viron tuotteista. Useasti sieltä tulee juomat hommattua.

Viron alkosta kun hakee niin ei pitäisi olla ongelmia.
eikös toi pulju jolla on monta myymälää Tallinnassa (alkaa L-kirjaimella, päätyy O-kirjaimeen,
välissä muun muassa kirjaimet I V I K) ole juuri se viron alko, varmaa tietoa ei ole mutta näin olen ymmärtänyt

Itse olen ostanut vain kirkkaita väkeviä viinoja ja aina niillä on känniin tultu, eikä keneltäkään ole edes lähtenyt näkö.

eikös toi pulju jolla on monta myymälää Tallinnassa (alkaa L-kirjaimella, päätyy O-kirjaimeen,
välissä muun muassa kirjaimet I V I K) ole juuri se viron alko, varmaa tietoa ei ole mutta näin olen ymmärtänyt

Virossahan on myös SuperAlko niminen suuri (maan laajin?) viinakauppaketju.

Osa noista viron viinakaupoista on vähintäänkin epäilyttävän oloisia, hyvänä esimerkkinä jossain päin Tallinnaa on sellanen kellariin rakennettu, siellä on vaan hyllyt betoniseinillä ja siinäpä se. Ei turhaa koristelua.

Tuolla reissulla virosta ostin juurikin Livikosta, ja ihan laatukamaa se oli, ei mitään valittamista. Liekkö noissa viskeissä sitten joku jippo.

Kaveri käy usein virossa ja tuo aina tuliaisina viskipullon tai pari, koskaan ei ole ollut laadussa valittamista. En sitten tiedä mistä ne on ostettu... Enivei, useammankin virosta ostetun visipullon kumonneena ei ainakaan tähän mennessä ole osunut mitään ylläriä kohdalle.

Kaveri käy usein virossa ja tuo aina tuliaisina viskipullon tai pari, koskaan ei ole ollut laadussa valittamista. En sitten tiedä mistä ne on ostettu... Enivei, useammankin virosta ostetun visipullon kumonneena ei ainakaan tähän mennessä ole osunut mitään ylläriä kohdalle.
Onks se viron viski paljonki halvempaa, kun täälläki aika moni tuntuu sitä raahavan sielt. Ite sain just mäyriksen valge viinii:rock:. Tai on se ainaki mun mielestä parempaa kun esim just viru valge. Saan ite aika vitunmoiset kanuunat just virun valgest. Mut ei mitää muuta epäilyttävää oo mun kohdalle osunu viron viinois.

Onks se viron viski paljonki halvempaa, kun täälläki aika moni tuntuu sitä raahavan sielt. Ite sain just mäyriksen valge viinii:rock:. Tai on se ainaki mun mielestä parempaa kun esim just viru valge. Saan ite aika vitunmoiset kanuunat just virun valgest. Mut ei mitää muuta epäilyttävää oo mun kohdalle osunu viron viinois.

En ole hirveän tarkkaan arvioinut, mutta silloin kun tämän suuren inhimillisen tragediani aikaan niitä hintoja vähän vertailin, niin sellaisissa normi-laatuviskeissä (10yo single maltit ja joku 12-15v blendikset) näytti olevan suhde se että rahalla, jolla täällä saapi 0.7-pullon, sai Virossa litran putelin, ehkä jopa euron pari halvemmalla.
Liekkö huorissa sama, eli taksalla, jolla täällä saa panna 0.7 munan mitalla, saa Virossa pistää koko vehkeen mitalla.
Anyway, ei kuitenkaan normilaatuviskeissä ole niin massiivinen ero kuin vaikkapa Jekussa, jota täällä saa litran pullon hintaan 35.90, ja (oletettavasti) samaa ainetta Virossa saa litran alle 19 eurolla.

Laadukkaammissa isommat erot önn, Sininen Johnnie Walker maksoi taannoin lentokentällä 191 egeä sama Virossa about 50 egeä halvempi, mutta siinä vituttais liian rankasti jos sais kakka-ainetta, joten en rohkene ostaa edes.

Itselle kanssa ajankohtainen aihe. Eräät sukulaiset haluavat käydä virossa ja laivalla kun eivät ole koskaan käynneet ja olivat kyselleet meitä mukaan. No siinähän sitten täydentäisi baarikaappia kunnolla kun ostaisi muutamalla satasella viskejä ja muita juomia mitä ei suomesta saa.
Koskaan ei ole ollut ongelmia laadun suhteen ei itse ostamisssa tai sieltä tuoduissa. Niin serialin mainitsemasta kuin winestoresta ja siitä sataman lähellä olevasta Rimistä olen ostanut kaikenlaisia juomia ja ei ongelmia. Uskoisin että Seriallilla on ollut huono tuuri ja sattunut viallinen pullo eikä mitään kopiota/väärennöstä/huijausta.
Viskejä olen katsellut jonkin verran joissakin aika suuriakin hintaeroja. Esim. Black grouse alkossa 0,7l 30€ kun taas virossa 1l n.15€. Ja sitten sieltä itse ainakin ostan sellaisia mitä ei Suomesta saa....

Itse oon ottanu yhdeltä tyypiltä välillä virosta tuotua Johnny Walkerin black labelia. Ihan normaalia on ollut. Extreme Vodkan kanssa (lasipullo) taas juotuani puoli pulloa toinen puoli naamasta helahti punaiseksi ja oli outo olo. Onneksi meni ohi.

Ostin viikonloppuna pari pulloa Angostura 1919 rommia superista, hinta karvan vajaa 20€ - alkossa tilausvalikoimassa reilu 40€...toivottavasti on sitä itteensä... :kuola:

Kiitti vaan vastauksista. Niin mähän en oo mikään varsinainen viskientuntija, mut Jim Beam kyllä iskee. Ja viskikola pienellä tilkalla banaanilikööriä,:kuola:

Itse olen ostanut vain kirkkaita väkeviä viinoja ja aina niillä on känniin tultu, eikä keneltäkään ole edes lähtenyt näkö.

kokeileppa joskus millaisella leikillä nää viron viinat palaa :D

se liekki voi olla ihan mitä vaa, eli puhtaus kaukana :)

kokeileppa joskus millaisella leikillä nää viron viinat palaa :D

se liekki voi olla ihan mitä vaa, eli puhtaus kaukana :)

Eipä ole kyllä poltettavaks asti ikinä riittänyt. Pitää varmaa seuraavissa bileissä boolia sekoitellessa tuikata tuleen :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom