Onko hermojen meneminen yleistä dietillä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ]{aitsu
  • Aloitettu Aloitettu
Onko teillä kokemuksia siitä, että hermo menee todella pienestä tiukalle :curs: vähä-hiilaripitoisella dietillä. Mulla loppui deca-kuuri noin 1,5 kk takaperin ja dianapolin napit n. 2,5 kk sitten, eivät kai ne voi enää mielialoihin näin vaikuttaa. Olis tarkoitus vielä päästä kesällä naimisiin emännän kanssa ja olla "mukava" tuore aviomies eikä hermoherkkä koko ajan.

En voi sanoa kun itsenipuolesta että ei oo hermot menny, diettiä takana 16vk
eka dietti ja itsekkin ajattelin että kun muutenkin olen äkkipikainen niin mitähän tapahtuu ku dietti alkaa mutta loistavasti on menny vaikka välillä on otettu vähän häppääkin nii pinna ei oo palanu

Mä olen aina ollut suht koht rauhalline kaveri mutta nyt pillastuu ihan pienistä asioista ja silloin tekee OIKEASTI mieli rikkoa jotakin, että pahin puuska menis ohi. Emäntä rupeaa jo nykyään heti mun "kohtauksen" aikana sanomaan, "että ota Kaitsu karkkia ettet turhaan mitään riko". Eli tarkoittaa hiilareita.

Mulla on taas dieetillä (keto tai low-carb) paljon leppoisampi ja parempi fiilis kuin bulkilla. Kalorit -500. Kaikki tuntuu menevän putkeen eikä ole koskaan nälkä. IMHO dieetissä on jotain vikaa jos on koko ajan kauhea nälkä ja menee hermot.

Hulkki sanoi:
Mulla on taas dieetillä (keto tai low-carb) paljon leppoisampi ja parempi fiilis kuin bulkilla. Kalorit -500. Kaikki tuntuu menevän putkeen eikä ole koskaan nälkä. IMHO dieetissä on jotain vikaa jos on koko ajan kauhea nälkä ja menee hermot.

Massahirviö Rankaisija sanoi kerran, "dieetin pitää olla yhtä kärsimystä, ei se muuten ole dieetti".

Mike sanoi:
Massahirviö Rankaisija sanoi kerran, "dieetin pitää olla yhtä kärsimystä, ei se muuten ole dieetti".
Turha sitä on tieten tahtoen kärsimystä hakea jos rasva palaa ilmankin.

Hulkki sanoi:

Samaa mieltä ja mulla ainakin hyvänä ratkasuna tuntuu toimivan reiluhko määrä aerobista. Ja rasva pitää hyvin nälkää loitolla.

Omalla kohdalla toi vaihtelee aika paljon joskus pinna palaa tosi pienestä asiasta mutta sitten taas jos reeni menee hyvin tai paino on sopivasti laskukannalla niin se pitää mielen parempana useamman päivän.

Stressi painaa aina välillä kun ei oikein meinaa keritä nukkumaan ja jatkuvasti täytyy hösätä paikasta toiseen silloin kun on hereillä.

Omituisesti mulla esim. penkki ykkönen ei ole tippunut kuin alle 10% vaikka olen nyt ollut jo 3,5 vk dietillä. Koko ajan olen käynyt salilla 3krt/vk ja aamuisin tyhjällä vatsalla lenkkiä 4-5krt/vk. Melkein saisi ennemmin tulokset tippua kuin näin käämit mennä monta kertaa päivässä.

Pienet nukkumisongelmat varmaan edes auttaa asiaa ja työstressi myös. Saa tällä aineenvaihdunnalla juosta kusella 3-4 kertaa yössä :down: No, kuten te sanoitte, ei dietin kuulu olla mukava.

Itellä toi dietti lähenee kohta neljättä kuukautta ja oikeestaan reenit menee vaan paremmin ja motivaatio on sen takia kova vaikka unenpuute välillä vaivaakin ja aerobistakin tulee höylittyä aika runsaasti.

Tuloskehityksen laitan täysin sen piikkiin että aikaisemmin ei ole panostaut näin paljon ruokavalioon ja tässä ensimmäisellä dietillä sen on todellakin huomannut kuinka paljon ruokavalio merkitsee tässä touhussa.

Itella 5:n viikon dieetti just paatty ja hermo oli aluksi kireella sen takia kun oli nalka koko ajan. Kalorit oli suht kohdallaan mutta oli vaan tottunut vetaan esim. roskasafkaa aina kun oli nalka ja muutenkin tuupattua nassun mita milloinkin sattu eteen. Nyt kun ei voinut enaa herkutella niin vitutus oli kohdallaan aina hetkittain. Eteenkin aamuaerobiset oli yhta kivireen vetamista, mutta hampaat irvessa kun ne paino niin kylla se siita meni.

Sitten kun kuva peilissa alkoi miellyttamaan niin vitutus kylla katosi ja reeni kulki kahta kovempaa.

Ei ehkä niinkään hermot mene nälästä tai treenaamisesta mutta hermot menee sitten muista asioista jotka voivat haitata treeniä/diettiä. Nytkin hermoilin pari päivää siitä kun emäntä flunssassa että tarttuuko se minuun ja sitten menee treenit pieleen ja samoin dietti. Elikkä minun mielestä muut asiat pitää olla hyvässä jamassa niin sitten ei dietilläkään ole ongelmia. Samoin dietillä se joka toinen viikonloppu yhdenpäivän "repsahdus" antaa hermoille lomaa.

mulla on kanssa dieetillä hermo vähän herkemmässä, eli ei oo sellasta pitkäjänteisyyttä. jos jokin asia kiukuttaa niin sitä ei jaksa katella / kuunnella niin kauaa kuin normaalisti. Voi tietty olla että efukin vähän tohon vaikuttaa, mutta tota vaikutusta ei tuu jos ottaa efua ilman miinuskaloreita eli eiköhän toi oo ihan yleinen dieetti-oire.

Ei edes kunnon dieetti ja ruvennu kyllä vähän ärsyttää jo varsinkin iltasin, ku yrittää välttää hiilareita viimeseen asti. No asennetta peliin, tällänen tekee vaan hyvää luonteelle.

Vaalea leipä ja makeat on jääny kokonaan pois ruokavaliosta, eikä se oikeen haittaa. Limsatkin oon lähes pystyny välttää, kuitenkin pahin juttu. Lightia vähän tullu vedettyä.

vyötä kireämmälle...

Aivot tunnetusti tarvitsee hiilareita toimiakseen normaalisti.Mikä se normaali aivotoiminta kenelläkin sitten on?Siihen kun vielä lisätään "normaalit" vitutuksen aiheuttajat niin soppa alkaa olla valmis,että joskus "pamahtaa".....

Sama homma kuin metalmanilla, projektityötä väsätessä pienikin vastoinkäyminen kiehuttaa tällä hetkellä ihan ylilujaa. Lisäksi huomasin kotona vieraillessa, että ei oikein jaksanut kiinnostaa muiden kuulumiset, eli vissiin vähän sisäänpäinkääntymistä aiheutta tää nälän näkeminen ;). Pahinta oli kyllä ensimmäisellä viikolla 6kk jatkuvan bulkin jälkeen kun ei enää muistanut mitä nälkä on. Tuli syötyä kynnet huolella. Onneksi emäntä on ollut reissussa melkein koko ajan niin ei ole tullut ylimääräistä dramatiikkaa.

Treenipainot ovat pysyneet samoissa, ja tästä pitäisi olla kai iloinen, mutta alkaa kuitenkin hiljalleen vähän psyykata hurja ponnistelu ja nollakehitys. Hyvä kun kuitenkin tiedostaa vitutuksen ja sen lähteen niin pysyy paremmin pää kasassa. :)

S.A sanoi:
Aivot tunnetusti tarvitsee hiilareita toimiakseen normaalisti.Mikä se normaali aivotoiminta kenelläkin sitten on?Siihen kun vielä lisätään "normaalit" vitutuksen aiheuttajat niin soppa alkaa olla valmis,että joskus "pamahtaa".....
Jep tuo on muuten fakta, että aivot toimii hieman erilailla detillä. Mä huomaan reaktioajoissa sen selvästi. Ja samoin tuntuu että unohtelee enemmän asioita.

Back
Ylös Bottom