Ongelmia tietokoneen kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teippari
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Elikä ois semmonen ongelma koneen kanssa, kun käynnistää koneen niin se jää jumiin siinä vaiheessa kun se laskee niitä muisteja.

Välillä kun tarpeeksi monta kertaa sammuttaa niin saattaa päästä windowsiin asti jossa se heti menee jumiin.
Windowsia ei pysty uudestaan asentamaan kun se jää jumiin.

Eli mikähän tossa mahtas olla vikana?
Olisko kovalevy tai virtalähde menny rikki?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla pääsi windows xp latauspalkille asti(eli se mikä tulee siinä ihan alussa) ja siihen jumi ja aina aloitti alusta, windowsissa oli häikkä mulla eli piti asentaa uus. ennen tuota häikkää mulla jumi hiiri työpöydällä.

neutraali sanoi:
mulla pääsi windows xp latauspalkille asti(eli se mikä tulee siinä ihan alussa) ja siihen jumi ja aina aloitti alusta, windowsissa oli häikkä mulla eli piti asentaa uus. ennen tuota häikkää mulla jumi hiiri työpöydällä.

Jos kone jumii muistintarkistuksen kohdalla, niin vika ei välttämättä ole käyttöjärjestelmässä?

Teippari, suosittelisin voimakkaasti ajamaan Memtestin . Eli lataat tuon ohjelman ja sen avulla luo boottidiski. Tällä boottidiskillä sitten käynnistät koneen ja rupeat tarkistamaan muistien kuntoa. Tuota testiä kannattaa ajaan vähintään 3 tuntia. Jos yhtään virhettä ei löydy, niin vika ei ainakaan ole muisteissa.

Mixu sanoi:
Jos kone jumii muistintarkistuksen kohdalla, niin vika ei välttämättä ole käyttöjärjestelmässä?

.
joo, en kyllä koneista tiedä juurikaan mitään että paha alkaa inttämään tästä asiasta:), selitin vain miten oli omassa koneessa asian laita

Muistit kannattais tarkistaa ekana. Ja jos sulla sattuu olemaan 2 muistipalikkaa nii nykäse toine irti ja kato miten käy. Ja sitten vaihdat. Jos et tuota pitkää memtestiä tahdo heti kokeilla.

Mulla oli ensin kone hitailla ja sit tuli tollanen sama homma ja uudelleen sain asennettua mutta heti rupes hitaileen uusiks, vaihdoin uuden kovalevyn niin homma rupes pelaamaan. aja scandisc läpi se voi korjata kovo virheet.

Sininenporkkana sanoi:
veikkaisin musiti ongelmaa, jos ei pääse mustin testauksesta eteenpäin ongelmitta, voithan sä repästä ne molemmat irti ja kattoo kuin käy

Eipä taida kone tehdä enään mitään ellei muistia ole käytössä. Eli kannattaa testata noi muistikammat erikseen. Ensin toisella ja sitten toisella. Jos vielä on ongelmia, niin veikkaisin emoa syylliseksi.

toolate sanoi:
Eipä taida kone tehdä enään mitään ellei muistia ole käytössä. Eli kannattaa testata noi muistikammat erikseen. Ensin toisella ja sitten toisella. Jos vielä on ongelmia, niin veikkaisin emoa syylliseksi.

niin ei tietenkään lähe buuttaa konetta windowssiin, mut kyl sen pitäis silti kone käynnistää vaikka ei oliskaan muistia

Sininenporkkana sanoi:
niin ei tietenkään lähe buuttaa konetta windowssiin, mut kyl sen pitäis silti kone käynnistää vaikka ei oliskaan muistia

Niin no BIOS joko viestittää äänimerkeillä tai promptilla ettei muistaja ole asennettu ja siihen sitten jäädäänkin.

Joo täytyy kokeilla tota memtestiä.
Toisen muistipalikan otin irti mutta se ei auttanut, täytyy vielä vaihtaa noita muistipalikoita ja kokeilla uudelleen.
Prossun tuuletin pyörii hyvin.
Eilen illalla se toimi 10 minuuttia kunnes jäi jumiin windowsissa.
Sen jälkeen se ei taas menny sitä muistin laskentaa pidemmälle.

neutraali sanoi:

Mulla kävi tollee kans, että jumi ja alotti alust, sit piti asentaa uusiks.
Mulla ei juminu hiiri vaan ens katos äänet, ja sit alko toi jumitus.

Noniin yritin asentaa windowsia uudestaan vähän matkaa meni hyvin kunnes kone buuttas ja jatkoi sen jälkeen asennusta jossa sammu taas ja tuli se sininen ruutu.
Kokeilin äsken noille eri muistipalikoilla , mutta ei auttanut mitään.
Memtestiä pitäs kokeilla seuraavaksi , mutta kun tässä kannettavassa ei ole korppu asemaa, niin ei voi tehdä sitä buutti levyä.

Ootko kokeillu sitä windowsin korjaus toimintoa, eli samanlailla kun uudelleen asennus mutta valitsee sieltä että korjaus asennus tai joku vastaava en muista nimee, mutta selkeesti siellä valikossa joku korjaus toiminto on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom