- Ikä
- 38
Minullakin on ollut onkelmia (kenelläpä ei..) parisuhteessa.. Vaikka olenkin ehkä kovin nuori (19) mitään mihinkään sanomaan, niin kerron silti osuuteni. Olen siis seurustellut 3,5 vuotta ikäiseni miehenalun kanssa. Viime syksy oli yhtä painajaista. Ongelmat alkoivat varmaan jo aiemmin, mutta syksyllä ne ryöpsähtivät valloilleen. Ollaan siis asuttu nyt reilu vuosi yhdessä eikä siinä mitään, mutta syksyllä oli ero lähellä. En ollut tyytyväinen suhteeseemme, ei tehnyt ollenkaan mieli seksiä ja tuntui että rakkaus on kadonnut kokonaan. Aloin jo sivusilmällä vilkuilla "parempia apajia", mutta onneksi kuilun partaalla tajusin mitä olin tekemässä. Parisuhde ei ole AINA sitä ihanaa intohimon huumaa (pitäähän sitäkin toki sopivasti lyötyä..) jne. Parisuhde on sitä että välittää toisesta, kysyy tältä mitä sinulle oikeasti kuuluu ainakin kerran viikossa ja kuuntelee ja ottaa osaa, molemmin puolisesti. Ja henkilökohtaisesti minusta meidän parisuhde onkin muuttunut lujaksi kumppanuudeksi. Luotamme ja kunnioitamme toisiamme ja erilaisia ajatuksiamme. Silti hyväksymme toisemme, eikä kummankaan ole tarvinnut muuttaa itseään toisen mielen mukaiseksi.. Ja seksuaalisella puolella on halut vironneet taas henkiin, aina silloin tällöin kun voi keksiä jotain uuttakin ;)
Aika sekavasti varmaan kirjoitin, mutta kuitenkin, mun pointtina oli se että kannattaa tosissaan punnita rauhassa itsekseen (joku ehdotti esim viikonloppua jossain mökillä yksin, se oli hyvä idea) parantaako se ero mitään vai haikaileeko itse jonkun pilvilinna-unelman perässä. Minun itseni piti melkein menettää kultani, ennen kuin tajusin kuinka onnekas olen, kun hänet löysin!
Ja se on totta että yksinkin on parempi kuin olla pakosta parisuhteessa josta ei itse YHTÄÄN nauti.
Koeta jaksaa ja yritä löytää ratkaisu elämääsi
Aika sekavasti varmaan kirjoitin, mutta kuitenkin, mun pointtina oli se että kannattaa tosissaan punnita rauhassa itsekseen (joku ehdotti esim viikonloppua jossain mökillä yksin, se oli hyvä idea) parantaako se ero mitään vai haikaileeko itse jonkun pilvilinna-unelman perässä. Minun itseni piti melkein menettää kultani, ennen kuin tajusin kuinka onnekas olen, kun hänet löysin!
Ja se on totta että yksinkin on parempi kuin olla pakosta parisuhteessa josta ei itse YHTÄÄN nauti.
Koeta jaksaa ja yritä löytää ratkaisu elämääsi