Ongelmia Azureus-torrent-softan kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Ropsu99 sanoi:
Ja sitten tiedoksi jotka sanoo että ei ole tarpeeksi seedereitä niin vaikka 1000 seederiä olisi niin silti tulee se 50kb/s. :hyper:
Oletkos rajoittanut tulevien tiedostojen maksimimäärää -tai nopeutta Azureuksen asetussivulta? Asetuksien muuton jälkeen joudut käynnistämään ohjelman uudelleen, että asetukset tulevat voimaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Oletkos rajoittanut tulevien tiedostojen maksimimäärää -tai nopeutta Azureuksen asetussivulta? Asetuksien muuton jälkeen joudut käynnistämään ohjelman uudelleen, että asetukset tulevat voimaan.

Mulla ne tulevat voimaan heti, mutta eivät säily uudelleen käynnistäessä.

Ropsu99 sanoi:
Mitenkä tuo ku azureuksen kautta tulee vain 40-50kb/s vaikka yhteys on yli 2 meganen. Juuri tuo welho pro.

uppihan on vain 200k mutta eihän tuon pitäisi vaikuttaa asiaan. Onko tuohon jotain jeesus temppuja jotta saisi downloadit nopeammaksi?

Ja sitten tiedoksi jotka sanoo että ei ole tarpeeksi seedereitä niin vaikka 1000 seederiä olisi niin silti tulee se 50kb/s. :hyper:

Usein saattaa kestää jonkun tuntia, että imutusnopeus nousee korkeaksi/normaaliksi (vaikka seedaajia olisi paljon). Jos sun upload-asetus on liian korkea, niin se kuristaa sun downloadia. Softa palomuurissa pitää avata portteja azereusta varten.

Ja vielä se että vaikuttaahan tuohon nopeuteen aika paljon se lähteiden ja lataajien suhde, vaikka lähteitä olisi 100 ja lataajia on 1000 niin eipä sieltä hirveäästi tipu. Ja kun muistaa että monilla on download suhteessa upload nopeuteen jopa 4:1 (esim. ADSL 2meg/512k) niin sekin vie tuon todellisen jaettavan lähdenopeuden aika pieneksi.
Sieltä tiedostonlataus välilehdestä voi kurkkia paljon on kaikkien lähteiden yhteinen lähetysnopeus, sen kun jakaa vastaanottajien määrällä niin saa jonkun kuvan myös tilanteesta.

On toki fileitä mitkä tulee 150-200kt/s mutta yleensä vauhdit on luokkaa 30-70kt/s. Paras teho saadaan tietystä kun on eri latauksia sen verran että oma kaista täyttyy :)

Shamrock: Tuota upload nopeuden pienennystä pitääkin kokeilla, yleensä se on mulla ollu luokkaa 35kt/s (vs. n.50kt/s maksimini..) jos olen halunnut muutakin tehdä kuin Azureuksella leikkiä..

Fatso sanoi:
Shamrock: Tuota upload nopeuden pienennystä pitääkin kokeilla, yleensä se on mulla ollu luokkaa 35kt/s (vs. n.50kt/s maksimini..) jos olen halunnut muutakin tehdä kuin Azureuksella leikkiä..

Jep kannattaa tarkistaa asia. Silloin kun mulla on imutus päällä, niin en pysty antamaan kuin 20kt/s ulos tai muuten en pysty samalla paljoa surffailemaan, johtuen HTV:n huonosta up-kaistasta tai jos annan ulos enemmän kuin 20 Kt/s niin se syö todella reilusti imutusnopeutta. Sitten kun olen saanut itse jonkun "tilaukseni" imutettua, niin yön ajaksi tai kun en ole koneella, niin annan aina kaistan maksimit ulospäin.

Missäs mulla on vika kun vielä vuorokausi sitten tuli useampikin tiedosto n. 100 kB/s vauhdilla, mutta nyt on lähes täysin seis. Lähteitäkin löytyi n. 50 per tiedosto, mutta nyt löytyy nolla ja latausnopeus on korkeintaan 5 kB/s. Ulospäin menee kuitenkin kyseiset tiedostot n. 100 kB/s.

Ohjelma toimi pari päivää ihan hyvin ja sitten se loppui, enkä muuttanut edes asetuksia. Nyt kun koitin hakea jotain muuta tiedostoa kokeeksi (valitsin sellaisen jossa on paljon lähteitä), niin sitten kun lataus alkoi nopeus oli n. 10 Kb/s, mutta sitten se yhtäkkiä nopeasti laski nollaan. Ne keltaiset hymiöt on ollu koko ajan, mutta ei ainakaan pariin ekaan päivään loppujen lopuksi vaikuttanu nopeuteen yhtään.

Olen vielä aika käsi tämän ohjelman kanssa, eli mitä pitäisi tarkastaa nyt aluksi? Tai mistä löytyy helposti ymmärrettävät käyttöoohjeet suomeksi.

Fatso sanoi:
Joops, reaktori on näköjään täynnä, ei pääse sieltä kurkistelemaan :(

reaktorilla uudet serverit, kaikki tunnukset nollautunu. eli tilaa on.

lej sanoi:
Missäs mulla on vika kun vielä vuorokausi sitten tuli useampikin tiedosto n. 100 kB/s vauhdilla, mutta nyt on lähes täysin seis. Lähteitäkin löytyi n. 50 per tiedosto, mutta nyt löytyy nolla ja latausnopeus on korkeintaan 5 kB/s. Ulospäin menee kuitenkin kyseiset tiedostot n. 100 kB/s.

Ohjelma toimi pari päivää ihan hyvin ja sitten se loppui, enkä muuttanut edes asetuksia. Nyt kun koitin hakea jotain muuta tiedostoa kokeeksi (valitsin sellaisen jossa on paljon lähteitä), niin sitten kun lataus alkoi nopeus oli n. 10 Kb/s, mutta sitten se yhtäkkiä nopeasti laski nollaan. Ne keltaiset hymiöt on ollu koko ajan, mutta ei ainakaan pariin ekaan päivään loppujen lopuksi vaikuttanu nopeuteen yhtään.

Olen vielä aika käsi tämän ohjelman kanssa, eli mitä pitäisi tarkastaa nyt aluksi? Tai mistä löytyy helposti ymmärrettävät käyttöoohjeet suomeksi.

Mulla täysin sama ongelma.. Välillä tulee nopeestiki mut yleensä iltapäivällä ja illalla netti ihan jumissa... lataukset tulee max. 10kt/s, yleensä alle 5 ja netin selaaminenkin on hidasta. Mikä palveluntarjoaja sulla on? Itellä on Elisa ja perkele ku on hidas, johtuisko tästä yhteyksien tuplausprosessista?

Mä olen Turun yliopiston kiinteässä verkossa kiinni, mutta noi nopeudet tosiaan on jatkanu heittelyä niiden parin ekan päivän jälkeen, jolloin tuli parikin tiedostoa samaan aikaan parhaimmillaan 200 kB/s, mutta nyt ne samat on lähes koko ajan pelkkää nollaa. Esim DC++:lla en havainnut näin suurta heittelyä. Ja tosiaan illalla hidastuu enemmän, ja onkin hassua kun edes silloin DC++:lla ei ollut ongelmia.

Tyhmä kysymys tosta Azureuksesta... Kun oon saanut tiedoston ladattua minkä jälkeen se tippuu sinne alempaan ikkunaan niin onko se silloin automaattisesti muiden ladattavana (seeding..) niin kauan kunnes pysäytän sen.... Ettei tarvitse laittaa erikseen jakoon...

argh sanoi:
Tyhmä kysymys tosta Azureuksesta... Kun oon saanut tiedoston ladattua minkä jälkeen se tippuu sinne alempaan ikkunaan niin onko se silloin automaattisesti muiden ladattavana (seeding..) niin kauan kunnes pysäytän sen.... Ettei tarvitse laittaa erikseen jakoon...
Sitä tiedostoa jaetaan jo siinä latausvaiheessa, kuten myös siinä "alaikkunassa", joten mitään ei tarvi erikseen laittaa jakoon. Itse pyrin pitämään kaikki tiedostot siinä alaikkunassa, kunnes jakosuhde on yli 1.000.

:offtopic:
Pannaas nyt tähän, ettei taas tarvii alottaa uutta Dc++/Torrent-ketjua. Eli mikä se on koko Torrent-jakohommelin idea verrattuna Dc++:n? Itse olen käyttänyt Dc++:aa jo iät ja ajat, mutta on alkanut kiihottaa ajatus testata tota Torrentia. Eli siis onko matskun määrän saatavuus/löytyminen mitä luokkaa? Nopeudet keskimäärin? Yleisin leffojen laatu, Xvid, Dvd-image... ? Kertokaas jotakin hyviä ja huonoja puolia. Lähinnä itteeni saatavuuspuoli kiinnostaa. Ei noilta hubeilta aina löydy kaikkea tarvittavaa sälää. 10/10-letkun takana ollaan, joten ainakin hubeilta tavara on keskimäärin liikkunut kiitettävää vauhtia.

SniffDaddy sanoi:
:offtopic:
Pannaas nyt tähän, ettei taas tarvii alottaa uutta Dc++/Torrent-ketjua. Eli mikä se on koko Torrent-jakohommelin idea verrattuna Dc++:n? Itse olen käyttänyt Dc++:aa jo iät ja ajat, mutta on alkanut kiihottaa ajatus testata tota Torrentia. Eli siis onko matskun määrän saatavuus/löytyminen mitä luokkaa? Nopeudet keskimäärin? Yleisin leffojen laatu, Xvid, Dvd-image... ? Kertokaas jotakin hyviä ja huonoja puolia. Lähinnä itteeni saatavuuspuoli kiinnostaa. Ei noilta hubeilta aina löydy kaikkea tarvittavaa sälää. 10/10-letkun takana ollaan, joten ainakin hubeilta tavara on keskimäärin liikkunut kiitettävää vauhtia.

Torrentsysteemi toimii siten, että haet netistä torrent tiedoston, jonka avaat jollain ohjelmalla, joka alkaa ladata sitä seedeiltä(tiedostonjakajat) ja sitten vain odottelet, että valmistuu. Suhkot vaivaton, mutta ei kovin kiireisen ohjelma, joskus valuu kohtuu hitaasti, ainakin jos yksi tiedosto vain haussa, itselläni kun pyörii tuo kaappikone 24/7 niin aivan loistava. ABC ja Azureus(ei kannata 2.1.0.8sia hakea) ovat ihan hyviä torrentinhakutarkoitukseen.
Useilla torrentsivustoilla on tarkka valvonta ratioiden(upload/download) suhteen, että pitäisi olla ainakin yhden luokkaa. www.suprnova.org on aika kätevä yleissivusto torrenteille, suomalaisia esim www.karhuclan.com ja www.finreactor.com
Ehkä ton luokan konnulla ne dchubit on kuitenkin kovempia, en tiedä sitten miten noita dvd-ärriä löytyy niille 10megasille tarkoitetuilta dchubeilta, mutta esim www.karhuclan.com tulee joka viikko joku 50-100 uutta dvdtä jakoon.

njamnamie sanoi:
Ehkä ton luokan konnulla ne dchubit on kuitenkin kovempia, en tiedä sitten miten noita dvd-ärriä löytyy niille 10megasille tarkoitetuilta dchubeilta, mutta esim www.karhuclan.com tulee joka viikko joku 50-100 uutta dvdtä jakoon.

Jep, ei muuten käy Dc++:aa valittaminen, se vaan ettei hubeilla aina se tavaran löytyminen ole niin varmaa. Varsinkin jos on kyse vähän harvinaisemmasta tavarasta. Torrentia ajattelin juuri saatavuuden osalta. Varmaan tavaraa löytyy laidasta laitaan... Ei nuo Dvd-ärrät mulle oo mikään edellytys, itse asiassa ihan mieluusti kattelee Xvid-, DivX-filejä... Jopa ihan laajakulma-tv:stä näyttää ihan hyviltä. Jos hyvä leffa on kyseessä, käyn hakemassa sen suosiolla kaupasta. Saisi kyllä olla todella nopeat yhteydet, että 4-5-gigasta fileä jaksaisi odotella - ainakaan meikäläisen kärsivällisyydellä.

SniffDaddy sanoi:
Jep, ei muuten käy Dc++:aa valittaminen, se vaan ettei hubeilla aina se tavaran löytyminen ole niin varmaa. Varsinkin jos on kyse vähän harvinaisemmasta tavarasta. Torrentia ajattelin juuri saatavuuden osalta. kärsivällisyydellä.

Torrentit on mielestäni yleensä aika nopeasti häviävia (lue, uutuudet ja kiinostavat säilyy olemassa) ja tarjonta ei kai ole niin laajaa kuin eMulen yms. kautta. Mutta Torrenttien hyvä puoli on se että se ei pakota jakamaan gigatolkulla (hup, ompas ajat muuttuneet, ehkä on parempi puhua että tartte jakaa kymmeniä tai satoja gigoja) ja se että jonotusta ei ole esim. Emuleen verrattuna paljoa.

Torrenttien kautta olen saanut yhden bodyfilmin ja nyt jouduin turvautumaan emuleen etsiessäni lisää ... vauhti ei tosin päätä huimaa.

Perkele, nyt mun Azureus antaa koko ajan IO-virheen. Googletuksella selviää, että IO-virhe-ilmoitus tulee silloin, kun Azureus rullaa jo valmiiksi taustalla ja latausta yritetään tehdä toisella Azureus-softalla. Kuitenkaan task manager näyttää vain yhden Azureuksen olevan auki. Ärsyttävää. Vielä viime yönä toimi ihan moitteetta. Mitenkähän tuon vian nyt voisi ratkaista?

edit: oon myös bootannut monta monta kertaa koneen, lopettanut Azureuksen ja muuta tuollaista. Kovalevyllä on kyllä tilaa ja ladatut tiedostot toimivat.

Tuo virhe ei siis ole sama mikä tulee jos trackeri on alhaalla?? (jotain IO virhettä herjaa silloinkin... esim. finreactorilla viimeaikoina )

Ei jumalauta, kohta menee hermot. Uninstalloin äsken koko vitun paskan ja vieläkin tulee samaa IO-erroria. Saatanan saatana. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom